چگونه از PBN استفاده کنیم تا جریمه نشویم؟

ساخت بک لینک با pbn

چگونه از PBN استفاده کنیم تا جریمه نشویم؟

همانطور که حتما میدانید بک لینک بعنوان یکی از موثرترین عوامل افزایش رنکینگ سایت بوده و شما برای سئو خارجی سایت خود به آن نیاز دارید. PBN یا private backlink network در حقیقت به شبکه ای از وبلاگ ها و وبسایت ها میگویند که به هدف تقویت یک سایت اصلی ایجاد میشوند.

ایا PBN مضر است؟

pbn یکی از روش های مزرعه ی لینک یا همان  link farm میباشد که از حلقه های تو در تو برای لینک سازی کمک میگیرد و با ایجاد شبکه ای از وبسایت ها و وبلاگ ها جریانی را ایجاد میکند که شما بتوانید از طریق آن وبسایت هدف را قوی کنید.

ساختار pbn چیست؟

pbn قبل از انکه الگوریتم های گوگل حساس شوند روش بسیار خوبی بود و میشد از آن برای گرفتن بک لینک استفاده کرد و در آن از یک پارامتر بنام  page rank برای اندازه گیری تعداد و کیفیت بک لینک ها کمک گرفته میشد.

از جمله روش هایی که در pbn از آن استفاده کردند میتوان به ثبت در سایت های دایرکتوری ، تبادل لینک دوطرفه و تبادل لینک سه طرفه اشاره کرد.

کم کم افراد ترجیح دادند بجای انکه هزینه ای را پرداخت کرده و از سایتی بک لینک بخواهند که ممکن است موضوع لینک را تغییر دهد ، خودشان اقدام به لینک سازی کنند. اما بدلیل انکه وبلاگ رایگان بود؛ هجوم بالایی به آن شد و گوگل را به خود حساس کرد که وبمستران مشغول شبکه سازی میباشد. همچنین با ارزان شدن دامنه گروهی از وبمسترها بسراغ لینک سازی از این طریق رفتند و توانستند بک لینک های اختصاصی و مرتبط را بسازند. خوبی این دامنه ها این بود که PR بالاتری داشتند و نتیجه ی بهتری در مقایسه با وبلاگ میشد از آنها گرفت.

بک لینک سازی خصوصی

دیری نگذشت تا گوگل به شبکه سازی در این مجموعه هم پی برد و شروع به هوشمند سازی الگوریتم خویش کرد. در سال 2014 نیز برای انکه وبمستران را مجبور کند بک لینک های با کیفیت و حقیقی داشته باشند ، شروع به بررسی دستی نمود تا بدین شکل افراد سئوکار کمتر بسراغ بک لینک های فیک و بی مورد بروند.

این موضوع به شدت تاثیر گذار بود و سئوکاران با مشاهده ی نتایجی که از رقبای خود دیدند و جریمه هایی که شدند دور این روش را خط کشیدند.

ایا باید PBN را فراموش کنیم؟

اهمیت بک لینک سازی به شکلی است که شما نمیتوانید انرا کنار بگذارید و باید برای ایجاد آن برنامه داشته باشید. از طرفی دیگر حساسیت گوگل روی بک لینک سازی و روش PBN به قدری بالاست که خطر جریمه های سنگین و پنالتی شدن شما را تهدید میکند. پس بهترست چکاری انجام دهیم؟

پیشنهاد ما اینست فرایند بک لینک سازی در وبلاگ هاو وبسایت ها را به حداقل رسانده و بجای چندین حلقه انها را محدود به دو حلقه کنید.

بک لینک PBN چیست؟

همچنین توصیه میشود در لینک هایی که به پیج خود میزنید ، از این مدل استفاده کنید:

– لینک به صفحه اصلی سایت

– لینک به صفحه لندینگ پیج

– لینک به category سایت

– لینک به دو مقاله ی مرتبط با category

سعی کنید از انکر تکست مناسب برای این منظور استفاده کرده و سپس لینک دهید.

نکات مهم برای بک لینک سازی

  •   نکته ای که ذکر آن حائز اهمیت است این میباشد که فقط لینک دهی را محدود به شبکه وبلاگ هایتان نکنید تا موجب شک گوگل نشود و به سایت هایی خارج از شبکه خودتان نیز لینک بدهید.
  • در هنگام ثبت وبلاگ یا وبسایت همه ی انها را بنام یک شخص ثبت نکنید، چراکه گوگل با چک کردن whoise پی به شبکه بودن انها میبرد.
  • سعی کنید هر وبلاگ را با فعال بودن در شبکه های اجتماعی معتبر کرده ، به شکلی که گویی فعالیت مجزا و مستقل دارد.

اموزش بک لینک سازی اسان

  • اگر همه وبسایت ها یا وبلاگ ها از یک هاست سرور استفاده کنند، گوگل در هنگام بررسی ای پی انها به مجموعه بودن انها پی خواهد برد و جریمه میشوید.
  • محتواهایی که در وبلاگ تان استفاده میکنید نباید کپی باشد؛ چراکه در اینصورت گوگل به اسانی با انالیز محتواهای تکراری پی به استفاده از pbn توسط شما خواهد برد.
  • همچنین از عنوان ، محتوا ، لوگو ، تصاویر و … بصورت یکسان در وبلاگ هایتان استفاده نکنید که در اینصورت به اسانی شناخته میشوید.
  • به پارامترهایی نظیر تعداد ایندکس وبلاگ ، دامین اتوریتی ، لینک فالو و نوفالو ، ریسپانسیو بودن وبلاگ دقت کنید تا در اینصورت بهتر رتبه گرفته و لینک هایی که به سایت اصلی میدهید معتبرتر شود.

در پایان باید بگوییم رعایت همه این نکات نباید ما را از فعالیت بر روی وبسایت اصلی غافل کرده و به آن اسیب بزند. بلکه سعی کنید با استاندارد سازی این مراحل را پیش ببرید و در یک کلام هرچقدر برای گوگل دوست بهتری باشید ، رتبه بهتری خواهید گرفت.

همچنین بخوانید:

گوگل ادوردز چیست؟

اموزش مقدماتی سئو سایت

۱۵ تکنیک دیجیتال مارکتینگ

چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم؟

الگوریتم فلوریدا چیست؟

لینک فالو و نوفالو چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

تگ noreferrer noopener چیست؟

ایا خرید بک لینک توصیه میشود؟

بک لینک اسپم چیست؟

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست