راه های افزایش نرخ کلیک سایت

CTR یا نرخ کلیک نسبت به رتبه ، یک کمیت برای محاسبه ی وضعیت ورود به سایت شما میباشد که کنترل آن نقش زیادی در تعیین استراتژی برای بهبود سئو سایت خواهد داشت. برای انکه درک بهتری از مفهوم نرخ کلیک یا CTR  داشته باشید ، برایتان مثالی میزنیم. فرض کنید یکی از صفحات سایت شما در عبارتی مانند ” طراحی سایت ” ، در صفحه اول و لینک چهارم قرار گرفته باشد. اگر تعداد سرچ این عبارت در روز ، 100 باشد سایت شما در حدود 25 بار در روز برای عبارت طراحی سایت کلیک میخورد.

ctr چیست

مفهوم عبارت CTR  فقط در مورد موتورهای جستجو کاربرد ندارد. بلکه هر یک از خدماتی که نیاز به کلیک داشته باشد و به تبلیغات بپردازد ، مانند بنرهای تبلیغاتی در سایت ها که نیاز به کلیک برای ورود به صفحه ی landing page هست ، شامل CTR  یا نرخ کلیک میگردد.

عدد CTR  چه مقداری باید باشد؟

این عدد برای بنرهای تبلیغاتی با سایت متفاوت است. نکته ی مهمی که وجود دارد در هیچ یک عدد دقیق و مشخصی نمیتوان بیان کرد اما در مورد بنرهای تبلیغاتی ، اگر سایت تبلیغ دهنده با محتوای بنر ، مرتبط باشد ” یک درصد ” میتواند عدد بسیار خوبی باشد و اگر به لحاظ موضوعی ارتباطی وجود نداشته باشد ، ” یک هزارم ” . ” یک ده هزارم ” عدد مناسبی خواهد بود.

همچنین در مورد وبسایت ها، با توجه به انکه الگوریتم های گوگل دائم در حال تغییر میباشد ، نمیتوان عدد مشخصی را بیان کرد. اما با این حال باتوجه به رتبه سایت میتوان محدوده ای را به این شرح بیان کرد:

رتبه یک :

این مقدار باتوجه به موضوع سایت میتواند متفاوت باشد و اگر سایت موضوعات کلی تری را شامل گردد، از سایت انتظار میرود عدد CTR  بالاتری را به خود اختصاص دهند با در کل  بازه ی 10 تا 60 درصد برای سایت های رتبه یک میتواند نرمال باشد.

رتبه دو:

رتبه دوم سایت بازه ای نصف تا یک سوم عددی که به رتبه یک اختصاص دادیم را اگر بتواند کسب نماید ، کاملا طبیعی خواهد بود.

رتبه سه و پایینتر از آن:

وبسایتی که رتبه سوم را کسب کرده ، نصف رتبه دو میتواند CTR به خود اختصاص دهد. همچنین برای وبسایت های پایین تر با همین قانون پیش میرویم. به این معنا که هرچقدر رتبه از دو کمتر باشد ، به صورت تقریبی به نصف رتبه قبلی کاهش خواهد داشت. رتبه سه نصف رتبه دو ، رتبه چهار نصف رتبه سه و …نرخ کلیک یا ctr چیست؟

رتبه 10 صفحه اول گوگل:

این صفحات بین مقادیر 0.5 درصد تا کمتر از عدد 10 را به خود اختصاص دهند.

چطور CTR  را افزایش دهیم؟

  • انتخاب عنوان مناسب و سئو شده برای مطالب
  • عدم استفاده از محتوای کپی ، تکراری و نا مرتبط در سایت
  • استفاده از متا دیسکریپشن به عنوان پارامتر مهم در سئو
  • ارائه خدمات جانبی جذاب مانند بازی ، محاسبه گر انلاین ، تقویم و … در سایت
  • استفاده از rich snippet ها در سایت
  • توجه به برند سازی از خدمات و محصولات مجموعه

همچنین بخوانید:

بک لینک اسپم چیست؟

راه های افزایش نرخ کلیک سایت

اشنایی با افزونهrocket  wp

دلایل پنالتی شدن سایت

سندباکس گوگل چیست؟

انکر تکست چیست؟

اموزش لوکال سئو

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست