ادامه ی آموزش اصطلاحات سئو سایت (2)
برای مطالعه اموزش قبلی کلیک کنید
خزنده ها و ربات ها ( Creawler – Robot – Spider)
خزنده ها و ربات ها به خزیدن در صفحات وب سایت ها میپردازند و اطلاعات و لینک های موجود در سایت را تحلیل میکنند.
Follow Links
این نوع از لینک ها معمولی هستند و اعتبار را انتقال میدهند. در این روش اعتبار لینک سایتی که از آن استفاده کردیم، به سایت منتقل میگردد.
NoFollow links
این لینک هها ارزش و اعتبار خاصی را منتقل نمیکنند و البته این به معنای امتیاز منفی در گوگل نمیباشد.
Google WebMaster Tools – GWT یا Google Search Console
این ابزار برای تحلیل و انالیز وضعیت سایت مورد بررسی قرار میگیرد و باید تحت کنترل وب مستر باشد.
Sitemap
از این نقشه که شامل لینک های داخلی وب سایت است که به موتور جستجوی گوگل و بینگ داده می شود تا گوگل صفحات سایت را زودتر ایندکس کند.
Impression
یک معیار است که مشخص میکند میزان دیده شدن سایت در دنیای اینترنت چقدر بوده است و به معنای دیده شدن در صفحات نتایج میباشد.
CTR
Click Throw Rate یا CTR نسبت کلیک به رتبه سایت است. مثلا اگر سایتی با کلمه کلیدی Yدر رتبه 4 قرار گرفته باشد و آن کلمه کلیدی در روز ۱۰ بار جستجو گردد، و روی آن سایت، 5بار کلیک شود، میزان CTR برابر با 5۰ درصد خواهد بود.
Google Analytics
از این ابزار میتوان برای اطلاع از امار سایت با جزئیات فراوان استفاده کرد.
Visitor
اگر یک کاربر با یک IP وارد سایت شود ، حتی اگر برای بیستمین بار باشد که اینکار را میکند اما به عنوان یک بازدید کننده در نظر گرفته میشود که به آن Visitor میگویند.
Visit
جدا از بحصث بازدیدکنندگان ،و منحصر به فرد بودن آنها؛ هر بازدیدی از صفحات یک visit در نظر گرفته میشود.
Hit
به ازای هر لینک یا تصویری که از سایت دیگر گرفته شده ، خزنده ای که وارد سایت شده است به سایت hit میدهد.
Alexa Rank
الکسا رتبه ای میباشد که سایت الکسا به سایت های دنیا به صورت جهانی و کشوری اختصاص میدهد . این رتبه هر چقدر که پایین تر باشد ، به معنای پربازدید بودن سایت است.
Bounce Rate
این عدد درواقع نشان میدهد چه تعداد از بازدید کنندگان را از دست میدهیم. به عنوان مثال اگر این عدد ۷۰ درصد باشد نشان از این است که ۷۰ درصد بازدیدکنندگان بلافاصله بعد از ورود به سایت آنرا میبندند.
Google Page Rank
این معیار یک عددی بین صفر تا ده است که گوگل به سایت ها اختصاص میدهد که بیشتر بودن آن نشان دهنده ی قدرت بیشتر سایت میباشد.البته اینروزها از اهمیت بالایی برخوردار نیست.
Google Trend
از این معیار برای مقایسه ی تعدادی از کلمات کلیدی و بدست آوردن اطلاعاتی راجع به اولویت هر یک بهره میجویند.
Google Keyword Planner
یک ابزار برای تبلیغات در گوگل است که هزینه ی آن بر حسب میزان کلیکی که میشود پرداخت میگردد و یک راه درامدزایی گوگل است که بر اساس معیارهایی سایت شما را در نتایج اول نشان میدهد.
Cache
cache یا کش در حقیقت انبار ذخیره چند نوع داده میباشد که باعث می شود اطلاعات مجددا از منبع، فراخوانی نشوند و این امر سبب بهبود سرعت سایت است . این پارامتر در هنگامی که cache در شخصی سازی نتایج موتور جستجو موثر است روی سئو نیز موثر است.
Personalized SERP
علاقه مندی ها و اطلاعات شما را گوگل بدین وسیله شناسایی میکند و در نتایج خود از انها کمک میگیرد.
سئو کلاه سفید
به مجموعه روش هایی که کاملا مطابق با قوانین موتورهای جستجو میباشد و نیتی برای دور زدن و فریب وجود ندارد، هیچ گونه فرایند اسپم اتفاق نمیافتدو… گفته میشود.
کلاه سیاه – Black Hat
استفاده از هر گونه روش های غیر معمول و اسپم جهت دور زدن موتور جستجو و فریب آن میباشد و خطراتی نظیر پنالتی شدن سایت را در پی دارد.
الگوریتم
به مجموعه قوانین ، دستورالعمل ها و پارامترهایی گفته میشود که گوگل تعریف میکد تا بر اساس انها امتیاز دهد.
Traffic
به میزان بازدیدی که از سایت میشود و ترافیکی را برای آن رقم میزنند میگویند.
Spam
در سئو سایت به هر چیزی که ایجاد مزاحمت کند Spam میگویند. مثلا اگر یک محتوای کپی و سرشار از کلمات کلیدی که اصلا برای کاربر مفید و جذاب نیست داشته باشیم اسپم نام میگیرد.لینک از سایت نا معتبر ، کامنت گذاری بیهوده و … از دیگر موارد ذکر شده میباشد که در روش های سئو کلاه سیاه جای میگیرد.
Query
به عبارتی که جست جو میشود کوئری میگویند.
Alt Image
اگر به هر دلیلی عکس بارگذاری شده در سایت نمایش داده نشد ، این عبارت به کاربر توضیح میدهد که در رابطه با چه موضوعیست و این مساله از پارامترهای گوگل است که براساس آن امتیاز میدهد.
Authority
این واژه به معنای اعتبار سایت استکه هر چه این اعتبار بیشتر باشد ، به لحاظ سئو ، وضعیت بهتری را خواهد داشت.اتوریتی به صورت غیر مطلق و نسبی محاسبه می گردد.
Blog comment backlink
به بک لینک هایی که در کامنت وبلاگ ها و سایت ها ایجاد میگردند و سبب سئوی خارجی میشوند گفته میشود.
Directory Website
از این سایت ها برای فهرست بندی همه سایت های دنیا بر اساس موضوع استفاده میکنند.
۴۰۴ Page
این صفحه به معنای آن است که صفحه ی درخواستی شما پیدا نشد.
Redirect
از این ویژگی برای انتقال از صفحه ای به صفحه دیگر ه حالات مختلفی دارد استفاده میشود.
Redirect Link
ریدایرکت لینک در واقع لینک هایی میباشند که به صورت غیر مستقیم به سایت های دیگر ارجاع داده می شوند.
Robot.txt
یک فایل متنی در پوشه ی هاست وب سایت است که معلوم میگردد که کدام صفحات را موتور های جستجو نباید بررسی کنند. همچنین کاربردهای دیگری نیز دارد.
Creawl Error
این یک ارور مربوط به ربات هاست که در زمانیکه نتوانند صفحه ای را مورد بررسی قرار دهند و به آن وارد شوند ایجاد میگردد.
Ranking
این اصطلاح به معنای رتبه بندی می باشد. رنکینگ را به روش های مختلف تعریف میکنند. هرچه این عدد کوچکتر باشد بهترست. برای رتبه دهی ، اگر به بازدید سایت نگاه کنیم، رتبه بندی الکسا نتیجه اش میشود.
Reputation and Popularity
این عبارت به مقدار چرخش و محبوبیت یک وبسایت اشاره دارد. وقتی یک وبسایت ، به صورت طبیعی لینک داده شده باشد و در میان شبکه های اجتماعی شهرت داشته باشد محبوبیت بالایی دارد.
Social Network
شبکه های اجتماعی مثل توییتر ، گوگل پلاس ، فیس بوک و …. نقش زیادی در لینک دهی و افزایش محبوبیت وبسایت خواهد داشت. شبکه های اجتماعی در انواع مختلف تخصصی ، شبکه اجتماعی تلفن همراه و…وجود دارد.
Guest Post
این اصطلاح به معنای ایچاد پست توسط مهمان است که به انتشار مطلب میپردازد.
Acticle Submission
این روش در گذشته بیشتر محبوبیت داشته است و برای افزایش رتبه در پروسه سئو و بهینه سازی استفاده میشد و به ثبت مقالات و انتشار آنها میپردازد.
Paid Link
لینک های پولی لینک هایی هستند که شما برای داشتن آنها پول پرداخت میکنید و فرایند لینک گذاری در سئو و بهینه سازی سایت را انجام میدهید
Image Link
تبلیغات بنری نمونه ای از این لینک هاست که متن نداشته و تصیری دارند که لینک گذاری شده اند.
Forum Link
این لینک ها بیشتر در انجمن ها استفاده میشود.
SandBox
وقتی یک سایت تازه ایجاد میشود ، این سایت در SandBox گوگل نگهداری میشود که شرایط متفاوتی با حالت عادی دارد.
Hidden link
این روش نیز از روشهای سئو کلاه سیاه است که کاربرد زیادی این روزها ندارد و از لینک های مخفی استفاده میکنند.
Hidden Text
برخی برای اینکه از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنند ، از متنهای مخفی استفاده میکنند که این روزها دیگر کاربرد نداشته و از روش سئو کلاه سیاه شمرده میشود.
URL
URL مخفف uniform resource location است که شکل ساختار یافته یک آدرس اینترنتی می باشد. URL از چندین قسمت تشکیل شده است. قسمتی از آن مربوط به دامین نیم ، قسمتی نیز مربوط به پسوند است و انواع مختلفی دارد.
Stop Word
کلمات پرکاربردی که در اینترنت زیاد از آنها استفاده میشود استاپ ورد نامیده میشود. به عنوان مثال کلیک کنید.