محبوب ترین پسورد جهان چیست؟

کدام پسورد راحتتر هک میشود؟

محبوب ترین پسورد جهان چیست؟

یکی از پر اهمیت ترین مباحثی که لازم است به آن دقت شود این است که چه پسوردی را برای خود انتخاب کنیم؟ روزانه ممکن است در بسیاری از سایت ها، اپلیکیشن ها و ابزارهای مختلف نیاز باشد تا یک پسورد مناسب برای خود انتخاب کنید. اما متاسفانه هنوز هم هستند افرادی که از ساده ترین و قابل حدس ترین پسوردها برای خود استفاده می کنند.

بررسی حدود 100 هزار پسورد هک شده، نشان می دهد هنوز اهمیت پسورد قدرتمند برای خیلی از افراد مشخص نشده و آن ها از ساده ترین پسوردها نظیر اسم تیم ورزشی، گروه موسیقی، شماره موبایل و غیره به عنوان پسورد خود استفاده می کنند.

انتخاب پسورد امن

اهمیت پسورد استاندارد

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس باتوجه به اهمیت مباحث فوق، سعی دارد مردم را ترغیب کند تا از پسوردها و رمزهای قدرتمند استفاده کرده و گزارشی برای بیان اهمیت موضوع ارائه داده است.

این گزارش بیان می کند 23.2 میلیون از پسوردهای هک شده، 123456 بوده اند. همچنین 7.7 میلیون از پسوردهایی که به راحتی کشف شده اند 123456789 بوده اند. 3.8 میلیون از کاربرانی که پسوردشان کشف شده، qwerty را انتخاب کرده بودند. 3.6 میلیون نیز password و 3.1میلیون 111111 را انتخاب کرده اند.

ساخت پسورد قوی

از دیگر پسوردهای پر استفاده توسط مردم می توان به monkey ، iloveyou و dragon اشاره کرد. در کنار این موارد، اسامی افراد نیز به عنوان پسوردهای پرکاربرد در این گزارش دیده شده و جزو مواردی است که به راحتی مورد هک قرار می گیرد.

یک پسورد قوی شامل چه مواردی است؟

خیلی از افراد می خواهند بدانند که منظور از یک پسورد قوی چیست و یک پسورد قوی شامل چه مواردی می شود؟ به طور کلی می توانیم بگوییم که یک پسورد قوی شامل موارد زیر می شود:

  • طول: پسورد باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد، اما برای ایجاد یک پسورد قوی‌ تر، توصیه می‌ شود طول آن حداقل ۱۲ یا ۱۶ کاراکتر باشد.
  • تنوع: پسورد باید شامل مجموعه‌ ای از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها باشد. استفاده از ترکیبی از این عناصر می‌ تواند پسورد را قوی‌ تر کند.
  • عدم استفاده از اطلاعات شخصی: پسورد نباید اطلاعات شخصی شما مانند نام، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن شما باشد، زیرا این نوع اطلاعات به راحتی قابل حدس زدن هستند.
  • عدم استفاده از الگوهای قابل حدس: پسوردهایی که الگوهای قابل حدسی مانند “123456”، “qwerty” یا “password” دارند، ضعیف هستند. پسورد باید تصادفی و بدون الگو باشد.
  • عدم استفاده از کلمات رایج: استفاده از کلمات رایج و قابل پیدا کردن در فرهنگ لغت، مثل “welcome” یا “password”، امنیت پسورد را کاهش می‌ دهد. بهتر است از کلمات غیرقابل پیش‌ بینی و ناآشنا استفاده کنید.
  • استفاده از عبارات عمومی: به جای استفاده از یک کلمه یا عبارت ساده، می‌ توانید یک عبارت طولانی استفاده کنید که حاوی حروف بزرگ، کوچک، اعداد و نمادها باشد. مثلاً “My5@favoRiteF00d!sP!zza” یک پسورد قوی است.
  • تغییر منظم: برای افزایش امنیت، توصیه می‌ شود پسورد خود را در فاصله‌ های منظم تغییر دهید. این کار می‌ تواند از احتمال دسترسی غیرمجاز به حساب شما جلوگیری کند.
  • استفاده از مدیریت پسورد: برای نگهداری پسوردهای مختلف و یادآوری آن ها، می‌ توانید از یک مدیریت پسورد مطمئن مانند “LastPass” یا “1Password” استفاده کنید.

با رعایت این نکات در ساخت پسورد قوی، می‌ توانید یک پسورد امن و قوی بسازید که سازگاری بالا و مقاومت مناسبی در برابر حملات داشته باشد.

پسورد قوی شامل چه مواردی می شود؟

پسورد قوی شامل چه مواردی می شود؟

پسورد من چیست؟

خیلی از افراد به این دلیل از پسورد ساده استفاده می کنند که نگران فراموش کردن پسوردهای سخت هستند. شاید خیلی از موارد برای همه ما پیش آمده باشد که پسور سختی را انتخاب کرده باشیم اما بعد از چند وقت پسورد را فراموش کرده و به مشکل خورده باشیم. اما به یاد داشته باشید که فراموش کردن این موضوع که پسورد من چیست خیلی بهتر از هک شدن است. زیرا فراموش کردن پسورد موضوع غیر قابل حلی نیست اما هک شدن اطلاعات شخصی می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند. وقتی پسورد خود را فراموش می‌ کنید، می‌ توانید از راه‌ های زیر برای بازیابی آن استفاده کنید:

  • گزینه “فراموشی رمز عبور” یا “بازیابی رمز عبور” در وبسایت یا برنامه‌ ای که پسورد را برای آن ساخته‌ اید: بسیاری از وبسایت‌ ها و برنامه‌ ها گزینه‌ ای برای بازیابی رمز عبور ارائه می‌ دهند. شما معمولاً می‌ توانید از طریق ایمیل، شماره تلفن همراه یا سوال امنیتی مشخص شده، رمز عبور خود را بازیابی کنید.
  • تماس با پشتیبانی: در برخی موارد، شما می‌ توانید با تماس به پشتیبانی وبسایت یا برنامه مربوطه، درخواست بازیابی رمز عبور خود را ارسال کنید. آن ها معمولاً روش‌ های خاصی برای تأیید هویت شما دارند و پس از تأیید، می‌ توانند رمز عبور جدیدی برای شما تنظیم کنند.
  • استفاده از مدیریت پسورد: اگر از یک مدیریت پسورد مانند “LastPass” یا “1Password” استفاده می‌ کنید، می‌ توانید از قابلیت بازیابی رمز عبور آن ها استفاده کنید. این برنامه‌ ها معمولاً دارای روش‌ های امنیتی برای بازیابی رمز عبور فراموش شده هستند.

در هر صورت، برای بازیابی رمز عبور خود، بهتر است به دقت راهنمایی‌ های وبسایت یا برنامه مربوطه را دنبال کنید و اطلاعات خواسته شده را به درستی کرده و به صورت و دقیق وارد کنید.

پسورد من چیست؟

پسورد من چیست؟

چند نمونه رمز عبور

در ادامه چند نمونه از رمزهای عبور قوی به همراه دلایل انتخاب این پسوردها را بیان و بررسی می کنیم. می توانید از این نمونه ها به عنوان ایده برای ساخت پسورد قوی استفاده کنید.

  • R3n@u1#v$M2
  • S!9P$r5t2#w
  • X7*b@K1!z4r

طول: این پسوردها حداقل ۱۲ کاراکتر دارند.
تنوع: شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها هستند.
عدم استفاده از اطلاعات شخصی: این پسوردها از اطلاعات شخصی قابل پیش‌بینی استفاده نکرده اند.
عدم استفاده از الگوهای قابل حدس: رمز عبور انتخابی الگوی قابل حدسی ندارند.
عدم استفاده از کلمات رایج: این پسورد از کلمات رایج مانند “welcome” یا “password” استفاده نکرده اند.

ساخت پسورد قوی

ساخت پسورد قوی

نکات مهم در انتخاب رمز عبور

برای ساخت پسورد قوی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • استفاده از طول کافی: پسورد باید حداقل ۱۲ کاراکتر داشته باشد.
  • تنوع در استفاده از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها.
  • عدم استفاده از اطلاعات شخصی قابل پیش‌ بینی.
  • عدم استفاده از الگوهای قابل حدس، مانند “123456” یا “qwerty”.
  • عدم استفاده از کلمات رایج و قابل پیدا کردن در فرهنگ لغت.
  • استفاده از فاصله‌ ها، علائم نگارشی و نمادها به عنوان بخشی از پسورد خود، به عنوان مثال “P@ssw0rd!”.
  • استفاده از مدیریت پسورد: استفاده از برنامه‌ها و ابزارهای مدیریت پسورد مانند LastPass یا 1Password که به شما کمک می‌ کنند رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد را برای هر سایت و برنامه مدیریت کنید.

مهم ترین نکته این است که پسورد قوی و منحصر به فرد را انتخاب کرده و آن را محافظت کنید. همچنین، از اشتراک پسورد با دیگران خودداری کنید و از امکانات احراز هویت دو مرحله‌ ای (Two-Factor Authentication) استفاده کنید تا امنیت حساب خود را افزایش دهید.

بهترین رمز عبور

بهترین رمز عبور

جمع بندی

علی رغم تمام توصیه هایی که در مورد انتخاب و ساخت پسورد قوی بیان می شود باز هم افراد زیادی هستند که از پسورد ساده مانند 123456 به عنوان رمز عبور استفاده می کنند. در حالی که این پسورد از نظر امنیتی بسیار ضعیف است و به دلیل سادگی و قابلیت پیش‌ بینی بالا، مورد هدف حملات سایبری قرار می‌ گیرد.

استفاده از پسوردهای ضعیف مانند “123456” و رمزهای عبوری که از کلمات رایج و قابل پیش‌ بینی تشکیل شده‌ اند، بسیار خطرناک است زیرا توسط هکرها به سرعت قابل شناسایی می باشند. این موضوع می‌ تواند منجر به نفوذ به حساب‌ ها، سرقت اطلاعات شخصی، هک شدن سایت‌ ها و برنامه‌ ها و سایر حملات سایبری شود. بنابراین، توصیه می‌ شود که همیشه از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید. این شامل استفاده از طول کافی (حداقل ۱۲ کاراکتر)، تنوع در نوع کاراکترها (حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها)، عدم استفاده از اطلاعات شخصی قابل پیش‌ بینی، عدم استفاده از الگوهای قابل حدس و عدم استفاده از کلمات رایج می‌ شود.

به طور خلاصه، انتخاب پسورد قوی و امن یکی از مهم‌ ترین اقداماتی است که می‌ توانید برای حفظ امنیت حساب‌ ها و اطلاعات شخصی خود انجام دهید. با ساخت پسورد قوی و مناسب و همچنین استفاده از روش‌ های احراز هویت دو مرحله‌ ای، می‌ توانید خود را در برابر حملات سایبری محافظت کنید.

همچنین بخوانید:

هاست خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

جشنواره سایت اولی ها

شرکت طراحی پورتال سازمانی

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

وردپرس چیست؟

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست