تگ کانونیکال چیست؟

یکی از روش هایی که در اصول سئو و بهینه سازی وب سایت ، بسیار پر اهمیت است تگ کانونیکال میباشد. از این تگ به عنوان روشی برای اعلام به موتورهای جستجو استفاده میشود که از طریق آن میتوان بیان کرد که این صفحه کپی ای از صفحه ی دیگریست تا گوگل آنرا به عنوان محتوای تکراری در نظر نگیرد.  Canonical tag در واقع مشخص کننده ی نسخه ای از ادرس url است که قصد داریم در موتورهای جستجو نمایش داده شود.

تگ کانونیکال

اهمیت تگ کانونیکال به چه دلیل است؟

این تگ یکی از راهگشاترین تگ های موجود میباشد که کمک میکند تا شما بتوانید از طریق آن به مدیریت بهتر محتوای سایت خود بپردازید. از این طریق شما از ایجاد صفحات مختلف با محتواهای تکراری جلوگیری کرده و مانع از کاهش رتبه وبسایت خود میشوید. در حقیقت باید بدانید که گوگل همانند انسان به صفحات نگاه نمیکند. شاید شما با نگاه به صفحاتی که محتوای یکسانی دارند اینگونه فرض کنید که همه یک مطلب را بیان میکنند پس همه صفحات یکی است. اما نگاه موتورهای جستجو که در حال پیمایش میباشند متفاوت است و انها این صفحات را براساس urlهای متفاتی که دارند دسته بندی کرده و متمایز میشمارند ، پس شما در اینصورت دچار مشکل محتوای تکراری میشوید و امتیاز منفی برایتان در نظر گرفته میشود. در اینصورت سئو سایت شما نیاز به تحلیل بیشتری خواهد داشت.

چرا در سایت محتوای تکراری ایجاد میگردد؟تگ کانونیکال چیست؟

ایجاد صفحاتی با محتوای تکراری به دلایل مختلفی میتواند اتفاق بیفتد. از جمله مواردی که میتوان به آن اشاره کرد اینست که برخی از cms ها به صورت خودکار کد ها و تگ هایی را اضافه میکنند و url ایجاد کرده و باعث ایجاد صفحاتی متفاوت با محتوای تکراری میگردد. همچنین اگر کد نویسی به صورت اشتباه صورت گرفته گرفته شده باشد ، امکان ایجاد صفحات تکراری وجود دارد.

سئو و بهینه سازی سایت

چگونه تگ کانونیکال را استفاده کنیم؟

  • شما میتوانید با استفاده از این تگ ، به صفحه اصلی ارجاع بدهید ، چراکه به صفحه اصلی لینکهای زیادی داده میشود و استفاده از تگ های کانونیکال در صفحه اصلی ، برای جلوگیری از صفحات تکراری موثر است.
  • برای ارجاع دادن صفحات تکراری ، اگر فرضا صفحه ی A ، را به صفحه ی B ارجاع میدهید. سعی نکنید صفحه ی B را نیز به صفحه ی A  ارجاع دهید. همچنین از ارجاع صفحات به صورت زنجیر وار بپرهیزید.
  • شما میتوانید از تگ های کانونیکال در مورد صفحاتی که محتوای نه دقیقا یکسان اما مشابه دارند نیز استفاده نمایید و از این طریق به سئو سایت خود کمک کنید.
  • همچنین این تگ در مورد سایت هایی که چندین دامنه دارند و یک محتوای یکسان را در انها به انتشار میگذارند ، کاربردی است و کمک میکند موتورهای جستجو در زمانیکه قصد پیمایش مطالب را دارند ، انها را یکسان در نظر نگیرند.

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست