ایا بک لینک سازی در ویکی پدیا روشی درست است؟

بک لینک سازی با ویکی پدیا

ایا بک لینک سازی در ویکی پدیا روشی درست است؟

یکی از روشهایی که ممکن است شما بعنوان یک سئوکار و وبمستر به سراغ آن بروید بک لینک سازی در ویکی پدیا است. کمتر موضوعی پیدا میشود که در موتورهای جستجو سرچ کنید و صفحات ویکی پدیا را بعنوان یکی از نتایج مشاهده نکنید.

ارزش ویکی پدیا برای سئو

وبسایت ویکی پدیا از نظر سئو چه امتیازی دارد؟

این وبسایت به همراه یک تیم حرفه ای که در ابتدا فقط خود به تولید محتوا پرداخته اما با گذشت زمان هر کاربر امکان ویرایش مقالات را داشت ، تشکیل شد. در وبسایت ویکی پدیا نظارت دقیقی بر روی ویرایش محتوا انجام گرفته و شما برای انکه بتوانید یک متن را ویرایش کنید نیاز است قوانین زیادی را رعایت کنید.

از جمله ویژگی های مهم سئو ویکی پدیا عبارتند از :

  • نرخ پرش پایین
  • دامین اتوریتی بالا
  • سئو داخلی بسیار قوی
  • محتوای کاملا یونیک
  • لینک سازی خارجی
  • و ….

سئو ویکی پدیا

در ویکی پدیا به دلیل مطالب زیادی که وجود دارد، کمتر از عکس استفاده میشود و شاید این مساله را به عنوان یک ضعف بتوان قلمداد کرد که به موجب خسته کننده شدن مطلب برای کابر میشود اما در کل میتوان گفت ویکی پدیا منبع معتبر و قابل اعتمادی برای موتورهای جستجوست و دوستی با این منبع میتواند برای شما مزایایی داشته باشد.

چگونه اعتماد ویکی پدیا را جلب کنیم؟

همانطور که حتما میدانید و ذکر شد، یک تیم حرفه ای بر نحوه فعالیت شما در ویکی پدیا نظارت داشته و شما زیر ذره بین هستید. بنابراین درصورتی که هدف شما از فعالیت در ویکی پدیا صرفا منافع خودتان باشد به راحتی کنار گذاشته میشوید.

دقت کنید هرچه مطلب جدیدتر ، معتبرتر و اصولی تر باشد از نظر ویکی پدیا با ارزش است. پس سعی کنید مطالب را جوری منتشر کنید که این هدف را از بین نبرد. بعنوان مثال اگر شما در ویرایش خود صرفا لینک سایت خود را اضافه میکنید شک نکنید حذف شده و ای پی شما شناخته شده میشود.

اما اگر دوستی خود را به ویکی پدیا اثبات کنید، مطمئن باشید به زودی میتوانید یک بک لینک دائمی و بسیار ارزشمند از آن دریافت کنید.

بک لینک سازی در ویکی پدیا

راهکارهای بک لینک گرفتن از ویکی پدیا

از جمله روش هایی که برای ساخت بک لینک در ویکی پدیا به شما توصیه میشود انجام دهید ، موارد زیر میباشد:

  1. ساخت یک مقاله معتبر و طولانی : بد نیست چند روزی زمان بگذارید و یک مقاله کاملا جامع و استاندارد بنویسید و در سایت خود منتشر کنید. سپس موضوعات مشابه آنرا را در ویکی پدیا پیدا کرده و با بیان قسمتی از آن موضوع در ویکی پدیا ، به مقاله ای که در سایت خود منتشر کرده اید لینک دهید.
  2. لینک های مرده : تعدادی از لینک هایی که در ویکی پدیا وجود داشته ، دیگر مقصد درستی ندارند و از بین رفته اند. شما میتوانید این لینک ها را با ابزارهایی که وجود دارد پیدا کرده و جایگزین انها لینک مناسبی قرار دهید.
  3. مقاله های خرد: تعدادی از مقاله ها در ویکی پدیا میباشد که بسیار مختصر به تعریف یک موضوع پرداخته و اطلاعات کمی از انها منتشر شده است. ویرایش انها و اضافه کردن 500 ، 600 کلمه زمان زیادی را از شما نمیگیرد. با اضافه کردن مطلب مفید و جدید به این مقالات و لینک دهی به سایت خود بر ارزش آنها بی افزایید.
  4. لینک داخلی : درست است هدف شما گرفتن بک لینک در سایت ویکی پدیا است. اما فراموش نکنید شما میتوانید با اضافه کردن لینک داخلی از مقاله ای که در حال ویرایش آن هستید، به سایر مقالاتی که مرتبط هستند و در ویکی پدیا میباشند لینک داخلی را رعایت کرده و امتیاز آن مقاله را بالا ببرید. بدین ترتیب بر ارزش لینک خارجی که به سایت خود داده اید نیز افزوده میگردد.
  5. خرید بک لینک : یکی دیگر از روشهایی که برخی از وبمستر ها به آن اشاره کرده اند این میباشد که شما برای افزایش بازدید مقاله ویکی پدیا که شامل لینک خارجی به سایت شما هست، بک لینک بخرید. حتما خرید بک لینک این صفحه را جریمه نمیکند اما میتواند امتیاز آنرا بالا برده و بر ارزش صفحه شما بیافزاید.

اموزش بک لینک سازی در ویکی پدیا

بنابر چیزی که گفته شد، توصیه میشود برای نتیجه گرفتن در ویکی پدیا اندکی از خاکستری اندیشیدن فاصله گرفته و با کمک کردن به این وبسایت به ارزش سایت خود بیافزایید. دوستی با ویکی پدیا منافعی برای شما خواهد داشت که قطعا بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین بخوانید:

گوگل ادوردز چیست؟

اموزش مقدماتی سئو سایت

۱۵ تکنیک دیجیتال مارکتینگ

چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم؟

الگوریتم فلوریدا چیست؟

لینک فالو و نوفالو چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

تگ noreferrer noopener چیست؟

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست