رنکینگ در الکسا | الکسا چیست؟

وب سایت الکسا محلی برای گردآوری اطلاعات ترافیک دیتا در محیط اینترنت میباشد. اطلاعات ارائه شده در این وب سایت بصورت رایگان در اختیار کاربر قرار میگیرد. بنابراین الکسا به عنوان یک مرجع برای وبمستران شناخته می شود که از آن برای تحلیل وضعیت وب سایت استفاده میکنند. سایت الکسا قادر است تعداد کاربرانی که از طریق وبسایت الکسا در طی شش ماه اخیر وارد شده اند را نمایش دهد.

وب سایت الکسا در زمینه فعالیت های تجاری فعالیت میکند. مجموعه اطلاعات و برخی از نرم افزارهایی که در اختیار کاربران قرار میدهد به عنوان یک روش برای کسب درامد تجاری محسوب میگردد که به افزایش ارتقا رتبه ی سایت و در نتیجه بهینه سازی آن کمک میکند.

تاریخچه تاسیس وب سایت الکسا

شاید برایتان جالب باشد بدانید تاریخچه الکسا از کجا اغاز شد و چگونه شکل گرفت. الکسا نام یکی از کتابخانه های کشور مصر میباشد که از کتابهای معتبر جهان پر شده است. بنابراین از این موضوع الهام گرفتند و برای وب سایتی که اطلاعات مفیدی به وسعت جهان در آن وجود دارد همین نام الکسا را نهادند. وب سایت الکسا هم اکنون از معروف ترین وب سایت های جهان به شمار می اید و در حدود 30 میلیون سایت در آن رتبه بندی شده است و در حدود 9 میلیون کاربر از آن استفاده میکنند.

رتبه الکسا چیست؟

نحوه عملکرد وب سایت الکسا

الکسا مجهز به یک تولبار است که از طریق آن میتواند تعداد سایت های بازدید کننده به داخل سایت را بررسی و محاسبه نماید. این اطلاعات زمانی حاصل میشود که سرچ از طریق سایت الکسا انجام شود. این اطلاعات به سرور مرکزی ارسال شده و رتبه سایت مشخص میشود. رتبه ای که توسط الکسا مشخص میشود به معنای ارتقا نیست، بلکه کمک میکند تا مدیران وبسایت وضعیت خود را بهبود بخشند ولی در نتیجه گیری نهایی گوگل دخیل نخواهد بود.

وبمستران با ثبت سایت خود در الکسا میتوانند از اطلاعاتی که این وب سایت در اختیارتان قرار میدهد استفاده کنید. فیسبوک ، یوتیوپ ، گوگل ، یاهو و… از جمله وب سایت هایی هستند که در الکسا دارای رتبه های برتر هستند. همچنین سایت هایی نظیر گوگل ، بلاگفا ، یاهو در میان وب سایت های ایرانی رتبه مناسبی دارد.

رتبه الکسا

بررسی رنکینگ سایت در الکسا

شما به عنوان وب مستر سایت ، بهتر است برای بررسی مطمئن وب سایت تان در گوگل از نتایج الکسا استفاده کنید تا بهتر بتوانید به بهینه سازی آن بپردازید. هرچه رتبه وب سایت شما به یک نزدیکتر باشد وضعیت بهتری را کسب کرده اید. رتبه ای که توسط الکسا مشخص میگردد به صورت دقیق نیست ، اما میتواند این امکان را به شما بدهد که با مقایسه دو سایت کدام یک جایگاه بالاتری را به نسبت دیگری اخذ کرده است.

اگر وب مستر میخواهد از عملکرد سایت خود در گوگل اطلاع یابد الکسا گزینه مناسبی است. البته این میزان باتوجه به اینکه بازدید کننده ها از الکسا وارد میشوند یا خیر میتواند متفاوت باشد.

رتبه بندی در الکسا

سایت الکسا با ادرس alexa.com ساخته شده و رتبه بندی در آن منحصر به فرد میباشد. تعداد بازدیدکنندگان سایت به طور دقیق و صحیح محاسبه و تعیین شده و توسط الکسا عمومی میشود. از طریق ابزارهای بررسی میتوان به نتایج اعلامی توسط سایت الکسا دست یافت که برای این منظور میتوان به طور مستقیم و یا با واسطه از طریق ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا استفاده کرد. البته پاپ اپ میتواند یکی از ترفندهایی باشد که آمار بازدید سایت را به صورت غیرواقعی افزایش میدهد و به این شکل ممکن است آمار اعلامی توسط الکسا برای سایت مزبور صحت نداشته و به عنوان یک ملاک معتبر برای ارزیابی وضعیت سایت و جایگاهش در جهان و یا کشور مناسب نباشد.

نکاتی جهت افزایش رنکینگ الکسا

هرچه میزان استفاده بازدیدکنندگان از الکسا بالاتر باشد، نتایجی که از تحلیل آن بدست میاید قابل اعتماد تر است. از این رو بهتر است کاربران را به سمت استفاده از این وب سایت ترغیب کرده تا نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل در الکسا واقعی تر به نظر آید. شما برای افزایش رتبه وب سایت خود بهتر است از روش های بهینه سازی استفاده کنید تا بدین وسیله به ارتقا رتبه در سایت دست یابید.

از جمله روشهای بهینه سازی سایت به این موارد می توان اشاره کرد:

  • تحقیق و تحلیل مخاطب و رقبا
  • بهینه سازی و سئو داخلی سایت
  • سئو خارجی
  • مشاهده نتایج و گزارشات

شرکت طراحی سایت یارس

شرکت یارس در زمینه طراحی سایت فروشگاهی ،  طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت سازمانی و طراحی سایت مهندسی ، طراحی وب سایت پزشکی و طراحی سایت با وردپرس و  … به صورت سایت ریسپانسیو  فعالیت میکند. همچنین این شرکت اماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت با قیمت ارزان و به صورت تضمینی میباشد. برای ارتباط با مشاورین شرکت یارس با ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان طراحی و بهینه سازی سایت استفاده نمایید. شرکت یارس اماده ارائه خدمات طراحی سایت در تهران و تمامی شهرها میباشد.

با مشاورین ما در شرکت یارس در ارتباط باشید و از قیمت طراحی سایت اطلاع یابید.

همچنین بخوانید:

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست