فعال‌سازی گواهی SSL در وردپرس | افزونه Really Simple SSL

این روزها برخلاف گذشته ، اینترنت و فضای مجازی فقط برای بازدید از سایت و تحقیق نیست. بلکه فضای اینترنت برای انجام خرید آنلاین و فروش محصولات و خدمات مورد استفاده قرار میگیرد. وب سایت های فروشگاهی و خرید انلاین این امکان را فراهم می آورد که تراکنش های انلاین در سایت انجام شود و لازم است برای تامین امنیت سایت برای این تراکنش ها ، نکاتی را رعایت کنیم. در این مقاله به شما می آموزیم  “ فعال‌سازی گواهی SSL در وردپرس “.
فعال سازی ssl در وردپرس

فعال کردن SSL در وبسایت وردپرس

حال که تصمیم گرفته اید یک وب سایت فروشگاهی طراحی کنید و یا اینکه یک وب سایت چشم پزشکی ایجاد کنید که بیماران از طریق آن اقدام به نوبت گیری و پرداخت حق ویزیت کنند ، باید بستر امنیتی در فضای اینترنت را فعال کنید. فعال کردن SSL به عنوان یکی از مراحل سئو و بهینه سازی سایت میباشد که گوگل این روزها با افزایش انجام تراکنش در سایت ، به آن اهمیت میدهد.

SSL چیست؟

این پروتکل برای حفاظت از اطلاعاتی که بین کاربر و سرور مبادله میشود ، مورد استفاده قرار میگیرد. پروتکل SSL اطلاعاتی که بین این دو مبادله میشود را رمزگذاری کرده و سپس اطلاعات را را ارسال میکند. این اطلاعات ، در مقصد رمزگشایی میشود و مورد استفاده قرار میگیرد. فعال کردن SSL ، هزینه ای را سالانه برای شما خواهد داشت که برخی SSL رایگان را ارائه میدهند که شما میتوانید در هنگام طراحی سایت ارزان و حرفه ای از آن استفاده کنند.

افزونه ی فعال سازی ssl

آیا فعال کردن SSL بر روی سئو اثرگذار است؟

سئو و بهینه سازی سایت ، به عنوان یک عنصر بسیار مهم و موثر در موفقیت فروش از طریق سایت است که باید بعد از طراحی سایت ، مورد توجه قرار میگیرد. پروتکل ssl از عوامل مهم در روند سئو و بهینه سازی سایت است که فضای امنی را فراهم میکند.

چگونه ssl در وردپرس را فعال کنیم؟

یکی از روش های فعال سازی گواهینامه ssl اینست که از شرکت هایی که سرویس هاستینگ ارائه میکنند ، درخواست کنیم تا سرویس ssl را برایمان نصب کنند. بعد از انکه آنرا نصب کردید ، لازم است تنظیماتی برای آن انجام دهید. اگر بعد از اینکار چراغ ssl ، سبز نشود باید به صورت دستی و با صرف چند ساعت وقت اینکار را انجام دهید. همچنین میتوانید از افزونه وردپرس نیز به این منظور استفاده نمایید.

اولین گام برای فعال سازی ssl

ابتدا لازم است به پنل مدریت سایت رفته و از قسمت تنظیمات > همگانی به جای فیلد http از https استفاده نمایید و سپس به ذخیره سازی تنظیمات بپردازید.

گام دوم برای فعال سازی ssl

برای انجام این قسمت لازم است وارد پنل مدیریت هاست شوید. ابتدا وارد قسمت فایل منیجر شوید ، سپس از قسمت public_html  ، فایل htaccess. را انتخاب کنید و بر روی آن راست کلیک نمایید. سپس ادیت را انتخاب کنید و کد زیر را در آن وارد کنید. لازم است که به جای yoursite.com آدرس سایت تان را وارد نمایید.

1
2
3
4
5
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} ۸۰
RewriteRule ^(.*)$ https://www.yoursite.com/$۱ [R,L]
</IfModule>

در مرحله بعدی اگر که سرور سایت شما nginx است باید کدهای زیر را نیز به این فایل بیافزایید .

1
2
3
4
server {
listen ۸۰;
server_name yoursite.com www.yoursite.com;
return ۳۰۱ https://yoursite.com$request_uri;

از این مرحله به بعد هرگاه کاربر ادرس سایت شما را وارد نماید با https وارد میشود.

چگونه ssl را فعال کنیم؟

افزونه Really Simple SSL برای فعال سازی ssl

این افزونه برای فعال سازی گواهی ssl در وردپرس مورد استفاده قرار میگیرد. اگر این افزونه را بر روی وردپرس نصب کنید ، چراغ ssl سبز میشود. شما می توانید از لینک زیر این افزونه را نصب کنید. برای تصب افزونه ، به قسمت افزونه ها رفته ، سپس از قسمت افزودن وارد شوید و بعد با استفاده از گزینه ی بارگذاری افزونه ، افزونه ی دانلود شده را آپلود نمایید. بعد از آن باید افزونه را نصب کرده و فعال کنید.

لینک دانلود افزونه ی Really Simple SSL

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست