لوکال سئو به عنوان یکی از مباحث مهم در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ مطرح میشود. باتوجه به انکه تمرکز گوگل برروی نزدیک کردن نتایج ارائه شده به کاربر باتوجه به نیاز وی است ، اهمیت لوکال سئو یا سئو محلی چندین برابر شده و ما دراینجا سعی داریم به شما دررابطه با سئو محلی نکاتی را یاداور شویم.

خدمات سئو وردپرس

سئو محلی چیست؟

local seo یا همان سئو محلی به عنوان یک اصل مهم در کسب و کارهایی که براساس موقعیت و مکان کاربر خدمات خود را ارائه میدهند، مطرح است. چراکه یکی از پارامترهای گوگل در هنگام ارائه نتایج ، مکان و سوابق جستجوی کاربر میباشد و سعی دارد باتوجه به این موارد نتایج را ارائه دهد. تشخیص اینکه یک کاربر در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد به راحتی از روی ای پی قابل تشخیص میباشد اما اینکه یک کسب و کار در چه محلی قرار دارد نیازمند رعایت چندین نکته است که با زبانی ساده برایتان نقل میکنیم.

لوکال سئو به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در جهت بیان مکان جغرافیایی هر کسب و کار انجام میگیرد. در حقیقت در لوکال سئو سعی میشود به ربات های گوگل ادرس کسب و کار خود را فهماند تا بر آن اساس به جذب کاربر بپردازد. در اینصورت بعد از انکه کاربر عبارتی را سرچ کرد، نتایجی که به از لحاظ جغرافیایی نزدیکتر هستند ، اولویت بالاتری گرفته و اول نمایش داده میشوند.

مزایای استفاده از لوکال سئو

لوکال سئو به عنوان یکی از قوانین مطرح شده برای امتیازدهی به هر سایت ، اهمیت زیادی دارد و ما در اینجا به بیان مزایای لوکال سئو میپردازیم.

  1. شانس بالای دیده شدن: وقتی که شما بر روی عبارتی کار کرده اید که در آن منطقه قرار دارید ، مثلا روی عبارت ” طراحی سایت در تهران ” کار کرده اید و شرکت شما در تهران واقع شده ، شانس بیشتری برای دیده شدن در ازای سرچ عبارت نرتبط به طراحی سایت در تهران نظیر شرکت طراحی سایت در تهران ، قیمت طراحی سایت در تهران ، طراحی سایت تهران و … خواهید داشت ، پس قطعا این موضوع به افزایش رنکینگ شما کمک خواهد کرد.
  2. سرچ در موبایل: طبق بررسی های انجام شده ، بیشترین سرچ هایی که به وسیله ی تلفن همراه انجام میگیرد با موبایل بوده و به مکان و لوکیشن مرتبط میباشد.
  3. جذب اعتماد بیشتر : از گذشته به همین شکل بوده است که افراد تریج میدادند از مراکز خرید نزدیک به محل مسکونی خود خرید کنند. در حقیقت هرچه شما به محل کاربران خود نزدیکتر باشید ، از نظر انها قابل اعتمادتر خواهید بود.
  4. گوگل مپ: باتوجه به انکه شما سایت خود را در گوگل مپ ثبت میکنید ، پس اگر اصول سئو محلی را رعایت نمایید به شکل ویژه تری نمایش داده میشوید.

پیشنهاد مطالعه : تغییر الگوریتم گوگل  ،الگوریتم جدید 2019

چگونه لوکال سئو را رعایت کنیم؟

از جمله اقداماتی که لازم است شما رعایت کنید تا سایت بصورت محلی سئو شود این موارد میباشد :

1- برای رعایت سئو محلی در ابتدا لازم است اطلاعاتی نظیر نام ، تفلن و ادرس محل کسب خود را در سایت قرار دهید. قراردادن اطلاعات مختصر در هدر و فوتر ، تماس با ما و ایجاد دکمه های دسترسی به تماس با ما میتواند در ایجاد سئو محلی تاثیر گذار باشد.

2- گام بعدی برای لوکال سئو اینست که شما اطلاعات خود را در گوگل مپ از قسمت “Add a missing place” ثبت کرده و بدین شکل به سئو محلی سایت خود کمک کنید.

3-  همچنین شما میتوانید از اسکیما یا Schema استفاده نمایید. اگر از وبسایت وردپرسی استفاده میکنید با استفاده از افزونه ی wp schema pro  میتوانید نسبت به نشانه گذاری در سایت و ثبت اطلاعاتی نظیر موقعیت ، ساعت کاری ، شماره تماس ، شبکه های اجتماعی و … در صفحات اصلی و مهم خود ، به سئو محلی کمک کنید.

4- دریافت بازخورد در گوگل مپ میتواند یکی دیگر از روش های کمکی در سئو محلی باشد که منجر به افزایش اعتبار شما از دید موتورهای جستجو و افزایش رنکینگ سایت شما گردد.

تمامی موارد گفته شده به اسانی و بدون هزینه در روند سئو سایت شما قابل اجرا بوده و به ویژه برای کسب و کارهایی که خدمات خود را در محل خاصی باید ارائه دهند ، توصیه میگردد. برای دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت میتوانید با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:

بک لینک اسپم چیست؟

راه های افزایش نرخ کلیک سایت

اشنایی با افزونه wp

دلایل پنالتی شدن سایت

سندباکس گوگل چیست؟

انکر تکست چیست؟

اموزش لوکال سئو

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست