AMP را روی چه وبسایت هایی فعال کنم؟ | آموزش فعالسازی AMP

افزونه AMP

AMP را روی چه وبسایت هایی فعال کنم؟ | آموزش فعالسازی AMP

AMP با روی کار امدن استفاده از موبایل و تبلت در  اکتبر سال ۲۰۱۵ روی کار امد و هدف اصلی این الگوریتم بررسی وب سایت ها به جهت هم راستا شدن و هم خوانی با سیستم مرورگرهای موبایل و تبلت است. AMP  مخفف Accelerated Mobile Pages میباشد و این امکان را میدهد تا افراد بتوانند سایت های بهینه‌ سازی شده‌ای را برای موبایل طراحی کنند که سرعت بارگذاری بسیار بالایی داشته باشد.

تاثیر AMP بر روی سئو

میانگین زمان لود شدن سایتها بدون استفاده از AMP حدود ۲۲ ثانیه است ولی با استفاده از این فریم ورک زمان لود شدن سایتها به ۰٫۷ ثانیه کاهش میابد که واقعاً فوق‌العاده است و تحولی در دنیای وب به حساب می‌آید.

ممکن است این سوال مطرح شود که ایاAMP میتواند بر سرعت سایت شما تاثیر گذار باشد یا خیر؟ باید بدانید که AMP باتمرکز بر روی پارامتر سرعت و کاهش زمان لود شدن یک وبسایت کار میکند. همچنین سرعت از جمله پارامترهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت به شمار میاید. پس میتوان گفت به صورت غیر مستقیم میتواند بر سئو سایت اثر گذار باشد.

اموزش راه اندازی AMP

فعال سازی این متد در  سایت منجر می‌شود که ۴۴ درصد بازدید‌کنندگان منحصر به فرد ماهیانه و ۷۱ درصد بازدید‌های بازدیدکنندگان منحصر به فرد ماهیانه وب سایت  افزایش یافته و با افزایش سرعت ، کاهش نرخ پرش میتواند در سئو سایت اثرگذار باقی بماند.

فریم ورک AMP چگونه کار میکند؟

فریم ورک بر پایه html5 است که از  توابعی در صفحات سایت ها استفاده میکند که  تا حد ممکن سبک بوده و باکش کردن اطلاعات می‌تواند سرعت لود سایت را تا حد زیادی بهبود بدهد. از جمله شرکت هایی که از AMP تبعیت میکنند میتوان به اتوماتیک (توسعه دهنده وردپرس)، Reddit ، eBay ، Pinterest ، Washington Post ، Wired ، Gizmodo و غیره اشاره داشت.

اموزش AMP گوگل

AMP را روی چه وبسایت هایی فعال کنم؟

باتوجه به توضیحاتی که داده شد، اگر ساتی دارید که مطالب مهم آن در سایدبار قرار گرفته و نمیخواهید انها حذف شوند یا باید جای مناسبتری برای انها در نظر بگیرید و یا اینکه از نصب و راه اندازی AMP منصرف شوید. همچنین برخی از کاربران میگویند AMP  با نسخه ووکامرس همخوانی نداشته که این موضوع سندیتی برای تایید یا رد آن وجود ندارد و احتمالا یک تجربه کاربری میباشد.

تفاوت AMP با ریسپانسیو در چیست؟

ممکن است شما تفاوتی میان مفهوم AMP و ریسپانسیو بودن یک سایت قائل نشوید. اما باید بدانید هر دو با اینکه در مسیر بهبود رتبه سایت گام برمیدارند اما از پارامترهای متفاوتی استفاده میکنند. ریسپانسیو بودن در سایت به این معناست که محتویات سایت مطابق با سایز و اندازه هر دیوایس و دستگاه ارائه شود اما در ویژگی AMP تمرکز بر سرعت سایت است و با حذف بخشی ازقسمت های سایت نظیر سایدبار و همچنین کم کردن حجم کد سرعت را بهبود میبخشند.

افزونه AMP

چگونه AMP را بر روی سایت نصب کنیم؟

خوشبختانه CMS وردپرس افزونه ای را ارائه کرده است که به کمک آن میتوان به افزایش سرعت سایت کمک کرد.

مرحله اول اینست  که پلاگین AMP را نصب و فعال کنید. پس از فعال شدن، به صفحه نمایش یا Appearance  بروید و ببنید محتواها با فعال سازی پلاگین AMP چگونه نشان داده میشوند. شما قادر هستید رنگ پس زمینه و متن ها را تغییر داده و به همان شکل در لینک ها نیز استفاده میگردد. سعی کنید از قالبی استفاده کنید که از این ویژگی پشتیبانی میکند، چراکه در اینصورت  از آیکون یا آرم سایت شما استفاده میکند.

از کجا بفهمیم یک وبسایت AMP را فعال کرده است؟

با فعال سازی این افزونه در سایت ، یک علامت و نماد در کنار لینک سایت شما اضافه شده و قابل مشاهده خواهد بود. همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید این نماد در کنار هر سایتی که AMP خود را فعال کرده باشد اضافه شده و بر سرعت آنها اثرگذار خواهد بود.

AMP چیست

 

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم؟

چگونه از PBN استفاده کنیم تا جریمه نشویم؟

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست