چگونه وبسایت خود را بهینه سازی کنیم؟ | مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

چگونه وبسایت خود را بهینه سازی کنیم؟ | مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت

بهینه سازی وب سایت یکی از مهمترین گام ها درهنگام طراحی سایت است که باید توسط طراحان وب سایت وردپرسی و دیگر سایت ها رعایت گردد. رعایت اصل بهینه سازی سایت شامل مجموعه ای از نکات است که ما سعی کردیم به صورت جامع و مفید در قالب مقاله ی ” چگونه وبسایت خود را بهینه سازی کنیم؟ ” به شما ارائه کنیم تا به شکلی بهتر اقدام به بهینه سازی سایت حرفه ای و اختصاصی خود نمایید.

ما در اینجا سعی کردیم از مقدمه بکاهیم و به صورت خلاصه وار به مهمترین نکته های بهینه سازی سایت بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

مراحل بهینه سازی سایت چیست؟

1- بهینه سازی ادرس یا url سایت :

url به عنوان اولین جز مهم در سایت میباشد که لازم است در هنگام ایجاد تنظیمات سایت و ایجاد محتوا برای بهینه سازی سایت مورد توجه قرار گیرد. url سایت نباید طولانی باشد. سعی کنید url از کلمات کلیدی سایت تشکیل شده باشد و طولانی نباشد. چراکه url از تعداد مشخصی کاراکتر تشکیل شده است که اگر بیشتر از آن باشد ، خود گوگل قسمتی از آن را در نظر میگیرد. پس بهتر است از کلمات مرتبط ، کوتاه و مشخصی برای انتخاب url مطلب مورد نظر استفاده نمایید.

طراحی سایت ارزان

2- عنوان مناسب :

انتخاب نام مناسب برای مقاله در بهینه سازی سایت موثر است. تعدا کاراکتر مجاز برای عنوان 69 کاراکتر یا در حدود 512 پیکسل است که بهترست از کلمات کلیدی کوتاه و جذاب و مطابق با نیاز کاربر استفاده کند. تعداد بیش از اندازه کاراکتر برای عنوان اصلا مناسب نخواهد بود.

3- بهینه سازی عکس ها :

یکی از مهمترین قسمت های بهینه سازی سایت ، بهینه کردن عکس ها میباشد. ما در اینجا مجموعه ای مهمترین و جالب ترین نکات بهینه سازی عکس و تصاویر را برای شما آورده ایم تا وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

  • انتخاب عنوان مناسب و مرتبط ( سعی کنید عنوان کوتاه و  انگلیسی انتخاب کنید.)
  • خاصیت alt را فراموش نکنید.
  • ابعاد مناسب : انتخاب ابعاد مناسب که می تواند سایز را کوچک کرده و عکس ها را بهینه سازی کند ، موثر است.
  • استفاده از پسوند مناسب : پسوندهای معروف ، نظیر  jpg برای استفاده در عکس هایی با سایز بالا و تصاویری که تعداد رنگهای به کار رفته در آن بالاست مناسب است. همچنین پسوند  png برای عکس هایی با سایز کوچک و تصاویری که رنگ به کار رفته در انها تنوع کمتری دارد توصیه میشود.
  • کاهش حجم عکس ها : برای کم کردن حجم عکس ها میتوانید از دو روش استفاده کنید. روش اول اینکه از نرم افزار فوتوشاپ استافده کرده و تصویر را به صورت save for web design  ذخیره کنیم. در روش دوم می توانید از نرم افزارهای دیگری نظیر RIOT یا caesium برای کم کردن حجم تصاویر بهره گیرید.
  • تگ عنوان را فراموش نکنید.
  • نقشه ی سایت : از طریق نقشه سایت شما میتوانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا بهتر شما را در میان نتایج جستجو نمایش دهند و از این طریق بر روی فرایند سئو و بهینه سازی سایت موثر است.
  • تصاویر بند انگشتی : این تصاویر برای وب سایت های تجاری و فروشگاهی مناسب است که میتوانید از انها برای بارگذاری تصویر محصولات استفاده نمایید و نقش موثری در افزایش سرعت لو سایت و تصاویر خواهد داشت.

4- کم کردن حجم فیلم و ویدیو:

برای کاهش حجم فیلم میتوانید از دو ابزار زیر به راحتی استفاده کنید و به این وسیله اقدام به بهینه سازی ویدیو و فیلم نمایید. دو نرم افزار vlc و format factory  برای کاهش حجم ویدیو مناسب است.

سئو و بهینه سازی سایت

تکنیک css script

از این تکنیک برای افزایش سرعت سایت استفاده میشود. همانطور که میدانید هر یک یاز تصاویری که در سایت وجود دارد ، یک فراخوانی http ارسال میکند و این موضوع منجر به کاهش سرعت سایت و بازدهی آن میگردد. در حدود 5 تا 38 درصد از فراخوانی ها و دانلود ها طرف دانلود html ، و 62 تا 95 درصد صرف فراخوانی http نظیر عکس ها ، کدهای اسکریپت و استایل سایت میشود. از میان این تعداد فراخوانی معمولا 2 تا 4 عدد از انها همزمان اتفاق می افتد و این تعداد هرچه بیشتر گردد ، منجر به کاهش سرعت بارگذاری سایت میشود. چراکه هر تصویر به صورت جداگانه اقدام به ارسال فراخوانی میکند و سرعت سایت را کاهش میدهد.

در تکنیک  css script ، شما به جای انکه 10 تصویر را به صورت مجزا ارسال کنید ، تصویری به عرض ایکونی که بزرگترین عرض را دارد و به ارتفاع ایکون ها به اضافه ی 10 پیکسل در نظر میگیرید تا به این وسیله از تعداد فراخوانی ها کاسته و به سرعت سایت بی افزایید.

در نهایت برای انکه وضعیت سرعت و بهینه سازی سایت خود را تحلیل کنید ، می توانید از وب سایت gtmetrix.com  و webpagetest.org  و tools.pingdom.com استفاده کنید.

برای دریافت خدمات طراحی انواع وب سایت و همچنین سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست