تکنولوژی وای فای 6

وای فای ورژن شش

تکنولوژی وای فای 6

فناوری نو ظهور وای فای 6 ، جدیدترین نسل اتصال بی سیم محسوب میشود که استانداردهای جامعی را در این زمینه ارائه میکند. بنابراین تولید کنندگان قطعات الکترونیکی سعی دارند محصولات خود را بگونه ای طراحی و تولید کنند که با این فناوری همخوانی داشته و در اینده بتوانند از آن پشتیبانی کنند.

وای فای 6 سعی دارد شعار بهتر و سریع تر کردن زندگی را تحقق بخشد و به ثبات اتصالات بی سیم کمک کند.این موضوع بیشتر در سطح شبکه چشمگیر است و شاید در دستگاه های تکی محسوس نباشد. گرچه افزایش سرعت برای همه قابل درک خواهد بود اما به دلیل اینکه این وای فای به عنوان استانداردترین اتصال در سطح دنیا مطرح است ، دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا قطعا از آن بیشتر استفاده خواهند کرد.

تکنولوژی 6

این فناوری به عنوان بزرگترین پشتیبانی چند موجی در اتصال بی سیم است. وای فای 6 برای پشتیبانی کامل از فرکانس های انتقال 2.4 و 5 گیگا هرتز بهینه سازی میشود.

از دیگر ویژگی های این وای فای جدید میتوان به پشتیبانی چند کاربر و چند ورودی/ خروجی نام برد. یکی دیگر از امکاناتی که در استاندارد جدید وای فای 6 وجود دارد Orthogonal Frequency Division Multiple Access یا OFDMA میتوان اشاره کرد.

این سرویس امکان فعالیت همزمان تعداد دستگاه های بیشتری را در شبکه ایجاد مینماید. این موضوع باعث افزایش جریان داده در شبکه ی وای فای و کاهش زمان تاخیر میگردد.

در حقیقت هدف از ایجاد وای فای 6 توسعه شبکه های وای فای بوده است ولی ذکر این نکته مهم است که بسته به مصرف کاربر تفاوت در سطوح وای فای ملموس میگردد.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست