10 نکته کلیدی برای استفاده از ویدیو در سئو سایت

یکی از گام های ابتدایی برای هر کسب و کاری تبلیغات است. افراد باهوش به سراغ روش هایی میروند که آسانتر ، سریع تر و بدون محدودیت بتوانند به جمعیت زیادی از مخاطبان محصول یا خدمات خود دسترسی داشته و برند خود را معرفی کنند. یکی از روش های تبلیغاتی بسیار مدرن و جذاب که با حداقل هزینه در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی نظیر تبلیغات مترو ، رادیو و تلویزیون و … انجام میگیرد ، سئو و بهینه سازی سایت بر روی کلمات کلیدی سایتتان است.

چگونه ویدیوی سئو شده در سایت خود قرار دهیم؟

شما با استفاده از سئو سایت میتوانید کاری کنید تا مشتری پس از سرچ کلمه ی مورد نظر با وب سایت شما که به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و سئو کاران حرفه ای با درنظر گرفتن تکنیک ها و ترفندهای دیجیتال مارکتینگ روی آن کار کرده اند رو به رو شده و با شما ارتباط برقرار کند.

یکی از روش های نوین و جدید در بحث سئو و بهینه سازی سایت ، استفاده از ویدیو در سایت است که از روش های جدید سئو محسوب میشود و بسیاری از سئوکاران حرفه ای یکی از برنامه های اصلی خود را برای پیاده سازی استراتژی های تعریف شده ، بر روی ویدیوی سئو شده قرار داده و از آن استفاده میکنند.

چرا باید از ویدیو برای سئو سایت استفاده کنیم؟

تیم تحقیقاتی گوگل به صورت مداوم در حال تحقیق و تحلیل بر روی کاربران میباشد و سعی دارد نتایج قابل مشاهده برای کاربر را به سلایق او نزدیک کند. همانطور که قطعا شما هم میدانید با پیشرفت علم و تکنولوژی انسان ها قادر شدند در زمانی کمتر و با سرعتی بیشتر چندین کار را موازی پیش برده و دیگر حوصله ی انجام کارهای کند و طولانی را ندارند. این مساله مورد توجه گوگل قرار گرفت و متوجه شد کاربران ترجیح میدهند به جای انکه ساعتها زمان خود را صرف مطالعه ی متن ساده و یکنواخت کنند ، در زمانی کمتر فیلم اموزشی آن را که از جذابیت های بصری بالایی برخوردار است مشاهده کرده و با سرعت فرایند یادگیری در انها اتفاق بیفتد.

دیجیتال مارکتینگ

بنابراین یکی از معیارهای گوگل برای امتیاز دهی به سایت ها به دلیل انکه محتوای وبسایت ها به این سمت سوق پیدا کند ، استفاده از ویدیو در محتوای سایت است و ما د راینجا سعی داریم به شما بیاموزیم” چگونه ویدیوی سئو شده در سایت خود قرار دهید؟

ویدیوی سئو شده چه ویژگی هایی دارد؟

1- چه هدفی از انتشار ویدیو دارید؟

سعی کنید در ابتدا مشخص کنید که انتشار این ویدیو قرار است شما را به کجا رسانده و چه خروجی ای دریافت نمایید؟ از این طریق میتوانید جامعه ی مخاطبین خود را مشخص کرده و با برنامه بر روی انها کار کنید. اگر قرار است از این ویدیو به فروش برسید پس بهتر است قسمتی را برای معرفی خدمات و محصولات خود اختصاص دهید.

2-ویدیویی با محتوا تولید و منتشر کنید:

سعی کنید برای ایجاد ویدیو کمی وقت بگذارید و به این بیاندیشید که کاربران وبسایت شما به اموزش چه مبحثی نیاز دارند و بر این اساس ویدیویی مرتبط ، کاربردی و جذاب تولید و منتشر نمایید.

سئو و بهینه سازی سایت

3- انتشار ویدیو در وب سایت خودتان انجام گیرد:

بحث بسیاری وجود دارد که اگر ویدیوی خود را در سایت منتشر نماییم ، به دلیل حجم بالایی که دارد فضای هاست را اشغال کرده و در نتیجه بر روی سرعت سایت تاثیر گذار خواهد بود. اما به این نکته هم باید دقت کرد که در صورتیکه شما وبسایت خود را بر روی سرویس های اشتراک ویدیو نظیر اپارات به اشتراک بگذارید ، طبیعتا به دلیل رنک بالاتر سایت اپارات ، این سایت بالاتر از سایت شما قرار گرفته و شانس ورود کاربر به سایت خودتان را از دست میدهید که این مساله بسیار مهم است. پس سعی کنید با توجه به مقدار ویدیو هایی که میخواهید در سایت خودتان انتشار دهید ، فضای هاست تهیه کرده و سپس با استفاده از ابزارهای موجود به کم کردن حجم ویدیوها بپردازید تا به کاهش سرعت برنخورید.

4- عناصر کلیدی در ویدیو را فراموش کنید:

سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با ویدیو ، توضیحات جامع و کامل و همچنین تصاویر شاخص استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی شما را ایندکس کرده و از این ویدیوها برای افزایش رنک سایت خود استفاده نمایید. حتما برای تولید توضیحات ویدیو زمان اختصاص داده و سعی کنید مطابق با اصول سئو ، محتوای سئو شده و مناسبی را تولید نمایید در اینصورت شانس بیشتری برای دیده شدن و افزایش رنک در میان سایر رقبا خواهید داشت.

5- مهندسی معکوس در انتخاب کلید واژه ها:

به جای انکه صبر کنید تا ببنید کلماتی که برای ویدیوی خود انتخاب کردید ، مورد توجه کاربر قرار گرفته است یا خیر ، میتوانید کمی خود را به جای کاربر گذاشته و تصور کنید او چه عباراتی را ممکن است سرچ کند و دقیقا بر روی همان عبارات برای سئو و بهینه سازی سایت مانور بدهید. به این شکل انرژی، زمان و هزینه ای که اختصاص داده اید هدر نرفته و نتیجه ی مطلوب حاصل میگردد.

اصول سئو و بهینه سازی سایت

6- استفاده از تصویر شاخص مناسب:

برای درک بهتر مخاطب خودتان را به جای او بگذارید ، اگر عکسی در ابتدای ویدیو باشد که او را مجذوب خود کرده و احساس و هیجانی مبنی بر اینکه این ویدیو قطعا میتواند مفید و جذاب باشد ، ایجاد شود قطعا شما شانس چندین برابری خواهید داشت تا بتوانید از این طریق دیده شده و کاربر را به سمت مشتری شدن سوق دهید.

7- ویدیوی اختصاصی فقط در سایت خودتان منتشر شود:

برای انکه بتوانید بازدید کننده ی بیشتری بگیرید و تعداد یبیشتری از افراد ویدیوی شما را ببینند میتوانید از شبکه های اجتماعی و رسانه های اشتراک ویدیو استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که ویدیوی کامل را فقط و فقط در سایت خودتان نشر دهید تا بازدید کننده ی بیشتری وارد سایت شما گردد.

8- تگ متا دیتا تعریف کنید.

شما با ایجاد یک نقشه سایت برای ویدیوها میتوانید هر زمانی که ویدیوی جدید منتشر کردید ، یک تگ متا دیتا تعریف کرده و به این وسیله به گوگل کمک کنید تا بهتر شما را پیدا کند.

متا تگ چیست؟

9- CTA رمز تحقق اهداف شما:

اگر ساعت ها زمان اختصاص داده اید ، محتوای جذاب و یونیک تولید کرده اید و خدماتی را معرفی کردید اما در انتها هیچ دکمه ای برای دسترسی کاربر به آن محصول یا خدمات قرار نداده اید ، مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. شما باید یک دکمه ی جذاب و مهیج ایجاد کنید که امکان دسترسی اسان کاربر به صفحه مدنظرتان را به راحتی فراهم اورد.

10-یوتیوپ

اگر از سایت یوتیوپ برای تبلیغ مشاهده ی ویدیوی اصلی استفاده میکنید، در زیر آن رقبا را تگ کنید تا با کمک این روش ، به رویت بیشتر ویدیوی خود کمک کرده باشید.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست