Link Building چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

لینک ها در وب سایت به عنوان یک مسیر میباشند که از طریق آنها میتوان به صفحات و وبسایت های دیگر راه داشت و جابه جا شد. موتورهای جستجو با استفاده از تحلیل و بررسی لینک های موجود در وبسایت ، ارتباط میان آنها را درک کرده و برای رتبه دهی و امتیاز دادن به سایت ، انها را مورد بررسی قرار میدهند.

Link Building ، برای ایجاد لینک در سایت و تاثیر بر روی سئو و بهینه سازی سایت کمک میکند. لینک سازی به عنوان یک پارامتر موثر در بحث سئو و بهینه سازی سایت میباشد که اگر با کیفیت و درست باشد ، میتواند نقش موثری داشته باشد و لازم است اهمیت به سزایی به انها داده شود.

لینک سازی یا Link Building ، همه ی فرایند سئو و بهینه سازی را شامل نمیشود اما بخش بزرگی از سئو را شامل میشود. این پارامتر توسط موتورهای جست جو مورد تحلیل قرار میگرد و انها متوجه میشوند یک وبسایت ، چقدر مورد محبوبیت و علاقه قرار میگیرد.  همچنین لینک سازی کمک میکند تا مواردی نظیر میزان اعتماد به سایت ، اسپم و اتوریتی را نیز مورد بررسی قرار داده و بسنجیم و مشخص شود لینک داده شده بر اساس اعتبار و اعتماد به سایت داده شده است و یا اینکه سایت به صورت اسپم شده میباشد و لینک فروخته شده است؟

لینک سازی معتبر چه فاکتورهایی دارد؟

برای انکه بدانیم چگونه یک لینک با ارزش بسازیم تا معیارهای استاندارد را داشته باشد و بتواند در اصول سئو و بهینه سازی سایت ریسپانسیو و واکنش گرا موثر واقع شود ، لازم است از اهمیت فاکتورهای لینک سازی اگاه شده و با در نظر گرفتن استراتژی های مناسب ، لینک سازی ذرستی انجام شود.

لینک سایت های محبوب

لینک گرفتن از وب سایت های معروف نظیر ویکی پدیا به عنوان وب سایت های محبوب که روزانه بازدید بسیار بالایی دارد ، میتواند به اعتبار سایت نیز کمک کند و در اتوریتی سایت و جلب اعتماد قطعا موثر خواهد بود. هر چه میزان محبوبیت شما بیشتر باشد ، رتبه بهتری خواهید داشت.

طراحی ارزان سایت وردپرسی

لینک هایی با موضوع مرتبط

استفاده از لینک هایی که به موضوع سایت مرتبط است و زمینه ی کاری مشابهی در آنهاست از لینک های عمومی نتیجه ی خیلی بهتری در سئو سایت خواهد داشت و کمک میکند زودتر نتیجه مطلوب بدست آید. به عنوان مثال اگر وبسایت شما در رابطه با معماری داخلی منازل است ، استفاده از لینک های وب سایت انجمن معماران گزینه ی مناسبی است. همچنین اگر اقدام به طراحی سایت چشم پزشکی کرده اید ، میتوانید برای لینک سازی از سایت های مرتبط به حوزه ی پزشکی کمک گرفته و اقدام به لینک سازی نمایید.

انکر تکست

بهترست برای لینک دهی در سایت ، از کلمات کلیدی استفاده کنید و انها را به سایت ها یا صفحات داخلی لینک کنید تا رتبه دهی بهتری اتفاق بیفتد. انکر تکست در حقیقت آن کلمه ایست که به آن لینک داده میشود که بهتر است قبلا لیست کلمات کلیدی کاربردی را پیدا نموده و سپس لینک دهی انجام شود.

لینک هایی معتبر

تعداد وب سایت های زیادی وجود دارد که اماده ارائه لینک میباشند. این لینک ها غالبا از موضوعات عمومی و کلی استفاده میکنند و خیلی تخصصی کار نمیکنند. در حقیقت لینک هایی که این سایت ها ارائه میکنند ، اسپم شناخته میشود و تاثیر معکوس بر روند سئو سایت خواهد داشت. گوگل برای انکه بتواند بهترین نتیجه ی کاربردی را به کاربر ارائه دهد و مطلبی مفید و مرتبط را به عنوان نتیجه سرچ در موتور جست و جو عرضه کند ، سعی میکند با استفاده از الگوریتم ها و استراتژی های خاص خود از دست وب سایت هایی با مطالب نامرتبط اسوده شود و یکی از راه های جلوگیری از ایجاد قدرت در این وبسایت ها ، مبارزه با لینک اسپم است.

اصل همسایگی لینک ها

عموما به این شکل است که لینک هایی که اسپم هستند ، خود قدرت شان را از لینک های اسپم دیگری گرفته اند که برای گوگل قابل تشخیص است. این لینک های همسایه ، با کمی بررسی گوگل ممکن است سر از سایت شما در بیاورند و بنابراین  هنگامی که به سایتی لینک میدهید در نظر داشته باشید که لینک اسپم نباشد و یا خود سایت از لینک اسپم دیگری استفاده نکرده باشد.

به روز رسانی لینک ها

همانطور که حتما میدانید رتبه سایت و محبوبیت آن در سئو سایت ، امری ثابت نیست و در طول زمان متغیر است. ممکن است رتبه یک وب سایت در طول زمان افت پیدا کرده و دیگر به همان اندازه که چند وقت پیش مورد توجه بود ، نباشد. بنابراین بهتر است توجه کنید که همواره صفحات خود را با استفاده از لینک هایی که امروز بالا میباشند و رتبه خوبی دارند ، ارتقا دهید . چراکه این مهم یکی از فاکتورهای گوگل برای امتیاز دهی و استفاده از اهمیت سئو میباشد.

لینک دهی شبکه های اجتماعی

باتوجه به اینکه این روزها استفاده ی بسیار زیادی از شبکه های اجتماعی گوناگون نظیر فیس بوک ، لینکدین ، توییتر و اینستاگرام و … میشود، حیف است که استفاده از این پارامتر را برای امتیاز دهی فراموش کرده و از آن غافل شویم. سعی کنید با لینک سازی در این فضاها امتیاز مناسبی را برای صفحات وب سایت خود کسب نمایید.

چگونه Link Building بسازیم؟

1- لینک های طبیعی :

اگر اصل محتوای سئو شده  را به عنوان یکی از خدمات سئو وردپرس رعایت کرده باشید ، قطعا بعد از گذشت مدتی که مورد توجه موتور جستجوی گوگل و کاربران قرار گرفتید ،  سایت ها به طور طبیعی و خود مختار به شما لینک میدهند و این به معنای سئو کلاه سفید است. اما این امر نیازمند زمان است و ممکن است مدت زیادی طول بکشد.   ( اگر میخواهید بدانید چگونه یک محتوای سئو شده تولید کنید ، این متن را بخوانید.)

2- لینک سازی دستی:

در این روش شما خودتان از یک وبلاگ یا وبسایت میخواهید که لینک وب سایتتان را در سایتش منتشر کند و به شما لینک دهد تا بتوانید امتیاز مناسبی در این عرصه پیدا کنید. برای اینکار از طریق درگاه های ارتباطی نشر ارسال ایمیل به مدیر سایت میتوانید درخواست لینک سازی را مطرح نمایید و حتی میتوانید اقدام به تبادل لینک کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

3- لینک سازی با تاثیر اندک

یک روش دیگر در Link Building یا لینک سازی ، استفاده از فرصتی است که در انجمن ها و سایت ها ایجاد میگردد. شما میتوانید با فعالیت در انجمن های مرتبط به حوزه فعالیت وب سایتتان و یا با درج نظر و کامنت در سایت و قرار دادن ادرس وبسایت ، امتیاز اندکی در زمینه لینک سازی دریافت نمایید. اما نکته ی قابل توجه اینست که اگر گوگل متوجه استفاده ی بیش از اندازه از این روش شود ، در مییابد که فعالیت سئو سایتشما کاملا غیر اصولی و غیر استاندارد است و قصد دارید به این شکل گوگل را دور بزنید و این مساله می تواند پیامدهای بد زیادی برای شما داشته باشد و موجب پنالتی شدن سایت شود.

استفاده از پول برای خرید لینک:

گوگل و بینگ تلاش می کنند تاثیر لینک های خریداری شده و پولی را در نتایج جستجوی طبیعی خود کمرنگ تر نمایند. با اینکه شناسایی و پیدا کردن تمامی لینک های پولی برای آن ها امکان پذیر نیست، اما موتورهای جستجو منابع و زمان زیادی را برای یافتن این موارد اختصاص داده اند. اگر موتورهای جستجو سایتی را بیابند که لینک می خرند یا به فروش می رسانند آن ها را جریمه می کند. در برخی از موارد خرید لینک ممکن است کارساز باشد. بیشتر متخصصان جستجو دوست دارند موتورهای جستجو کارهای زیادی برای جلوگیری از خرید و فروش لینک انجام دهند.

خرید بک لینک برای سایت

الگوریتم های گوگل با تمرکز بر اینکه چگونه از لینک های خریداری شده جلوگیری کند ، سعی دارد به بهبود کیفیت وبسایت ها کمک کند. انها از استراتژی ها و منابع زیادی کمک میگیرند تا ببینند چگونه یک وبسایت را که لینک خریده است شناسایی کرده و از دور نتایج جستجو حذف نمایند. همچنین با جریمه وبسایت هایی که خدمات خرید و فروش بک لینک ارائه میدهند  ، سعی میکند بر این مهم تاثیر گذار باشد و از میزان آن بکاهد.

برای طراحی سایت وردپرس و دریافت خدمات سئو وردپرس کلیک کنید.

تماس با شرکت یاری رسان عصر جدید ، از اینجا 

 

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست