CDN چیست؟

Content Delivery Network یا cdn مجموعه ای از تعدادی سرور است که در تمامی مناطق جغرافیایی پخش شده و از این طریق شما میتوانید به نزدیک ترین سرور موجود وصل میشوند و به سرعت تحویل محتوا کمک میکند. اگر یک وبسایت از این شبکه استفاده کند ، در هنگامی که کاربران میخواهند وارد وبسایت شوند ، به نزدیک ترین سرور به لحاظ جغرافیایی وصل شده و سپس انتقال اطلاعات و محتویات سایت انجام میگیرد.  با این کار کاربران شما میتوانند در کمترین زمان ممکن ارسال را انجام دهند.

cdn چه کمکی میکند؟

برای توضیح بیشتر این قسمت به بیان یک مثال میپردازیم. ممکن است شما تنظیمات هاست خود را بر روی اصفهان قرار داده باشید اما کاربری بخواهد از شهر اهواز به سایت شما وارد گردد ، در اینصورت او مجبور است به سرور اصلی منطقه اصفهان وصل شده و سایت شما را بدین وسیله بالا ببیند. اما اگر از شبکه توزیع محتوا یا CDN استفاده کنید ، میتوانید به سرور نزدیک به محل خودتان که در این شبکه تعریف شده وصل شوید و سپس سایت را بصورت بالا امده ببینید.

مزایای استفاده از CDN چیست؟

  • شما با استفاده از این شبکه میتوانید از حجم بالای ترافیک ورود کاربران به وبسایت هایی که از یک سرور استفاده میکنند ، جلوگیری کرده و به افزایش سرعت لود سایت کمک کنید.
  • با ذخیره ی محتوای استاتیک شما و کش سیستم به افزایش سرعت لود محتویات سایت کمک میکند.
  • از دیگر مزایای استفاده از CDN اینست که از هک شدن فایل های استاتیک در هنگامی که قصد آن دارد برای کاربر نهایی ارسال کند ، تا حد امکان جلوگیری میشود که این مساله بسیار مهم است و از جمله موارد امنیت سایت و کاربر میباشد.
  • نصب ساده و راحت این قابلیت
  • همچنین به دلیل انکه سرور های تحت این شبکه ، از فایروال های قدرتمندی استفاده میکنند ، خطر هک شدن با سرعت بیشتری تشخیص داده شده و از آن جلوگیری میشود.
  • شبکه های CDN به کاهش هزینه کمک میکنند. چراکه این سرورها به صورت اشتراکی استفاده شده و نیازی به صرف هزینه ی بالا برای خرید هاست اختصاصی نیست.

مزایای CDN

CDN چه تاثیری بر روی سئو خواهد داشت؟

یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت ، سرعت سایت میباشد که تاثیر زیادی بر روی سئو خواهد داشت. CDN نقش به سزایی در سرعتت سایت دارد و بارگذاری محتوای سایت با استفاده از شبکه CDN  به صورت چشم گیری افزایش میباشد. پس اگر به دنبال سئو و بهینه سازی سایت میباشید از CDN  غافل نشوید.

انواع CDN چیست؟

CDN به دو نوع تقسیم میشود. برخی از CDN  ها به صورت عمومی و برخی به صورت تخصصی ارائه میشود. CDN های عمومی وظیفه دارند کل سایت را کپی کرده و ارائه دهند اما CDN های تخصصی بر روی کدهایی مثل جاوا اسکریپت و CSS تمرکز کرده و محتوای خاص روی آن ارائه میدهند.

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست