لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

در این مقاله سعی داریم راجع به اینکه لینک داخلی و لینک خارجی چیست صحبت کنیم و به معرفی اهمیت لینک سازی در سئو بپردازیم. یکی از مهمترین مباحث در حوزه ی سئو و بهینه سازی سایت ، لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی است. در اینجا سعی داریم به توضیح در مورد “ لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟ ” بپردازیم .

لینک داخلی و لینک خارجی

با استفاده از  ساخت لینک های یک وب سایت می توانید آنرا به عنوان سایتی مهم و ایندکس شده در موتور جست وجوی گوگل نشان دهید. گوگل با استفاده از لینک هایی که در متن داده شده ، به میزان اهمیت یک صفحه پی می برد.با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی در متن می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک نمایید. سئو داخلی یا همان on page seo با لینک سازی داخلی و سئو خارجی یا off page seo با لینک سازی خارجی می توانند به بهبود رتبه سایت کمک کند.

انکر تکست چیست

انکر تکست به همان کلماتی میگویند که به صفحه دیگر لینک می گردد. در حققیت باید گفت کلمات انتخاب شده و لینک سازی شده را anchor text می گویند. کلماتی که عموما در متن با تغییر رنگ همراه میباشند و با کلیک کردن روی آن به صفحه ی جدیدی وارد میشویم.

لینک سازی داخلی و خارجی

گوگل به راحتی متوجه معنی واقعی، تعداد لینک های مشابه و آدرس لینکی که به انکر تکست ها داده شده می شود و با استفاده از همین ویژگی ها می تواند این موراد را تشخیص داد:

  • اهمیت یک صفحه
  • موضوع و هدف از تولید محتوای صفحه
  • میزان مفید و کاربردی بودن متن برای کاربر
  • لینک سازی معتبر است و برای کاربر مناسب است؟
  • و …

پس با توجه به اهمیت لینک سازی، مهمترین کلمات کلیدی در هریک از صفحات سایت که نوشته شده باشد به عنوان انکر تکست به صفحات هدف دیگر لینک می شود، تا از این طریق گوگل و کاربران به مسیر لینک شده هدایت گردند.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی وقتیست که از داخل سایت به دیگر صفحات سایت لینک داده می شود. لینک های داخلی آدرسی مشابه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده و گوگل به همین ترتیب متوجه می شود که لینک مروبطه ، از نوع لینک داخلی است.

صفحه لینک شده به یک انکر تکست باید موضوع مرتبطی با کلمات آن صفحه داشته باشد. اگر لینک نامرتبط بدهید، گوگل سایت لینک شده را سایتی با محتوای بیهوده در نظر میگیرد.

منظور از لینک سازی داخلی، لینک سازی هدفمند برای هر کلمه کلیدی هر صفحه مربوط به آن کلمه می باشد. هر کلمه کلیدی باید landing page جداگانه ای داشته باشد تا گوگل متوجه شود که سایت به صورت اختصاصی در حال فعالیت روی این کلمه است.
هم چنین لینک سازی داخلی باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت نیز می گردد، زیرا خزنده های گوگل با استفاده از لینک ها می توانند به همه جای سایت سر زده و سایت را با سرعت بیشتری ایندکس نمایند.

انواع لینک سازی در سایت

علاوه بر تأثیر خوب لینک سازی داخلی بر روی گوگل، با این کار می توان باعث افزایش بهبود تجربه کاربری شد، زیرا در صورتی که مطالب تولید شده واقعا جذاب و کاربردی باشد و کاربران از خواندن مقالات لذت ببرند، اگر مطلبی به عنوان مطلب پیشنهاد شده توسط نویسنده ارائه شود، قطعا مقاله ی بعدی نیز توسط کاربران خوانده خواهد شد. که این موضوع باعث ماندگاری بیشتر کاربران در سایت و مشاهده صفحات بیشتر خواهد شد و به بهبود رتبه سئو کمک میکند.

لینک سازی خارجی چیست؟

ربات های گوگل با ورود به سایت شما مطالب تان را به دقت بررسی کرده ولی هنوز به عنوان سایتی محبوب در نظر نمیگیرند. مگر انکه سایت، وبلاگ و یا انجمنی که از امتیاز خوبی در نظر گوگل برخوردار است، تأیید شوید.  با افزایش تعداد تأییدهایی که از طرف سایت های دیگر می‌گیرید ، در نظر گوگل محبوبیت بالاتری پیدا می کنید.
آنچه در محبوب شدن سایت مشکل است این است که کاربران زیادی به صورت طبیعی شما را به یکدیگر پیشنهاد نخواهند داد و این مسیر با سرعت بسیار کمی پیش خواهد رفت.

قیمت سئو و بهینه سازی سایت
به همین دلیل است که سئو کاران به تولید بک لینک به صورت مصنوعی می‌پردازند تا با تولید تعداد زیادی لینک های خارجی، سایت را با سرعت بیشتری به صفحه‌ اول موتورهای جستجو (SERP) برسانند.
با این حال این نکته را در نظر داشته باشید که ایجاد محبوبیت مصنوعی از نظر الگوریتم پنگوئن گوگل تقلب محسوب شده و اگر به سایت شما مشکوک گردد، پنالتی خواهید شد.
پنالتی شدن سایت توسط گوگل باعث می شود که با کلمه کلیدی انتخاب شده برای همیشه از صفحه ی موتورهای جستجو حذف شده و با سرچ کردن آن کلمه سایت برای کاربران هرگز نمایش داده نشود.

لینک شکسته چیست؟

لینک شکسته Broken Link از جمله لینک هایی میباشد که به دلایلی مثل کندی سرورمیزبان ،بی دقتی در نوشتن و وجود خطای گرامری در HTML و یا اشتباه دادن لینک بوجود امده  و در نهایت شما را به مقصد اصلی تان نخواهد رسانید.

در واقع چنانچه مقصد به هر دلیلی از بین رفته و یا در دسترس نباشد، لینک شکسته ایجاد میشود. وجود این نوع از لینک‌ها اعتبار سایت را کاهش داده، چرا که به محلی نامعتبر ارجاع داده میشود. یک وب مستر دقیق همواره باید محتوای سایت را بررسی کند تا از عدم وجود لینک‌های شکسته اطمینان حاصل شود.

broken-link

زمانیکه موتور جستجو وب سایت را پیمایش کند و با یک لینک شکسته رو به رو شود ، پیمایش سایت متوقف میشود. بنابراین موتورهای جستجو دسترسی به سایت را ضعیف در نظر گرفته و در نتیجه با گذشت زمان می‌تواند برای سئو شما مضر باشد.

در اکثر سایت ها در لینک های شکسته پیغامی مبنی برخطای ۴۰۴ ظاهر میگردد. یکی از مهمترین کارهایی که در زمان ایجاد خطای ۴۰۴ باید انجام شود، ریدارکت کردن صفحه لینک شکسته به صفحه اصلی سایت هست که این کار از دید گوگل به مراتب رتبه سایت رو بهتر مینماید.

چگونه لینک های شکسته سایت را پیدا کنیم ؟

روش های زیادی برای پیدا کردن لینک های شکسته وجود دارد. یکی از روش های متداول وبمستر تولز است که آمار دقیقی از لینک های شکسته را  ارائه می دهد.

در اینجا چند روش موجود برای پیدا کردن و گرفتن آمار دقیق را معرفی می کنیم

• یکی از سرویس های آنلاینی که امکان بررسی لینک شکسته سایت را همراه با آمار دقیقی در مورد کل لینک های سایت تان وب سایت http://validator.w3.org/checklink هست. از طریق این وب سایت می توانید آمار دقیقی از لینک های سایتتان را ببینید.
• در روش دوم می توانید از طریق یه سایت دیگه که آدرس http://www.deadlinkchecker.com هست بررسی کنید و لینک های شکسته سایت رو بررسی کنید.
• روش سوم هم می تونیم به وبمستر تولز گوگل اشاره کنیم.
• همچنین اگر سایت شما با مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی شده می تونید از افزونه Broken Link Checker برای بررسی لینک های شکسته سایت استفاده کنید.
با روش هایی که در بالا گفته شد شما می تونید بررسی های لازم در زمینه پیدا کردن لینک شکسته سایت رو انجام دهید و به بهبود سئو سایت خود کمک کنید.
برای موارد مربوط به ریدایرکت می توانید از نسخه پریمیوم افزونه WordPress Seo By Yoast استفاده نمایید.

شرکت طراحی سایت یارس

شرکت یارس در زمینه طراحی سایت فروشگاهی ،  طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت سازمانی و طراحی سایت مهندسی ، طراحی وب سایت پزشکی و طراحی سایت با وردپرس و  … به صورت سایت ریسپانسیو  فعالیت میکند. همچنین این شرکت اماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت با قیمت ارزان و به صورت تضمینی میباشد. برای ارتباط با مشاورین شرکت یارس با ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان طراحی و بهینه سازی سایت استفاده نمایید. شرکت یارس اماده ارائه خدمات طراحی سایت در تهران و تمامی شهرها میباشد.

با مشاورین ما در شرکت یارس در ارتباط باشید و از قیمت طراحی سایت اطلاع یابید.

همچنین بخوانید:

گوگل ادوردز چیست؟

اموزش مقدماتی سئو سایت

۱۵ تکنیک دیجیتال مارکتینگ

چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم؟

الگوریتم فلوریدا چیست؟

لینک فالو و نوفالو چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

تگ noreferrer noopener چیست؟

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست