با کلمات کلیدی دم بلند بیشتر اشنا شوید

در هنگامی که یک پروژه سئو و بهینه سازی سایت را قبول میکنید و میخواهید کلمات کلیدی مناسب برای آن انتخاب کنید و یا کلمه ی بهتری به مشتری پیشنهاد دهید ، بهترست بگوییم باید به سراغ انتخاب بهترین کلمه بروید که مشتری را به سمت هدف خود جلب کند. اما نکته بسیاری مهمی در انتخاب کلمه کلیدی وجود دارد و آن هم اینست که شما باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیرید. از جمله سختی کلمه کلیدی ، تعداد وبسایت های رقیب در این کلمه ، میزان ارتباط کلمه با هدف کاربر و … .

انتخاب کلمه کلیدی سئو

تمامی پارامترهای ذکر شده از جمله مسائل مهمی است که میخواهیم در این مقاله به انها بپردازیم تا شما بتوانید به انتخاب درست کلمه کلیدی مشغول شوید.

چه کلمه کلیدی را انتخاب کنم؟

فرض کنید قرار است یک وبسایت را روی عبارت ” طراحی سایت ” ، سئو کنید. همانطور که میدانید رقابت در این حوزه بسیار بالا بوده و کار سختیست. شما بهترست در ابتدای کار بجای انکه زمان زیادی بر روی سئو عبارت ” طراحی سایت ” بگذارید، این زمان را بر روی سئو چندین عبارت دیگر نظیر ” طراحی سایت وردپرسی ارزان ” ، ” شرکت طراحی سایت در تهران ” ، “ صفر تا صد طراحی سایت جوملا ” و …. بگذارد. چراکه تعداد رقبا در این عبارات بسیار کمتر بوده و شما میتوانید با صرف زمان کمتری رتبه اول گوگل را به خود اختصاص دهید. سپس از قدرتی که این عبارات بدست اورده اند برای قوی تر کردن عبارت ” طراحی سایت ” استفاده کنید.

استخراج کلمات کلیدی سایت

همانطور که حتما متوجه شده اید ، در انتخاب کلمه کلیدی ابتدا باید بر روی عبارت کلیدی به جای کلمه کلیدی کار کرد که در اصطلاح به آن کلمه کلیدی دم بلند یا long tail keyword میگویند. سپس با بالا امدن این عبارات در نتایج نمایش داده شده در گوگل ، میتوانید بر روی کلمه کلیدی و یا به اصطلاح head term ها کار کنید.

کاربرد search intent در انتخاب کلمه کلیدی

search intent یا همان هدف کاربر از جستجو ، به شما درک درستی برای انتخاب کلمه کلیدی میدهد. شما با استفاده از این موضوع ، میتوانید تشخیص دهید کاربر به قصد مطالعه عبارت را سرچ کرده است و یا اینکه قصد خرید دارد و … . پس باتوجه به نیاز او سایت خود را سئو کرده و بر روی عبارات مربوط به هدف کاربر کار کنید. بعنوان مثال شخصی که به دنبال یادگیری طراحی سایت هست ، نمیتواند مشتری شما باشد . پس در ابتدا باید هدف خود را بر روی عبارت ” اموزش طراحی سایت ” بگذارید تا ” خدمات طراحی سایت ” و بدین شکل خود را به انچه که کاربر به دنبال آن است نزدیک کرده و نیازش را مرتفع سازید.

ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی

حال ممکن است این پرسش برای شما ایجاد گردد که چه ابزارهایی برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب است و از انها میتوان کمک گرفت؟ باید بگوییم که ابزارهای زیر از جمله معروف ترین منابع میباشد که به شما پیشنهاد کلمه کلیدی خواهد داد.

  • search suggestion
  • search console
  • KWFinder
  • google keyword planner
  • رقبا

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

search suggestion

اسانترین و در دسترس ترین ابزاری که میتوان به شما معرفی کرد همان نتایج پیشنهادی سرچ هست که به شما مرتبط ترین عباراتی که توسط کاربر سرچ میشود را پیشنهاد میکند و شما از میان انها ، عبارتی که نزدیک تر و متناسب تر میباشد را میتوانید انتخاب نمایید.

search console

این ابزار محبوب همه ی وبمستر ها و سئوکاران نیز کمک زیادی به شما میکند تا بتوانید به انتخاب کلمه کلیدی بپردازید. شما برای انکه بتوانید عبارت مناسب را پیدا کنید ، به اکانت خود در سرچ کنسول رفته ، از قسمت performance میتوانید نتایجی که شما در انها بهتر دیده شده اید و یا شانس دیده شدن را دارید ببینید. بهترست نتایج را بر روی page  تنظیم کرده و سپس استراتژی سئو را بر روی تقویت عبارت های مرتبط و مناسب بپردازید.

کلمات کلیدی در سئو

google keyword planner

این ابزار نیز بسیار کاربردی میباشد و شما میتوانید میزان سختی کلمه را در آن پیدا کنید. همچنین کیورد پلنر پیشنهاد های ویژه ای نیز برای شما خواهد داشت که حتما به دردتان خواهد خورد.

KWFinder

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو و بهینه سازی سایت که عموما در شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ استفاده میشود ، KWFinder است.

رقبا

رقبای خود را فراموش نکنید. با بررسی مقاله ها و عباراتی که بر روی آنها کار میکنند، برچسب هایی که برای انها انتخاب کرده اند ، تگ h2 که به عبارات خود داده اند و … میتوانید به این نتیجه برسید که چه عبارتی را برای حوزه ی کاری خود و یا پروژه و سفارش سئو که گرفته اید انتخاب کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم؟

چگونه از PBN استفاده کنیم تا جریمه نشویم؟

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست