بک لینک اسپم چیست؟ | چه لینک هایی اسپم هستند؟

سئو و بهینه سازی

بک لینک اسپم چیست؟ | چه لینک هایی اسپم هستند؟

بک لینک یکی از مهمترین بخش های سئو خارجی میباشد که توجه بسیاری از سئوکاران را به خود جلب میکند. بک لینک اسپم همچون یک مهمان ناخوانده میباشد که ممکن است رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. بک لینک هایی که به سایت شما داده میشود باید مورد بررسی قرار بگیرد چراکه اگر کیفیت خوبی نداشته باشد و یا تعداد زیادی از یک دامنه باشد ، اسپم شناخته میشود.

بک لینک اسپم چیست؟

چگونه لینک های اسپم را از بین ببریم؟

درست است گوگل خود بصورت هوشمندانه برای حذف لینک های اسپم فعالیت میکند اما گاهی ممکن است بعضی موارد از دست او پنهان مانده و شما خودتان بصورت دستی انها را به گوگل معرفی میکنید. بعد از انکه اینکار را انجام دهید در بازه ی یک الی سه ماهه که معمولا بیش از یک ماه طول نمیکشد شما میتوانید نتیجه ی حذف لینک های اسپم را در سایت خود ببنید.

روش disavow

Disavow کردن به این معناست که از گوگل برای حذف بک لینک های اسپم است. شما در این روش دامنه یا صفحه ای را به گوگل معرفی میکنید تا لینک هایی که از آن به سایت شما وارد شده ، در نظر نگیرد.

برای اینکار باید فایل Disavow را از اینجا دانلود کرده و از حالت زیپ خارج نمایید. سپس باید به قسمت google Disavow tools شده و با فعال سازی گوگل اکانت خود ، فایل Disavow را در آن اپلود نمایید.

ایا ممکن است Disavow منجر به از دست دادن رتبه شما شود؟

باید بگوییم بله ، تنظیمات Disavow بسیار مهم است و اگر به اشتباه سایتی را اسپم تشخیص دهید که لینک بد نیست متضرر خواهید شد. گوگل پیشنهاد میکند در مورد Disavow با احتیاط رفتار کنید. در صورتی از این روش استفاده کنید که مطمئن هستید تعداد زیادی لینک بی کیفیت و مصنوعی به سایت شما اماده و مضر هستند. چراکه عموما گوگل خودش اینکار را انجام میدهد و برای سایت های معمولی زیاد توصیه نمیشود.

از کجا بفهمیم در سایت ما بک لینک اسپم وجود دارد؟

ممکن است شما هرگز برای افزایش رنکینگ سایت خود به سراغ روش های سئو کلاه سیاه نظیر بک لینک اسپم در مزرعه ی لینک ها نرفته باشید اما بدون اطلاع شما سایت هایی شروع به ساخت بک لینک اسپم کرده باشند که از نوع سئو منفیست. حال لازم است شما وضعیت سایت خود را مورد بررسی قرار داده تا از این موضوع اطلاع یابید.

بک لینک اسپم چیست

برای تشخیص negative seo ، این موارد را از سرچ کنسول چک کنید:

  1. ابتدا به سرچ کنسول بروید.
  2. سپس در بخش داشبورد ، با انتخاب گزینه ی “Search Traffic” ، عبارت Links To Your Site را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
  3. در قسمت چپ “Who Links The Most” را وارد کرده و بر روی more کلیک کنید.
  4. بعد از آن با انتخاب “Download Latest Links” ، میتوانید لیست تمامی لینکهایی که به سایت شما داده شده و گوگل از انها خبر دارد را بیابید.
  5. از میان لیست نمایش داده شده ، به دنبال لینکی بگردید که کیفیت خوبی نداشته و منجر به سئو منفی شده است.

روش تشخیص بک لینک اسپم

انواع لینک اسپم

  • لینک های site-wide ( نظیر footer ، header، sidebar )
  • لینک هایی که از یک انکر تکست یکسان برای لینک دهی استفاده میکنند.
  • لینک از link farm ( مزرعه لینک ) و content link
  • لینک دهی در صفحاتی که بیش از 100 لینک خارجی دارند.
  • لینک پست مهمان
  • لینک دهی تبادلی
  • لینک هایی که توسط link blast یا نرم افزار بک لینک سازی ساخته میشوند.

حذف بک لینک های اسپم

گوگل به راحتی میتواند این لینک ها را تشخیص داده و سایتی که از این نوع بک لینک سازی استفاده کرده است را جریمه کند. بنابراین مهم است شما روند پیشرفت انجام سئو سایت خود را مورد توجه قرار دهید.

moz spam چیست؟

همچنین سایت موز امکانی را فراهم اورده است تا شما بتوانید به صورت دقیقتر اطلاعاتی از لینک ها داشته باشید. شما میتوانید از قسمت  Link explorer  وارد inbound link selection شده و دامنه ای که میخواهید بررسی شود را وارد کنید.

بک لینک سازی

لینک هایی که در آن به شما نمایش داده میشود از نوع فالو بوده و همچنین لینک های حذف شده را نشان نمیدهد. فیلتر follow link را انتخاب کرده و وضعیت بک لینک ها را در حالت فعال قرار دهید. سپس با انتخاب دکمه ی export گزینه هایی نمایش داده میشود که اگر سایت شما کمتر از 1000 لینک دارد باید دانلود فوری را انتخاب کرده و در غیر اینصورت بزرگترین تنظیم را برگزینید. سپس میتوانید نتایج مدنظرتان را مشاهده نمایید.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست