Password Checkup ، افزونه ای در کروم برای جلوگیری از هک شدن

Password Checkup ، افزونه ای در کروم برای جلوگیری از هک شدن

Password Checkup ، افزونه ای در کروم برای جلوگیری از هک شدن

امار استفاده از این افزونه نشان میدهد در حدود 1.5 درصد از کاربران که به نصب این افزونه اقدام کرده اند ، پس از نصب متوجه شده اند که اطلاعات آنها در معرض خطر بوده و این امکان وجود  داشته است که هک شوند. در  حقیقت گوگل سعی دارد با استفاده از افزونه ی Password Checkup بستری امن تر را برای کاربران خود فراهم اورد.

Password Checkup ، افزونه ای در کروم برای جلوگیری از هک شدن

نحوه ی کار افزونه ی Password Checkup

اساس کار این افزونه به این شرح است که در حدود چهار میلیارد پسورد به عنوان رمز  عبور ناامن شناخته شده و درصورتیکه کاربر از یکی از این تعداد برای ورود به سایت خود استفاده کند، این موضوع به کاربر اطلاع داده میشود تا برای ایمن سازی عملیات خود از رمز عبور دیگری استفاده کند. نکته ای که وجود دارد اینست که هنوز میلیاردها انسان وجود دارند که از این افزونه برای سیستم خود استفاده نکرده و در معرض هک شدن میباشند و این موضوع بسیار مهم بوده و باعث نگرانی میباشد.

از دیگر خدماتی که در افزونه Password Checkup ارائه میشود اینست که در هنگامی که کاربر اطلاعات را وارد میکند، نام کاربری و رمز عبور با اطلاعاتی که در پایگاه داده ذخیره شده مقایسه میگردد و این اطلاعات برای کسب اطمینان بیشتر به شکل محلی یا رمز گذاری از راه دور اتفاق میافتد.

افزونه ای در کروم برای جلوگیری از هک شدن

بنابراین شما برای انکه از این اتفاقات مصون بمانید، لازم است افزونه Password Checkup را نصب کرده و انرا فعال سازید. اما متاسفانه برخی از پلتفرم ها نظیر اندروید در مرورگر خود از این افزونه هنوز پشتیبانی نکرده اند.

انچه که در اینده متصور است این میباشد که گوگل در اینده از این ویژگی بیشتر استفاده کرده و به صورت پیشفرض بر روی نسخه ی مرورگر خود نصب میکند تا به افزایش امنیت کاربران منجر گردد.

افزونه ی مشابه در فایرفاکس

ویژگی Monitor در مرورگر فایر فاکس نیز نظیر این افزونه عمل کرده و اطلاعاتی از کاربر که در معرض خطر قرار دارند را به ایشان اطلاع میدهد. این ویژگی با مشارکت پایگاه داده و وبسایت HaveIBeenPwned  اجرا شده و در اینده بصورت پیشفرض و البته ارتقا یافته بر روی مرورگر شکل خواهد گرفت.

همچنین بخوانید:

الگوریتم رقص گوگل و ارتباط آن با سئو

محقق شدن رویای باتری های گرافیتی

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست