چگونه بهترین محتوا را تولید کنم؟

content marketing

چگونه بهترین محتوا را تولید کنم؟

حتما برایتان جالب است بدانید اساس بازاریابی محتوا چگونه شکل گرفت و چرا ما به تولید محتوا نیازمندیم؟ این موضوع ریشه در روانشناسی کاربران دارد و شما بعنوان یک تولید کننده محتوا باید همه این موارد را تحلیل کنید.
داستان از این قرار است که تجربه ی تلخ مردم بعد از خرید کالا یا دریافت خدماتی که با دیدن بنرهای رنگی اتفاق افتاد و به انها ثابت کرد کیفیت کالا به اندازه ی بیان شده در بنرهای تبلیغاتی نیست ، ضرورت افزایش اگاهی را نسبت به کالا و خدمات در کاربران ایجاد کرد و انها تصمیم گرفتند قبل از اقدام به خرید ، ابتدا اطلاعات کافی بدست اورده و مقایسه کنند.

بازاریابی محتوا چیست؟

مراحل خرید شامل 4 قسمت است: اطلاع ، پژوهش ، توجه و خرید . در بازاریابی سنتی مرحله اول و دوم فقط اجرا شده اما در بازاریابی محتوایی شما میتوانید تا اخرین مرحله با مشتری همراه بوده و راهنمایی کنید. بدین شکل شانس بیشتری برای خرید مشتری خواهید داشت.

تاریخچه بازاریابی محتوا

اولین بار در سال 1730 فردی به نام ” بنجامین فرانکلین ” با انتشار یک سالنامه در میان مردم اینکار را انجام داد و او دریافته بود که با ارائه خدمات رایگان میان مردم میتواند به رونق کسب و کار خود کمک کند. چراکه ارائه محتوای رایگان و مفید برای بازار هدف ، منجر به جذب مخاطبین به کسب و کار خود میشود.

بازاریابی محتوا در سال 2016 رشد 50 درصدی را داشته است اما برخلاف چیزی که انتظار میرود میزان علاقه به مطالعه مقالات فقط 5 درصد افزایش یافته است و این نکته بسیار مهمی در فرایند بازاریابی محتوا میباشد. چراکه شما برای جذب مخاطب تنها 37 ثانیه زمان دارید و فرد بیش از این برای مطالعه زمان نخواهد گذاشت.

استراتژی محتوا چیست؟

نکات بسیار مهمی در فرایند تولید محتوا وجود دارد که تنها کسانی که انها را رعایت میکنند میتوانند موفق شوند. اهمیت توجه به تفاوت های فرهنگی ، تحصیلات ، نیازهای مخاطبین و … بسیار حائز اهمیت است و شما برای رفع نیاز کاربر باید بتوانید تعاملات دوطرفه را به خوبی شکل دهید.

تاثیر بازاریابی محتوا بر کاربر

اگر میخواهید تاثیر تولید محتوا را به خوبی ببینید باید بگوییم که این موضوع یک استراتژی بلند مدت و قویست که ارتباط قوی ای را با جامعه مخاطبین شما شکل میدهد و شما در این روش با تمرکز بر روی احساسات مخاطبین ، انها را به سمت اهداف خود سوق میدهید. بازاریابی محتوا منجر به افزایش ترافیک وبسایت ، بهینه سازی و سئو سایت ، تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل و شکل گیری برند خواهد داشت بنابراین بسیار حایز اهمیت است.

اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی تولید محتوا به دو نوع تقسیم میشود:

  1. بازاریابی افلاین
  2. بازاریابی انلاین یا دیجیتالی

نوع اول که دیربازی است از طریق بروشور ، تراکت و …. در میان مردم وجود داشته و با ظهور اینترنت ارزش خود را به میزان قابل توجهی از دست داده است. نوع دوم اما با استقبال مردم از اینترنت رشد چشم گیری دارد و نمونه هایی از آن را در کسب و کارهای اینترنتی در فضای وبسایت ، شبکه های اجتماعی میبینیم.تولید محتوا شامل سه قسمت مهم است که باید برای هریک از بهترین ابزار و مدیا استفاده نمایید: اشتراک گذاری دانش ، مشاوره ، سرگرمی

دانش میتواند در قالب مقاله ، فیلم و پادکست به کاربر ارائه شده و بقیه فیلدها را شما با توجه به حوزه کاری خودتان میتوانید تناسب داده و خدمات ارائه کنید.

همه چیز راجع به بازاریابی محتوا

بخش های اساسی در محتوا

هر محتوا از سه بخش تشکیل میگردد:

  • شناسایی نقاط حساس مشتری یا نقاط درد
  • تحریک نقاط درد مشتری با ایجاد سوالات و گزاره ها
  • ورود کسب و کار بعنوان قهرمان که به رفع نیاز کاربر میپردازد.

همچنین لازم در هنگام تولید محتوا به این نکات توجه کنید که محتوای بصری با تصاویر جذاب و مرتبط محتوا را برای کاربر محبوب تر کرده و همچنین محتواهایی که در انها ویدیو بکار رفته دو برابر بازدید میخورند. برای ایجاد تصاویر بهتر میتوانید از سایت canva که به شما ایده ها و ابزارهای خوبی برای طراحی عکس میدهد استفاده نمایید.

جدیدترین روش های تولید محتوا

بعلاوه اینکه سعی کنید قسمت هایی که برای مخاطب پر اهمیت تر است را بولد کرده ، تیتر قرار دهید ، پس زمینه بدهید و  از هر روشی استفاده کنید تا کاربر را در پیدا کردن پاسخ خود راهنمایی کرده باشید.

اصول استراتژی بازاریابی محتوا و طراحی آن

انچه که بسیار مهم است این میباشد که شما بتوانید استراتژی متناسب با کسب و کار خویش را طراحی کرده و سپس شروع بکار کنید. برای طراحی استراتژی تولید محتوا به نکات زیر توجه کنید.

  • تعیین هدف : برای این منظور ابتدا باید بدانید محتوا را برای چه کسانی ، با چه ابزاری باید تولید کرده و قرار است چه نیازی از مخاطب را مرتفع سازد. نکته بسیار مهم این است که از همان ابتدا بدانید نقطه تمایز شما با سایر رقبا چه چیزی خواهد بود. در غیر اینصورت تولید محتوای تکراری که در همه ابزارها مشاهده میشود ، استراتژی و در نهایت پیشرفتی برای شما نخواهد داشت. سپس باید بدانید چگونه کاربر را با اسانترین روش به سمت هدف کسب و کار خویش سوق دهید.
  • شناخت و تحلیل مخاطب : سعی کنید متناسب با نیاز کاربر ، مطالب مرتبط و ارزشمند تولید نمایید و بر این اساس انها را جذب کنید.
  • ممیزی محتوا را اجرا کنید: سعی کنید متناسب با موضوع ، قالبی را برای ارائه محتوا انتخاب کنید. وبلاگ ، اینفو گرافیک ، وبسایت ، شبکه های اجتماعی هریک شرایط خاص خود را میطلبد.
  • طراحی محتوا به شکلی جذاب : قرار دادن سوالات مخاطب در تیتر مطالب ، کوتاهی مطالب ، استفاده از ادبیات طنز و … میتواند تاثیر گذار باشد.
  • شما میبایست مطالب و خدماتی را در قالب بازاریابی محتوا به مخاطبین خود ارائه کنید که سایر رقبا برای ارائه انها به مشتریان پول دریافت میکنند.
  • محتوا هرجه کوتاهتر ، ساده فهم ، دقیق و صریح باشد تاثیرگذاری اش چشمگیرتر است.

 

سخن اخر

زمانیکه استراتژی خود را مشخص کردید و جامعه ی هدف خود را تشخیص دادید بهترین محیط که مخاطبین شما در انجا بیشترین زمان را میگذارند انتخاب کرده و با استفاده از روش های نوین شروع به تولید محتوا کنید. بعد از گذشت مدت زمانی نتایج را ارزیابی کنید تا ببنید چقدر توانسته اید نیاز مخاطب را به درستی تشخیص داده و برای تحقق آن فعالیت کنید. با تحقیق و مطالعه از نوین ترین روش ها برای تولید محتوا بهره بگیرید.

همچنین بخوانید:

رنکینگ در الکسا چیست؟

Cdn چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

تگ کانونیکال چیست؟

خطای 404 چیست و چگونه رفع میشود؟

8 روش  افزایش دامین اتوریتی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

بروز رسانی الگوریتم ژوئن 2019

روش های سئو ویدیو

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست