امروزه تقریبا مردم برای هرچیزی به سراغ موتورهای جستجو میروند و بعنوان یک منبع معتبر از سایتها استفاده میکنند. فارغ از تایید یا رد این قضیه کمتر کسی برای مطالعه اطلاعات روزمره به سراغ کتاب ها میرود. بنابراین اهمیت تولید محتوا در وبسایت ها چندین برابر میشود. شما بعنوان یک تولید کننده محتوا باید بدانید هر کاربر چه هدفی از سرچ دارد و قرار است چه نیازی از او مرتفع شود؟

search intent چیست

اهداف کاربران از سرچ در موتور جستجو

  • تحقیقات تجاری :

برخلاف گذشته مردم امروزه برای انکه یک خرید کالا یا دریافت خدمات داشته باشند، ابتدا ترجیح میدهند تحقیق کنند و خود را در میان بازاریان بدون اطلاع رها نکنند. سردرگمی در هنگام خرید مردم را به این سمت واداشت که به تحقیقات تجاری بپردازند و برای همین امروزه با عبارت های تحقیقاتی در موتور جستجو رو به رو هستیم.

مفهوم search intent

  • اطلاع رسانی :

بسیاری از افراد با سرچ در اینترنت به دنبال تحقیق و یا مطالعه مقالات مختلف همچون سئو و بهینه سازی سایت ، دستور پخت غذا ، روش های جدید کشت قارچ ، طراحی سایت و … هستند.

  • خرید انلاین :

خرید اینترنتی و انلاین در بین مردم رواج زیادی پیدا کرده است و یکی از سرچ هایی که اتفاق میافتد درباره خرید محصولات است. مردم به صورت اینترنتی و انلاین خرید کرده و درباره ی آن در نت سرچ میکنند.

هدف سرچ چیست

  • هدف ناوبری مشخص :

برخی از کاربران با هدف و نتیجه ی مشخص سرچ میکنند. بعنوان مثال در اینترنت سرچ میکنید ” دی جی کالا ”  و مشخص است که میخواهید وارد چه وبسایتی شوید. پس سایت های برند شده ای نظیر دیجی کالا تعدادی از ورودی های خود را از طریق همین موضوع و با کلمه ای که شهرت پیدا کرده است دریافت میکنند.

بنابراین مهم است شما بتوانید اهداف کاربران خود را باتوجه به ماهیت سایت دانسته و براساس آن تولید محتوا انجام دهید. به عنوان مثال اگر کاربر در سایت به دنبال یک مقاله ی علمیست نباید با ورود به سایت شما ، با یک صفحه محصول روبه رو شود.

هدف کاربر از سرج چیست

بهترین و سختترین راه اینست که شما هدف کاربران و مخاطبین خود را کشف کرده و بر این اساس محتوا تولید کنید. برای اینکار پیشنهاد ما به شما اینست که از مخاطبین خود نظر سنجی کرده و متوجه شوید دقیقا به دنبال چه هدفی هستند تا برای تحقق آن تلاش کنید.

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم؟

چگونه از PBN استفاده کنیم تا جریمه نشویم؟

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست