سئوی ویدیو چیست؟ | تکنیک های سئو برای ویدیو

محتواسازی به عنوان یکی از روش های سئو کلاه سفید در کسب رتبه و جایگاه بیشتر بسیار موثر است. اینروزها بسیاری از افراد تمرکز خود را بر روی تولید محتوای یونیک و خاص گذاشته اند و  ویدیو مارکتینگ به عنوان یک روش محبوب و پر رقابت به شمار میاید. استفاده از ویدیو برای بازدید بیشتر روشی است که هم در شبکه های اجتماعی و هم در وبسایت های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین لازم است تکنیک های سئو برای ویدیو را آموزش ببنیم و به این ترتیب ویدیویی پر بازدید داشته باشیم.

با گذر زمان و کاهش قیمت اینترنت و افزایش سرعت آن کم کم نوع محتوا به سمت ویدیو می رود. چراکه جذابیت بیشتری دارد و امکان به کارگیری قابلیت های بالاتری در آن است که کمک میکند مفاهیم به شیوه ای مناسبتر به مخاطب انتقال یابد. از اینرو اگر به دنبال آن هستید که مخاطبان بیشتری را به سمت وب سایت یا صفحات اجتماعی خود جذب نمایید ، استفاده از ویدیو گزینه مناسبی است و بنابراین لازم است تکنیک های سئو برای ویدئو را نیز آموزش ببنید.

تکنیک سئو برای ویدیو

محل بارگذاری  و تاثیر آن بر سئو ویدئو

از جمله مهمترین مراحل در سئو ویدیو اینست که شما محیط مناسبی را برای انتشار آن در نظر بگیرید. یوتیوپ بعد از گوگل دومین جایگاه را برای انتشار ویدیو به خود اختصاص داده است. همچنین سایت آپارات در کشور ایران از جایگاه ویژه ای برای انتشار ویدیو به شمار می آید. با استفاده از وب سایت ها و حیطهای معرفی شده شما می توانید با صرف هزینه کمتر در جایی که احتمال دریافت خروجی مناسب تری دارید ، شانس بیشتری برای کسب جایگاه مناسب در میان نتایج موتور جستجوی گوگل کسب نمایید.

آمارها نشان میدهد 55 درصد از نتایجی که گوگل برای عبارت سرچ شده توسط کاربر نمایش میدهد ، حداقل یک مورد به ویدیوی مرتبط با عبارت سرچ شده مربوط میگردد که بیشتر آنها از ابزارات ذکر شده میباشد. بنابراین ویدیوهایی که در اپارات یا یوتیوپ باشد احتمال دیده شدن بیشتری خواهند داشت. اما به دلیل انکه امکان استفاده از  یوتیوپ برای ایرانیان وجود ندارد ، تمرکز این مقاله بر روی تکنیک های سئو در آپارات میباشد.

سئو وب سایت

تکینک های سئو ویدئو در آپارات

یکی از تکنیک هایی که می توانید استفاده کنید اینست که در اپارت یک کانال بسازید و علاوه بر دسترسی که به سایتتان دادید ، فضایی دیگر برای انتشار مطالبتان داشته باشید. معمولا به اینگونه است که ویدیو را اگر همزمان هم در اپارات منتشر و هم در وب سایت خود بگذارید، اپارات زودتر دیده میشود.  همچنین بهتر است در هنگام بارگذاری ویدیو بهاین نکات دقت عمل نشان دهید:

1- بهتر است یک کانال رسمی به نام وب سایت خودتان ایجاد کنیدد و اطلاعاتی که به نظرتان می آید بهتر است دیده شود در آن منتشر کنید.

2- با دسته بندی و گروه بندی ویدیوها کمک کنید مخاطب سریعتر به مطلبی که نیاز دارد دستیابد و این فرصت را میدهد تا با ایجاد صفحه جدید ، بیشتر دیده شوید.
3- اصل برچسب گذاری را به درستی و طبق اصول سئو رعایت کنید. از این طریق ، شما میتوانید ویدیوهای مشابه را نیز به کاربران خود پیشنهاد کنید. علاوه بر این برچسب گذاری برای بهبود لینکداخلی نیز موثر است.

4- بهتر است برای هر ویدیو ، باتوجه به موضوع اختصاصی آن، متنی مفید و مطابق اصول سئو و محتواگذاری آماده کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد.

5- بهتر است به جای استفاده iframe ، از کد اسکریپت استفاده نمایید.

6- سعی کنید از نطرات کاربران برای بهبود وضعیت سایت استفاده کنید و ایرادهای احتمالی را مرتفع گردانید.

دیجیتال مارکتینگ

تکنیک های سئو ویدئو بر روی سایت خودمان

اگر میخواهید ویدیو را مستقیما در وب سایت خود نیز قرار دهید بهتر است این نکات را رعایت بفرمایید. شما به این طریق میتوانید به بهتر دیده شدن مقالاتتان نیز کمک کنید.

1- استفاده از پلیرهای flash ، توصیه نمیشود. بلکه بهتر است از HTML5 برای آن استفاده شود.

2- همچنین برای انکه بازدید بیشتری بگیریم بهتر است ویدیو را در ابتدای مقاله بارگذاری کنیم تا بیشتر مورد بازدید کاربران قرار گیرد.

3- سعی کنید از نشانه گذاری استاندارد برای ویدیو ها استفاده کنید. چراکه اگر از Schema استفاده نکنید احتمال کمتری برای دیده شدن مطلبتان رخ خواهد داد.

4- قبل از ویدیو، تگ h2 اختصاصی قرار دهید. از نقش title و توضیحات غافل نشوید.

5- سعی کنید از ویدیوهایی با حجم کم استفاده کنید که کاربر برای تماشای آن به  مشکل برخورد نکند.

6- 15ثانیه ابتدایی ویدیو بسیار مهم و تاثیر گذار است و نقش زیادی در این دارد که کاربر تا به انتها یک ویدیو را تماشا کند یا خیر. پس از این مساله غافل نشوید.

شرکت طراحی سایت یارس

شرکت یارس در زمینه طراحی سایت فروشگاهی ،  طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت سازمانی و طراحی سایت مهندسی ، طراحی وب سایت پزشکی و طراحی سایت با وردپرس و  … به صورت سایت ریسپانسیو  فعالیت میکند. همچنین این شرکت اماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت با قیمت ارزان و به صورت تضمینی میباشد. برای ارتباط با مشاورین شرکت یارس با ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان طراحی و بهینه سازی سایت استفاده نمایید. شرکت یارس اماده ارائه خدمات طراحی سایت در تهران و تمامی شهرها میباشد.

با مشاورین ما در شرکت یارس در ارتباط باشید و از قیمت طراحی سایت اطلاع یابید.

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست