تغییرات جدید در الگوریتم گوگل | ایا وبمستران باید نگران نتایج فارسی باشند؟

تغییر در الگوریتم جستجوی گوگل

تغییرات جدید در الگوریتم گوگل | ایا وبمستران باید نگران نتایج فارسی باشند؟

رویکرد جدید گوگل با ایجاد تغییراتی در موتورهای جستجو بر این اساس است که نتایجی که مشاهده میشود نه براساس ارتباط کلمات بلکه بر مبنای مفهوم مشاهده میشود و بدین شکل انچه که کاربر دریافت میکند به نیاز واقعی نزدیکتر خواهد بود.

نتیجه ی این تصمیم بسیاری از کسب و کارهای انلاین را تحت شعاع قرار داده و تاثیر زیادی بر نتایج سرج کاربر خواهد داشت که به همان نسبت بر درامد این کسب و کارها موثر است و تغییرات ایجاد شده میتواند یک مورد از هر 10 جستجو را توسط کاربران تغییر دهد.

تغییر الگوریتم گوگل

  تفاوت در نمایش نتایج سرج

در گذشته به این شکل بود که وقتی شکا یک عبارت را سرچ میکردید، گوگل کلمات مهم آنرا شناسایی کرده و نتایج سرچ را بر اساس آن رتبه بندی میکرد و از مفهوم و مقصود عبارت جا میماند. اما امروز با رونمایی از الگوریتم جدید گوگل بنام برت (BERT) تفاوتی در نحوه ی پیدا کردن کلمات ایجاد شده است. BERT در واقع ابزاریست که با کمک گرفتن از یک پایگاه داده و هوش مصنوعی که بر مبنای آن تعریف شده، به بهینه سازی پردازش های زبان طبیعی کمک کرده تا بتواند بهترین نتیجه از نظر مفهومی را ارائه دهد.

این الگوریتم با ساختاری که دارد میتواند درک بهتری از نیاز کاربر داشته و براساس آن بفهمد که شما به دنبال چه چیزی هستید. الگوریتم جدید گوگل تنها نتایج برخی از جستجوها را تحت تاثیر قرار داده اما اینکه بدانیم این الگوریتم چگونه کار میکند مطلبی است که هنوز متخصصین سئو و وبمستران مطرح در این حوزه نیز پی به آن نبرده اند.

بروزرسانی الگوریتم گوگل

گوگل درباره ی این الگوریتم چه میگوید؟

گوگل میگوید در نسخه های قبلی موتورهای جستجو ، کلماتی نظیر can  و to درک نمیشدند اما نرم افزار جدید که ارائه شده است این قابلیت را دارد که ارزیابی کند ایا کلمات معنی و هدف را تغییر میدهند یا خیر و در آن تمام تلاش اتفاق میافتد که اصطلاحات جستجو و ارتباط میان انها درک شود و نه صرفا براساس کلماتی که سرچ شده نتایج نمایش داده شود.

تغییر در الگوریتم جستجوی گوگل

براساس انچه اقای پاندو نایاک بعنوان مدیر ارشد جستجوی گوگل میگوید، گوگل دائما در حال اپدیت الگوریتم های جستجوی خود میباشد و این نرم افزار این قابلیت را دارد که روی 10 درصد از نتایجی که به زیان انگلیسی سرچ میشود، تاثیر گذار باشد. هرچه سوال مخاطب بهتر درک شود، کمک میکند تا نتایج اشتباه به کاربر نمایش داده نشده و برای پیدا کردن پاسخ خود ناگریز به سراغ لینک های دیگر نرود.

پس انچه که مشخص است تغییرات جدید تنها بخشی از نتایج انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده و نتایج فارسی از این تغییرات مبرا خواند بود.

 

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست