آموزش سئو مقدماتی سایت یارس 

اگر شما درک درستی از سئو دارید و میدانید که چرا سئوسایت مهم است میتوانید به قسمت دوم بروید.(اگر چه توصیه میکنیم شیوه نامه های گوگل و بینگ در این قسمت را نیز بخوانید.)

اما برای هرفردی، این فصل کمک خواهد کرد که دانش خود را در زمینه سئوسایت افزایش دهد.به طور کلی ما اصول سئو را به این دلیل می آموزیم تا کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنیم.حال در این مقاله و مقاله های دیگر با جدیدترین شیوه های سئوسایت و فروشگاه های آنلاین شما را آگاه می سازیم. همراه ما باشید

Seo  مخفف کلمه (search engine optimization) به معنای بهینه سازی موتورهای  جستجو است.سئو در واقع عمل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن در دیدرس موتور های جستجو(به شیوه های معمول) را انجام میدهد. علیرغم معنا، SEO به همان اندازه که تاکید درمورد موتورهای جستجو است، به همان اندازه برای کاربران نیز بسیار اهمیت دارد.

اگر بار اولی است که  اصطلاحات به کار برده شده در این مقاله را میخوانید بهتر است با این اصطلاحات آشنا شوید

سئو درباره ی یافتن پاسخ آنچه مردم برای جستجو در اینترنت به دنبال آن میباشند مطرح است؛ نظیر کلمات مورد استفاده آنها و نوع محتوایی که میخواهند مصرف کنند ایجاد شده است. دانستن پاسخ این سؤالات، به شما این امکان را می دهد تا به افرادی که در جستجوی آنلاین برای راه حل هایشان هستند، ارتباط برقرار کنید.

اگر دانستن قصد مخاطب شما یک طرف سکه سئو است، ارائه مطالب به نحوی که موتورهای جستجو بتوانند آن را پیدا و درک کنند طرف دیگر سکه است.

در این مقاله انتظار می رود که یاد بگیرید که چگونه هر دو را انجام دهید.

 

موتورهای جستجو مانند ماشین های پاسخگو هستند. آنها میلیاردها میلیارد از محتوی ها را جستجو و هزاران مورد را ارزیابی میکنند تا مشخص کنند کدام محتوای بیشتر به نیاز شما پاسخ میدهد.

موتورهای جستجو همه ی این کارها را از طریق کشف و فهرست بندی تمام مطالب موجود در اینترنت نظیر(صفحات وب،PDFها، تصاویر، ویدئو ها و غیره) از طریق یک روند شناخته شده به عنوان “خزیدن و ایندکس کردن” و سپس نمایش آنها با توجه به اینکه چگونه آنها را با پرسش شما مطابقت دهند انجام میدهند که ما  همه ی این فرآیند را رتبه بندی مینامیم.

 در قسمت دوم این مقاله بخش نمایه سازی و رتبه بندی را به تفصیل بررسی خواهیم پرداخت.(برای مطالعه به قسمت دوم مراجعه شود )

 

در حالیکه شما با پرداخت مبلغی میتوانید برای سایت خود بازدید ایجاد کنید اما بدانید که هنوز هم رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های آنلاین و مهم تر از آن موتور های جستجو  بیشترین بازدید را میتوانند برای سایت شما ایجاد کنند.

نتایج سئو ارگانیک (بدون تبلیغات)، سایت های بیشتری را پوشش می دهند و به نظر میرسد اعتبار بیشتری برای کاربران نسبت به روش تبلیغات دارند و همین طور کلیک بیشتری از کاربر میگیرند.

 

با آمار شروع میکنیم، از تمام جستجوهایی که مردم در ایران انجام میدهند، فقط 2.8٪ از افراد روی سایت های با تبلیغ (Ad) کلیک میکنند.این جمله به تنهایی اهمیت سئو رو نشان میدهد.

سئو نیز یکی از کانال های بازاریابی آنلاین است که، وقتی به درستی راه اندازی  شود، می تواند در طول زمان شما را به پرداخت سود برساند. اگر شما یک محتوا را که با  کلمات کلیدی مناسب تهیه شده است ایندکس کنید، سایت شما از ترافیک کاربران در طول زمان گلوله باران میشود، در حالی که تبلیغات نیاز به هزینه های مداوم برای ارسال ترافیک به سایت شما دارد.

با مرور زمان موتورهای جستجو دقیق تر می شوند، اما هنوز هم به کمک ما نیاز دارند و بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه (index) شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

خوب حالا پس از خواندن این توضیحات نظر شما درباره ی استخدام یه سئو کار چیه ؟ یا خودتون میتونید از پسش بر بیاید یا اینکه وقت و هزینه ی کافی ندارید و تصمیم گرفتید که با یه شرکتی که توی سئو حرفه ای هست همکاری کنید.

بسته به جیب شما، تمایل به یادگیری و پیچیدگی های  وب سایت, شما می توانید بعضی از کارهای اصلی SEO را انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید که به یک متخصص نیاز دارید. در هر صورت خوب است! چون به فکر موفقیت هستید.

اگر شما به دنبال متخصص سئو هستید، مهم است بدانید که بسیاری از سازمانها و مشاوران “خدمات سئو” را ارائه می دهند، اما می توانند به طور گسترده ای در کیفیت متفاوت باشند. دانستن اینکه چگونه یک شرکت سئو خوب را انتخاب کنید می تواند زمان و پول زیادی را برای شما صرفه جویی کند، زیرا تکنیک های سئو غلط ممکن است به سایت شما بیشتر آسیب برسانند.

انتخاب شما کدوم روشه؟

میخواهید زود به مقصد برسید و زود هم فراموش شوید یا آهسته و پیوسته ؟

سئو کلاه سفید به تکنیک های سئوسایت ، بهترین شیوه ها و استراتژی هایی که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند اشاره می کند، تمرکز اصلی آن برای ارائه ارزش بیشتر به افراد است.

سئو کلاه سیاه به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره می کند که به دنبال اسپم و فریب موتورهای جستجوی هستند. در حالی که SEO کلاه سیاه می تواند کاری کند که وبسایت ها در معرض خطر فوق العاده ای قرار بگیرند و مجازات بشوند و یا  از نتایج جستجو حذف بشوند و پیامدهای قانونی در پی دارند.

گاهی وب سایت های مجاز به دلیل انتخاب شیوه های غلط کسب و کار خود را در معرض ورشکستگی قرار میدهند.این فقط یک دلیل برای انتخاب یک متخصص سئو یا یک شرکت سئو مناسب است.

موتورهای جستجو می خواهند به شما کمک کنند. در حقیقت، گوگل حتی دارای یک راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو، بسیار شبیه راهنمای مبتدی هاست! آنها همچنین کاملا از تلاش جامعه ی سئو حمایت می کنند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال – مانند Unbounce ، MNsearch، SearchLove و Own Moz Con به طور منظم مهندسان و نمایندگان موتورهای جستجوی بزرگ را به سمت  خود جذب می کنند. گوگل به مدیران وب و سئو کارها از طریق انجمن راهنمایی وب سایت خود یا همان    Webmaster معروف کمک می کند  و دستورالعمل های لازم را به آنان معرفی میکند. پس سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض، بازدیدکنندگان خود را با یک تجربه آنلاین عالی همراه کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و بر اساس جذب کاربر انجام دهید.

میخواستم لینک فروم گوگل رو بذارم اما دیدم چون یه مقدار دسترسی به فروم مشکل هست پس به این نتیجه رسیدم که همینجا راهنمایی های گوگل رو قرار بدم امیدوارم مورد پسند شما قرار گرفته باشه .

اصول اساسی :

1-صفحات را عمدتا برای کاربران ایجاد کنید، نه موتورهای جستجو

2-کاربران خود را فریب ندهید.

3-از ترفندهای در نظر گرفته شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو جلوگیری کنید.(سئو کلاه سیاه منظورشه)

4- یک قاعده خوب این است که آیا شما احساس راحتی در توضیح چیزی که در وب سایت نوشته اید را به یک کارمند Google ، احساس می کنید.

5- یکی دیگر از کارهای مفید این است که بپرسید «آیا این به کاربران کمک می کند؟

6- اگر موتورهای جستجو وجود نداشته باشند آیا می توانم این کار را انجام دهم ؟

7- فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می کند.

کارهایی که باید از آنها دوری کنید.

1-تولید محتوا به صورت خودکار

2-شرکت در طرح های خرید لینک

3- ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی (به عنوان مثال کپی از جایی دیگر)

4- مخفی کردن – عمل نشان دادن محتوای مختلف به ربات های موتور جستجو نسبت به بازدید کنندگان.

5- متن و پیوندهای پنهان

6-صفحات ایجاد شده برای انتقال کاربر بیشتر به صفحات دیگر  یا اصطلاحا صفحات دروازه یا (Doorway pages — pages) 

اگر شما در حال سئو  ی یک کسب و کار محلی بر روی اینترنت هستید و همینطور  از سیستم Google My Business  برای مغازه یا فروشگاه خود استفاده میکنید.

Google دستورالعمل هایی دارد حاکی از آنچه باید انجام دهید و آنچه نباید در ایجاد و مدیریت این لیست ها انجام دهید.

اصول اساسی

1-مطمئن شوید که واجد شرایط برای ثبت نام در فهرست Google My Business هستید شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید، حتی اگر آدرس منزل شما باشد، و شما باید به صورت حضوری در خدمت مشتریان خود باشید (مانند فروشگاه خرده فروشی یا مثل یک لوله کش)

2- صادقانه و دقیق تمام اطلاعات کسب و کار محلی خود، از جمله نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت، دسته ی کسب و کار، ساعت کار و سایر ویژگی ها را بنویسید.

چیزهایی که باید اجتناب کرد

1.ایجاد لیست های کسب و کار در Google برای افردی که واجد شرایط نیستند.

2.سوءاستفاده از هر یک از اطلاعات کسب و کار اصلی شما، از جمله “پر کردن” نام تجاری شما با کلمات کلیدی سرویس های مکان یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی

3.استفاده از صندوق های پستی یا دفاتر مجازی به جای خیابان های معتبر

4.سوء استفاده از بخش بازبینی لیست کسب و کار من در Google My Business ، از طریق امتیازدهی جعلی به کسب و کار خود یا امتیاز منفی به رقبای خود

توضیحات این قسمت میتونه خیلی مفید باشه

به جای نقض دستورالعمل ها و تلاش برای فریب موتورهای جستجو  برای افزایش رتبه سایت خود ,تمرکز خود را بر روی درک و تحقق اهداف کاربر بگذارید.هنگامی که کاربران به جستجوی  چیزی میگردند، انها به یک نتیجه مطلوب که به جوابشان برسند نیاز دارند. فرقی نمیکند که به دنبال بلیط کنسرت اند یا عکس سگ فقط مهم “ هدف کاربر ” میباشد.

اگر فردی جستجوی “گروهها” را انجام دهد، هدف او یافتن گروههای موسیقی، گروههای عروسی، گروههای تلگرامی  یا چیز دیگری است؟

شغل شما به عنوان یک سئو کار این است که  سریعا کاربران را با محتوایی که می خواهند در فرمت مورد نظر خود در اختیار آنها قرار دهید.

اطلاعاتی: جستجو برای اطلاعات. مثال: بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟

ناوبری: جستجو برای یک وب سایت خاص. مثل :اپل

معاملاتی: جستجو برای خرید چیزی. مثال: آگهی خرید خودرو در دیوار

با جستجوی کلمات کلیدی دلخواه شما در گوگل و ارزیابی لینک های فعلی، می توانید یک نگاه اجمالی به هدف کاربر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر عکس یک چرخ و فلک را جست و جو کنید، احتمال دارد افرادی که این کلیدواژه را جستجو میکنند برای جستجوی عکسهای آن  جستجو کرده باشند.

همچنين ارزیابی می كنید كه رقبای شما چه محتوایی ارائه می دهند، و در حال حاضر شما آن را ندارید. چگونه می توان 10 برابر ارزش وب سایت خود را  افزایش داد؟

ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت بالا در وب سایت شما، به شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک خواهد کرد و مهمتر از همه، اعتماد را با مخاطبین آنلاین خود ایجاد خواهید کرد.

قبل از هرکاری، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک طرح استراتژیک SEO جستجو کنید.

هر وبسایتی متفاوت است، بنابراین زمان را برای درک اهداف کسب و کار خاص سایت مشخص کنید. این کار نه تنها به شما کمک خواهد کرد که تعیین کنید که در کدام بخش های SEO باید تمرکز کنید، بلکه جایی برای پیگیری شاخص ها و نحوه تنظیم معیارهاست.

همچنین به شما در ایجاد گفتگو در مورد پروژه های SEO با مشتریان، کارفرمایان و غیره کمک خواهد کرد.شما برای شروع بهتر به تعیین اهداف سئو خود نیازمندید

باید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و برای این کار میتوانید از یک روش ساده بر روی کاغذ استفاده کنید.

برای سایت _______, کلمات کلیدی من برای سئو_______________.

اینجا ما تعدادی از کلمات کلیدی برای شروع را ذکر کرده ایم :

  • فروش
  • دانلود
  • عضویت ایمیل
  • فرم تماس
  • شماره تماس

و اگر کسب و کار شما محلی است شما باید این اطلاعات را برای Google My Business به دقت تکمیل کنید.

  • Clicks-to-call
  • Clicks-to-website
  • Clicks-for-driving-directions

ممکن است متوجه شده باشید که چیزهایی مانند «رتبه بندی» و «ترافیک» در فهرست KPI (کلمات کلیدی)قرار نگرفته است و اینکار  عمدی دارد.

“اما یک دقیقه صبر کنید” می گویید “من برای آموختن در مورد SEO به اینجا آمده ام چون می شنوم که می تواند در بهبود رتبه بندی به من کمک کند و کاربران را به سایت من میرساند و شما به من بگویید که اهداف مهم نیست؟

“اصلا ” شما درست شنیده اید سئو می تواند وب سایت شما را در رتبه های بالاتر در نتایج جستجو نشان دهد و در نتیجه ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. اما اینجا مسئله ای وجود دارد که هدف ما از سایت فقط ایجاد ترافیک و بهبود رتبه سایت نیست بلکه “هدف بزرگ ما پاسخ به  نیازهای کاربر است.”

حالا که با نحوه  ی تعامل با کاربر آشنا شدید بهتر نیست که بدونید چطور با موتورهای جستجو رفتار کنید. 

امیدوارم که مطالب این مقاله به دردتون خورده باشه اگر همچنان مایلید که یک سئو کار حرفه ای بشید پس قسمت دوم رو از دست ندید.

همچنین بخوانید:

گوگل ادوردز چیست؟

15 تکنیک دیجیتال مارکتینگ

چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم؟

الگوریتم فلوریدا چیست؟

لینک فالو و نوفالو چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

تگ noreferrer noopener چیست؟

محتوای مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست