روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

یکی از مهمترین پارامترها در طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت ، سرعت سایت وردپرسی میباشد. استفاده از ” روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی ” و شناخت آنها نقش شایانی در رتبه گیری سایت دارد. چراکه اگر سرعت سایت شما پایین باشد ، زمان زیادی صرف باز شدن صفحات سایت میگردد و این موضوع از دید کاربر جالب نخواهد بود. همچنین یکی از پارامترهای سئو و بهینه سازی سایت ، سرعت وب سایت میباشد که اگر پایین باشد ، امتیاز منفی خواهید گرفت.
افزایش سرعت سایت ودرپرسی ، کمک میکند تا تجربه ی کاربری یا ux بالا برود و شما به این شکل سایت بهینه سازی شده و مطابق با اصول سئو خواهید داشت. افزایش سرعت سایت ، راهکارهایی دارد که در این مطلب به انها اشاره میکنیم و راهکارهای افزایش سرعت سایت را در قالب آموزش و ترفندهای بهینه سازی سایت در اختیارتان میگذاریم.
چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم؟

اهمیت سرعت در وب سایت به چه علت است؟

سرعت سایت یکی از پارامترهای مهمی است که میتواند موجب رضایت یا ناخرسندی کاربر شود. اگر مدت زمان زیادی صرف لود شدن صفحه سایت وردپرسی ،  لود شدن عکس یا فیلم شود میتواند کاربر را مجاب کند تا صفحه را ببند و از سایت خارج شود.

شما در زمانیکه کاربر وارد وب سایتتان میشود فرصت دارید تا او را متقاعد کنید مطلب را تا به انتها بخواند و از خدمات و محصولاتتان استفاده کند. اما اگر این زمان را از دست بدهید و مطالب وبسایت نمایش داده نشود فرصت های فروش و معرفی از بین خواهند رفت.

کاهش سرعت و یک ثانیه تاخیر در بارگذاری باعث وقوع این موارد میشود:

  • کاهش 7 درصدی نرخ تبدیل
  • کاهش 11 درصدی تعداد صفحات بازدید
  • 16کاهش درصدی رضایت کاربران
  • پایین آمدن رتبه سایت در گوگل
  • کاهش ترافیک سایت

افزایش سرعت سایت

از کجا بدانیم وضعیت سرعت سایت به چه شکل است؟

اگر میخواهید سرعت وب سایت خود را بسنجید باید بدانید که در کامپیوتر شما به دلیل انکه دائم بر روی سایت تان کار میکنید ،  گوگل اقدام به ذخیره سازی انها در فایل کش میکند تا شما سریع تر به نتایج دلخواهتان برسید و این موضوع نشان میدهد انچه که شما از وضعیت سایت خود میبینید  ، همان چیزی نیست که حقیقتا وجود دارد. ابزارهایی نظیر  Pingdom را میتوانید برای محاسبه ی میزان سرعت وب سایت تان استفاده کنید. این ابزار رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و انها میتوانند از این طریق به تست نرم افزار میپردازند. عددی که از این میزان بدست می آید را با عدد چهار ثانیه مقایسه کنید . هر چه این عدد کوچکتر باشد ، حضور و استفاده از این سایت برای کاربر دلپذیر تر خواهد شد.

 پارامترهای موثر در سرعت سایت چیست؟

شما به عنوان یک طراح سایت و وب مستر لازم است با مواردی که در ایجاد سرعتی بهتر برای وبسایتتان موثر است ، اشنا شده و سعی کنید با استفاده از اصول سئو و ترفندهای موجود در طراحی وب سایت حرفه ای ارزان ، اقدام به ایجاد سایت وردپرسی استاندارد نمایید. از جمله پارامترهای موثر در طراحی سایت وردپرسی ، این موارد میباشد:

  • هاست :  انتخاب یک هاست مناسب و بارگذاری مطالب به صورت بهینه سازی شده ، حذف فایل های اضافی پس از نصب و … در سئو و بهینه سازی بهتر سایت و در نتیجه سرعت سایت موثر خواهد بود.
  • ساختار وردپرس سایت : استفاده از ویژگی کش در سایت کمک میکند تا شما بتوانید با کم کردن ترافیکی که در مواقع ارسال درخواست برای بازدید از سایت است ، سرعت سایت را افزایش دهید.
  • حجم عکس و فیلم: سعی کنید قبل از انکه اقدام به بارگذاری رسانه ها نمایید ، انها را بهینه سازی کرده و با استفاده از ابزارهای موجود نظیر caeisum و یا ابزارها و افزونه های موجود در سایت وردپرسی ریسپانسیو ، از حجم انها بکاهید.
  • استفاده بیش از اندازه از افزونه ، ممنوع!  : کد نویسی افزونه ها اگر توسط افراد غیر حرفه ای انجام شده باشد ، می تواند برای سرعت سایت غیر مفید باشد و منجر به زمان زیادی برای باز شدن سایت گردد.
  • اسکریپت ها : افزودن اسکریپت هایی مضاف بر قالب سایت ، نظیر تبلیغات گذاشتن ، استفاده از فونتها و… میتواند منجر به سنگین شدن کدینگ سایت و در نتیجه کاهش سرعت باز شدن وب سایت شود که لازم است از آن پرهیز کنید.

طراحی وب سایت ارزان

چگونه سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟

در نظر گرفتن عوامل زیادی در هنگام طراحی سایت ارزان و اختصاصی وردپرسی ، کمک میکند تا شما از کاهش سرعت سایت نجات یابید. از این رو ، این موارد پیشنهاد میشود رعایت گردد:

  1. بکار گیری افزونه های مناسب برای کش کردن سایت : روند سایت به این شکل است که به دلیل انکه سایت ها به صورت داینامیک طراحی میشوند ، هر بار درخواست لود شدن صفحه در سایت ، حاوی ارسال اطلاعات درخواستی و کنارهم قرار دادن مجموعه اجزای سایت میباشد که اگر از افزونه های مناسب استفاده شود ، با ذخیره سازی نسخه هایی از سایت که قبلا انها را باز کرده است ، از انجام دوباره ی پردازش کلی سایت جلوگیری کرده و به این روش سرعت سایت را بالا ببریم.
  2. قابلیت  Lazy Load : این قابلیت نقش زیادی در کاهش زمان بارگذاری سایت دارد. چراکه به این شکل با حرکت اسکرول به سمت پایین ، عکس ها باز میشوند و نیازی به این نیست که در ابتدای لود صفحه ، عکس ها هم نمایش داده شوند. از افزونه هایی که با کمک انها میتوانید این قابلیت را پیاده سازی کنید ، افزونه ی  BJ Lazy Load میباشد که قطعا بر روی سرعت سایت ودرپرسی موثر است.

 

  1. تصاویر بهینه سازی شده: یکی از پارامترهایی که د رصورت رعایت نکردن آن در سایت ، حتما شاهد اخطار آن خواهید بود همین بهینه سازی سایت است. دو فرمت شایع برای عکس ها ، PNG و JPG میباشد. JPEG با فشرده سازی بیشتری که انجام میدهد حجم عکس را پایین اورده اما کمی از کیفیت آن میکاهد. فرمت PNG با فشرده سازی کار نمیکند. در این فرمت حجم عکس بالاتر اما کیفیت بهتری نیز دارد.
  2. آپدیت نگه داشتن سایت وردپرسی: عموما وقتی یک نسخه ای از نرم افزارها ارائه میگردند ، در نسخه های بعدی سعی میشود اصلاح و بهینه سازی انجام شود و کیفیت نرم افزار بهبود یابد. بنابراین استفاده از نسخه های اپدیت شده وردپرس میتواند در افزایش سرعت سایت موثر باشد.
  3. کامنت ها: اگر وب سایت شما درصد بازدید و مشارکت از سوی کاربر بالایی دارد ، بهتر است از قسمت تنظیمات سایت وارد Discussion  شده و گزینه ی Break comments into pages” را انتخاب نمایید تا کامنت ها را میان صفحات پخش کند.                                                                                                                                                                                                              پارامترهای افزایش سرعت سایت
  4. CDN :  از طریق این شبکه توزیع محتوا ، شما میتوانید شرایطی را به وجود اورید که کاربران از نزدیک ترین سرور برای استفاده از مطالب کمک بگیرند و این موضوع میتواند بر روی سرعت سایت تاثیرگذار باشد و انها بتوانند با سرعت بالا از هر نقطه ای از جغرافیای جهانی به بازدید از سایت بپردازند. CDN چیست؟ CDN در حقیقت مجموعه ای از سرورهای جهانی است که با استفاده از این ظرفیت ، اطلاعات استاتیک سایت که فایل های ثابتی هستند ذخیره شده و به شما این اجازه را میدهد با استفاده از فایل های استاتیک و ثابتی که در نزدیک ترین سرور وجود دارد ، سایت را بالا بیاورید و این موضوع نقش شایانی در افزایش سرعت سایت خواهد داشت.
  5. ویدیو را مستقیم بارگذاری نکنید. سعی کنید به جای انکه ویدیو را مستقیما بر روی هاست ذخیره کنید ، از سایت های اشتراک گذاری ویدیو کمک بگیرید و بعد از آن کدی که در اختیار شما قرار میدهد را برای بارگذاری ویدیو ، در سایت خود قرار دهید. چراکه اگر مستقیما بارگذاری کنید ، حجم زیادی از فضای سایت شما را به خود اختصاص میدهد و حتی اگر شما از هاست نامحدود هم استفاده کنید ، بازهم به دلیل انکه برای حجم بک اپ بالا رفته و پهنای باند را اشغال میکند ، هرگز پیشنهاد نمیشود. اگر اقدام به طراحی سایت وردپرسی ارزان کرده اید ، میتوانید از قابلیت Embed برای این منظور بهره بگیرید و سرعت سایت خود را بالا ببرید.
  6. گول ظاهر قالب را نخورید. سعی کنید در هنگام انتخاب قالب فقط به پارامتر زیبایی ظاهری توجه نکنید. قالبی را انتخاب کنید که کدهای آن بهینه سازی شده باشد . پوسته هایی که درگیری پیچیدگی های ظاهری و لایه های زیاد نیستند ، گزینه ی مناسبی میباشند. پوسته های ساده اما با پلاگین های با کیفیت ، می توانند نقش موثری در سرعت سایت داشته باشند. همچنین سعی کنید بهترین پلاگین ها که هم حجم مناسبی دارند و کد نویسی قوی روی آنها انجام شده است را به کار بگیرید که در اینصورت برای حجم آن به مشکلی برنخورید.

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

آموزش راه اندازی سایت با وردپرس

اموزش نصب افزونه در وردپرس

اموزش نصب پوسته در وردپرس

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست