دامنه ی اتوریتی سایت به عنوان یک شاخص مناسب برای اندازه گیری وضعیت وبسایت مورد بررسی قرار گرفته و برای بدست اوردن نتایج مناسب ، مورد تحلیل قرار میگیرد. اتوریتی سایت هرچقدر بالاتر باشد ، ترافیک و رتبه ی بهتری خواهد داشت. پس بسیار مهم است بدانیم چه فاکتورهایی در افزایش اتوریتی سایت تاثیر گذار است و سعی کنیم روش های افزایش اتوریتی سایت را بیاموزیم. با ما تا به انتهای مقاله ی “ 8 روش افزایش اتوریتی سایت ” همراه باشید.
فاکتورهای مهم در تعیین دامین اتوریتی
- لینک سازی قوی : اگر وبسایت های قوی به سایت ما لینک بدهند ، میتوان انتظار داشت که به افزایش اتوریتی سایت دست یابیم. چراکه این مهم نقش به سزایی در سئو خارجی خواهد داشت و به افزایش رنکینگ سایت و اعتبار سایت منجر میگردد.
- رعایت اصول سئو : سعی کنید از پارامترهای تعریف شده در استانداردهای سئو سایت پیروی کرده و وب سایت خود را در چارچوب سئو ارتقا دهید. بدین شکل مورد اعتماد موتورهای جست جو قرار گرفته و منجر به افزایش اتوریتی سایت میگردد.
- تولید محتوای سئو شده: تولید محتوای یونیک ، به روز و جذاب برای کاربر با رعایت اصول تعریف شده برای سئو کمک میکند تا شما سریع تر امتیاز لازم را بدست اورده و به عنوان یک سایت مورد قبول پذیرفته شوید.
- بهینه سازی وبسایت : سایت بهینه شده ، با سرعت بسیار بالاتری لود میشود و پارامتر سرعت یکی از مهمترین مسائل مورد توجه گوگل برای امتیازدهی میباشد . پس بهترست بهینه سازی سایت را به عنوان روشی برای افزایش اتوریتی سایت فراموش نکنید.
- تگ عکس ها : ویژگی متا تگ را برای عکس ها فراموش نکرده و سعی کنید حتما از آن استفاده کنید. اگر فیلد متا تگ را با کلمات کلیدی هدف هر مطلب کامل کنید ، نتیجه بهتری خواهید گرفت.
- لینک سازی : لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی نقش زیادی در بهبود سئو سایت شما خواهند داشت و سعی کنید برای لینک دهی از مرتبط ترین و با کیفیت ترین صفحات استفاده کنید تا موجب امتیاز سایت شما گردد.
- شبکه های اجتماعی : این روزها اهمیت شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و کسی که این فضا را برای تبلیغات نادیده گرفته باشد ، از رقبا بسیار فاصله گرفته و جا میماند. پس سعی کنید با استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی بازدید سایت و اتوریتی آنرا افزایش دهید.
- تحلیل رقبا : یکی از مهمترین گام ها در پروسه ی سئو سایت برای افزایش اتوریتی سایت اینست که شما به خوبی رقبا را تحلیل کنید و ببینید ایشان بر روی چه پارامترهایی فوکوس بیشتری دارند و سپس استراتژی های خود را تعیین کنید.
تمامی پارامترهای ذکر شده به عنوان روش های افزایش اتوریتی سایت ، نیازمند صبر و فرصت دادن به سایت است تا بتواند اعتبار خود را به موتور جستجو اثبات کرده و مورد اعتماد آن قرار گیرد تا بدین شکل موجب بالا بردن رنکینگ سایت گردد.
اتوریتی سایت باید چه عددی باشد؟
حال که با اهمیت اتوریتی سایت اشنا شدید و میدانید چگونه باید به افزایش اتوریتی کمک کنید بهترست بدانید وضعیت امروز اتوریتی سایت شما به چه شکل است و عددی که میبینید بیانگر چه وضعیتی خواهد بود.
اتوریتی بین 1 تا 20:
این عدد در بین وبسایت هایی که به تازگی راه اندازی شده و هنوز فرایند سئو و تولید محتوا بر روی انها شکل نگرفته است ، بیشتر دیده میشود. اگر این عدد را میبینید احتمالا شما صاحب یک وبسایتی هستید که به تازگی طراحی شده است.
اتوریتی بین 20تا 30:
اگر اتوریتی سایت شما در این بازه تعریف شده است ، نشان دهنده ی اینست که شما در مسیر مدیریت سایت خود به انجام کارهای روزمره و روتین مشغول هستید اما در این بین بصورت تصادفی یا عمدی ، کارهایی را انجام دادید که در چارچوب سئو تعریف شده میباشد.
اتوریتی بین 30تا 40:
این سایت ها تصمیم گرفته اند از یک وبسایت معمولی و بدون بازدید تغییر موقعیت داده و جایگاه مناسبتری کسب کنند. بنابراین گوشه ای از این تغییرات در اتوریتی این سایت ها دیده میشود.
اتوریتی بین 40 تا 50:
وبسایت هایی که این عدد را برای اتوریتی خود کسب کرده اند ، عموما سایت های کسب و کار اینترنتی میباشند که در حال رشد و ارتقای رنکینگ سایت خود میباشند.
اتوریتی بین 50 تا 70:
عموما وبسایت هایی که موقعیت مناسبی دارند و شناخته شده میباشند نظیر سایت های فروشگاهی و کسب و کارهای اینترنتی ، در این دست قرار گرفته و اتوریتی سایت شان در بازه ی 50 تا 70 تعریف میگردد.
اتوریتی بین 70 تا 90:
این عدد متاسفانه شامل تعداد بسیار اندکی از وبسایت های ایرانی میشود و بیشتر وبسایتهای جهانی که مخاطبین بیشتری دارند ، در این بازه ی عددی اتوریتی خود را بدست اورده اند.
اتوریتی بین 90 تا 100:
بزرگترین برندهای جهانی ، نظیر گوگل ، مایکروسافت ، اپل ، ویکی پدیا و … موفق به کسب اتوریتی در بازه ی 90تا 100 شده اند که تحلیل این وبسایت ها توسط وب مستر میتواند کمک کند تا درک بیشتری از الگوریتم های جدید موتورهای جستجو داشته و استراتژی های خود را در این بازه تعریف نماییم.
حقیقتی که وجود دارد اینست که مشخص نیست اتوریتی یک سایت با چه روشی محاسبه میشود و این موضوع کاملا پنهان است اما باید بدانید که لینک سازی سایت به عنوان یکی از مهمترین روش های افزایش اتوریتی سایت مورد توجه قرار میگیرد.
همچنین بخوانید:
روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی