امروزه تقریبا مردم برای هرچیزی به سراغ موتورهای جستجو میروند و بعنوان یک منبع معتبر از سایتها استفاده میکنند. فارغ از تایید یا رد این قضیه کمتر کسی برای مطالعه اطلاعات روزمره به سراغ کتاب ها میرود. بنابراین اهمیت تولید محتوا در وبسایت ها چندین برابر میشود. شما بعنوان یک تولید کننده محتوا باید بدانید هر کاربر چه هدفی از سرچ دارد و قرار است چه نیازی از او مرتفع شود؟
اهداف کاربران از سرچ در موتور جستجو
-
تحقیقات تجاری :
برخلاف گذشته مردم امروزه برای انکه یک خرید کالا یا دریافت خدمات داشته باشند، ابتدا ترجیح میدهند تحقیق کنند و خود را در میان بازاریان بدون اطلاع رها نکنند. سردرگمی در هنگام خرید مردم را به این سمت واداشت که به تحقیقات تجاری بپردازند و برای همین امروزه با عبارت های تحقیقاتی در موتور جستجو رو به رو هستیم.
-
اطلاع رسانی :
بسیاری از افراد با سرچ در اینترنت به دنبال تحقیق و یا مطالعه مقالات مختلف همچون سئو و بهینه سازی سایت ، دستور پخت غذا ، روش های جدید کشت قارچ ، طراحی سایت و … هستند.
-
خرید انلاین :
خرید اینترنتی و انلاین در بین مردم رواج زیادی پیدا کرده است و یکی از سرچ هایی که اتفاق میافتد درباره خرید محصولات است. مردم به صورت اینترنتی و انلاین خرید کرده و درباره ی آن در نت سرچ میکنند.
-
هدف ناوبری مشخص :
برخی از کاربران با هدف و نتیجه ی مشخص سرچ میکنند. بعنوان مثال در اینترنت سرچ میکنید ” دی جی کالا ” و مشخص است که میخواهید وارد چه وبسایتی شوید. پس سایت های برند شده ای نظیر دیجی کالا تعدادی از ورودی های خود را از طریق همین موضوع و با کلمه ای که شهرت پیدا کرده است دریافت میکنند.
بنابراین مهم است شما بتوانید اهداف کاربران خود را باتوجه به ماهیت سایت دانسته و براساس آن تولید محتوا انجام دهید. به عنوان مثال اگر کاربر در سایت به دنبال یک مقاله ی علمیست نباید با ورود به سایت شما ، با یک صفحه محصول روبه رو شود.
بهترین و سختترین راه اینست که شما هدف کاربران و مخاطبین خود را کشف کرده و بر این اساس محتوا تولید کنید. برای اینکار پیشنهاد ما به شما اینست که از مخاطبین خود نظر سنجی کرده و متوجه شوید دقیقا به دنبال چه هدفی هستند تا برای تحقق آن تلاش کنید.
همچنین بخوانید:
روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی
خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟
8 روش افزایش دامین اتوریتی سایت