آموزش اتصال دامنه به هاست

اگر تصمیم گرفته اید یک سایت را راه اندازی کرده و شکل جدیدی به کسب و کار خود بدهید، در ابتدا لازم است شما اقدام به خرید هاست و دامنه کنید و سپس وارد مراحل طراحی سایت شوید. خب بعد از این مرحله شما میبایست هاست و دامنه را بهم متصل کرده تا در زمانیکه کاربران دامنه ی سایت شما را وارد میکنند، بتوانند محتوای سایت را دیده و به سمت سرور هدایت شوند. چراکه اگر این اتفاق نیفتد، هر کاربر باید ادرس ای پی سایت های محبوب خود را حفظ بوده و انها را وارد نماید که غیر ممکن است. اتصال دامنه به هاست

DNS چیست و چه کمکی میکند؟

این تکنولوژی به این منظور مورد استفاده قرار میگیرد تا شما نام دامنه ی خود را وارد کرده و آن را برایتان به ادرس ای پی تبدیل نماید. نحوه ی عملکرد DNS به این شرح است که زمانیکه شما ادرس دامنه ی خود را در مرورگر وارد مینمایید، اگر DNS ست شده باشد، این ادرس به صورت خودکار تبدیل به ادرس IP میگردد و کاربران را از به خاظر سپردن اعداد طولانی راحت میسازد.  برای متصل کردن دامنه به هاست باید DNS دامنه را روی DNS هاست تنظیم کنید.

چگونه دامنه را به هاست متصل کنیم؟

در مرحله اول بعد از انکه شما اقدام به خرید هاست و دامنه کردید، از ایمیلی که برای شما ارسال میشود میبایست اقدام به تنظیم name server نمایید و آنرا در بخش DNS وارد کنید. اگر دامنه ای که اتخاذ کردید، ای آر هست شما میبایست ابتدا در nic.ir وارد پنل خود شده و از انجام مراحل را انجام دهید و اگر دامنه ی شما غیر از ای ار است یک لینک به ایمیل شما ارسال شده و تنظیمات را اجرا کنید.

افزودن دامنه به وردپرس

مرحله ی بعدی اینست که وارد سرور هاست شده که برای این اتصال کافیست در اخر ادرس دامنه ی خود cpanel/ اضافه کرده و وارد هاست شوید. بعد از آن به کنترل هاست رفته و بر روی parked domains  کلیک کنید. حال باید در کادر مورد نظر دامنه را وارد نموده و گزینه ی ADD را انتخاب کنید.

ثبت دامنه در هاست

بعد از انجام این مراحل دامنه ی شما به هاست متصل شده و میتوانید سایر موارد مربوط به طراحی سایت را انجام دهید. پروسه ی اتصال هاست به دامنه برای سایت های IR  بین 12 تا 48 ساعت زمان میبرد و برای سایر پسوندها شما بعد از 6 ساعت میتوانید از این اتصال اطمینان حاصل پیدا کنید.

 

همچنین بخوانید:

بک لینک اسپم چیست؟

راه های افزایش نرخ کلیک سایت

اشنایی با افزونهrocket  wp

دلایل پنالتی شدن سایت

سندباکس گوگل چیست؟

انکر تکست چیست؟

اموزش لوکال سئو

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست