آموزش اصطلاحات سئو سایت | یادگیری تکنیک های سئو

ادامه ی آموزش اصطلاحات سئو سایت (2)

 

برای مطالعه اموزش قبلی کلیک کنید

خزنده ها و ربات ها ( Creawler – Robot – Spider)

خزنده ها و ربات ها به خزیدن در صفحات وب سایت ها میپردازند و اطلاعات و لینک های موجود در سایت را تحلیل میکنند.

Follow Links

این نوع از لینک ها معمولی هستند و اعتبار را انتقال میدهند. در این روش اعتبار لینک سایتی که از آن استفاده کردیم، به سایت منتقل میگردد.

NoFollow links

این لینک هها ارزش و اعتبار خاصی را منتقل نمیکنند و البته این به معنای امتیاز منفی در گوگل نمیباشد.

Google WebMaster Tools  –   GWT یا Google Search Console

این ابزار برای تحلیل و انالیز وضعیت سایت مورد بررسی قرار میگیرد و باید تحت کنترل وب مستر باشد.

Sitemap

از این نقشه که شامل لینک های داخلی  وب سایت است که به موتور جستجوی گوگل و بینگ داده می شود تا گوگل صفحات سایت را زودتر ایندکس کند.

Impression

یک معیار است که مشخص میکند میزان دیده شدن سایت در دنیای اینترنت چقدر بوده است و به معنای دیده شدن در صفحات نتایج میباشد.

خدمات سئو وردپرس

CTR

Click Throw Rate یا CTR نسبت کلیک به رتبه سایت  است. مثلا اگر سایتی با کلمه کلیدی Yدر رتبه 4 قرار گرفته باشد و  آن کلمه کلیدی در روز ۱۰ بار جستجو گردد، و روی آن سایت، 5بار کلیک شود، میزان CTR  برابر با 5۰ درصد خواهد بود.

Google Analytics

از این ابزار میتوان برای اطلاع از امار سایت با جزئیات فراوان استفاده کرد.

Visitor

اگر یک کاربر با یک IP وارد سایت شود ، حتی اگر برای بیستمین بار باشد که اینکار را میکند اما به عنوان یک بازدید کننده در نظر گرفته میشود که به آن Visitor میگویند.

Visit

جدا از بحصث بازدیدکنندگان ،و منحصر به فرد بودن آنها؛ هر بازدیدی از صفحات یک visit در نظر گرفته میشود.

Hit

به ازای هر لینک یا تصویری که از سایت دیگر گرفته شده ، خزنده ای که وارد سایت شده است به سایت hit میدهد.

Alexa Rank

الکسا رتبه ای میباشد که سایت الکسا به سایت های دنیا به صورت جهانی و کشوری اختصاص میدهد . این رتبه  هر چقدر که پایین تر باشد ، به معنای پربازدید بودن سایت است.

Bounce Rate

این عدد درواقع نشان میدهد چه تعداد از بازدید کنندگان را از دست میدهیم. به عنوان مثال اگر این عدد ۷۰ درصد باشد نشان از این است که ۷۰ درصد بازدیدکنندگان بلافاصله بعد از ورود به سایت آنرا میبندند.

Google Page Rank

این معیار یک عددی بین صفر تا ده است که گوگل به سایت ها اختصاص میدهد که بیشتر بودن آن نشان دهنده ی قدرت بیشتر سایت میباشد.البته اینروزها از اهمیت بالایی برخوردار نیست.

Google Trend

از این معیار برای مقایسه ی تعدادی از کلمات کلیدی و بدست آوردن اطلاعاتی راجع به اولویت هر یک بهره میجویند.

Google Keyword Planner

یک ابزار برای تبلیغات در گوگل است که هزینه ی آن بر حسب میزان کلیکی که میشود پرداخت میگردد و یک راه درامدزایی گوگل است که بر اساس معیارهایی سایت شما را در نتایج اول نشان میدهد.

Cache 

cache یا کش در حقیقت انبار ذخیره چند نوع داده میباشد که باعث می شود اطلاعات مجددا از منبع، فراخوانی نشوند و این امر سبب بهبود سرعت سایت است . این پارامتر در هنگامی که cache در شخصی سازی نتایج موتور جستجو موثر است روی سئو نیز موثر است.

Personalized SERP

علاقه مندی ها و اطلاعات شما را گوگل بدین وسیله شناسایی میکند و در نتایج خود از انها کمک میگیرد.

سئو کلاه سفید

به مجموعه روش هایی که کاملا مطابق با قوانین موتورهای جستجو میباشد و نیتی برای دور زدن و فریب وجود ندارد،  هیچ گونه فرایند اسپم اتفاق نمیافتدو… گفته میشود.

کلاه سیاه – Black Hat

استفاده از هر گونه روش های غیر معمول و اسپم جهت دور زدن موتور جستجو و فریب آن میباشد و خطراتی نظیر پنالتی شدن سایت را در پی دارد.

رنکینگ الکسا

الگوریتم

به مجموعه قوانین ، دستورالعمل ها و پارامترهایی گفته میشود که گوگل تعریف میکد تا بر اساس انها امتیاز دهد.

Traffic

به میزان بازدیدی که از سایت میشود و ترافیکی را برای آن رقم میزنند میگویند.

Spam

در سئو سایت به هر چیزی که ایجاد مزاحمت کند Spam میگویند. مثلا اگر یک محتوای کپی و سرشار از کلمات کلیدی که اصلا برای کاربر مفید و جذاب نیست داشته باشیم اسپم نام میگیرد.لینک از سایت نا معتبر ، کامنت گذاری بیهوده و … از دیگر موارد ذکر شده میباشد که در روش های سئو کلاه سیاه جای میگیرد.

Query

به عبارتی که جست جو میشود کوئری میگویند.

Alt Image

اگر به هر دلیلی عکس بارگذاری شده در سایت نمایش داده نشد ، این عبارت به کاربر توضیح میدهد که در رابطه با چه موضوعیست و این مساله از پارامترهای گوگل است که براساس آن امتیاز میدهد.

Authority

این واژه به معنای اعتبار سایت استکه هر چه این اعتبار بیشتر باشد ، به لحاظ سئو ، وضعیت بهتری را خواهد داشت.اتوریتی به صورت غیر مطلق و نسبی محاسبه می گردد.

Blog comment backlink

به بک لینک هایی که در کامنت وبلاگ ها و سایت ها ایجاد میگردند و سبب سئوی خارجی میشوند گفته میشود.

Directory Website

از این سایت ها برای فهرست بندی همه سایت های دنیا بر اساس موضوع استفاده میکنند.

۴۰۴ Page

این صفحه به معنای آن است که صفحه ی درخواستی شما پیدا نشد.

Redirect

از این ویژگی برای انتقال از صفحه ای به صفحه دیگر ه حالات مختلفی دارد استفاده میشود.

Redirect Link

ریدایرکت لینک در واقع لینک هایی میباشند که به صورت غیر مستقیم به سایت های دیگر ارجاع داده می شوند.

Robot.txt

یک فایل متنی در پوشه ی هاست وب سایت است که  معلوم میگردد که کدام صفحات را موتور های جستجو نباید بررسی کنند. همچنین کاربردهای دیگری نیز دارد.

Creawl Error

این یک ارور مربوط به ربات هاست که در زمانیکه نتوانند صفحه ای را مورد بررسی قرار دهند و به آن وارد شوند ایجاد میگردد.

Ranking

این اصطلاح به معنای رتبه بندی می باشد. رنکینگ را به روش های مختلف تعریف میکنند. هرچه این عدد کوچکتر باشد بهترست. برای رتبه دهی ، اگر به بازدید سایت نگاه کنیم، رتبه بندی الکسا نتیجه اش میشود.

طراحی سایت و سئو ارزان

Reputation and Popularity

این عبارت به مقدار چرخش و محبوبیت یک وبسایت اشاره دارد. وقتی یک وبسایت ، به صورت طبیعی لینک داده شده باشد و در میان شبکه های اجتماعی شهرت داشته باشد محبوبیت بالایی دارد.

Social Network

شبکه های اجتماعی مثل توییتر ، گوگل پلاس ، فیس بوک و …. نقش زیادی در لینک دهی و افزایش محبوبیت وبسایت خواهد داشت. شبکه های اجتماعی در انواع مختلف تخصصی ، شبکه اجتماعی تلفن همراه و…وجود دارد.

Guest Post

این اصطلاح به معنای ایچاد پست توسط مهمان است که به انتشار مطلب میپردازد.

Acticle Submission

این روش در گذشته بیشتر محبوبیت داشته است و برای افزایش رتبه در پروسه سئو و بهینه سازی استفاده میشد و به ثبت مقالات و انتشار آنها میپردازد.

Paid Link

لینک های پولی لینک هایی هستند که شما برای داشتن آنها پول پرداخت میکنید و فرایند لینک گذاری در سئو و بهینه سازی سایت را انجام میدهید

Image Link

تبلیغات بنری نمونه ای از این لینک هاست که متن نداشته و تصیری دارند که لینک گذاری شده اند.

Forum Link

این لینک ها بیشتر در انجمن ها استفاده میشود.

SandBox

وقتی یک سایت تازه ایجاد میشود ، این سایت در SandBox گوگل نگهداری میشود که شرایط متفاوتی با حالت عادی دارد.

دیجیتال مارکتینگ

Hidden link

این روش نیز از روشهای سئو کلاه سیاه است که کاربرد زیادی این روزها ندارد و از لینک های مخفی استفاده میکنند.

Hidden Text

برخی برای اینکه از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنند ، از متنهای مخفی استفاده میکنند که این روزها دیگر کاربرد نداشته و از روش سئو کلاه سیاه شمرده میشود.

URL

URL مخفف uniform resource location است  که شکل ساختار یافته یک آدرس اینترنتی می باشد. URL از چندین قسمت تشکیل شده است. قسمتی از آن مربوط به دامین نیم ، قسمتی نیز مربوط به پسوند است و انواع مختلفی دارد.

Stop Word
کلمات پرکاربردی که در اینترنت زیاد از آنها استفاده میشود استاپ ورد نامیده میشود. به عنوان مثال کلیک کنید.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست