متا تگ به عنوان یکی از پارامترهای موثر در سئو و بهینه سازی سایت میباشد. یک سئو کار حرفه ای باید به درستی از متا تگ ها استفاده کند و بتواند به خوبی از این ظرفیت برای افزایش رتبه سایت بهره ببرد. در این مطلب سعی داریم به شما بیاموزیم ” متا تگ چیست ” و چه ویژگی هایی دارد؟

متا تگ چیست؟

شما میتوانید از طریق متا تگ ها ، به موتورهای جستجو کمک کنید تا کاربران را به سمت وب سایت و مطلب شما هدایت کرده و مطلب را بهتر درک نمایند. متا تگ در واقع به عنوان جز پشتیبان و پنهانی از سایت میباشد و جز محتوای اصلی در نظر گرفته نمیشود. از طریق متا تگ شما میتوانید به توصیف بهتر محتوا برای گوگل بپردازید و این کدها را در قسمتسایت قرار داده و از آن برای بهبود وضعیت سئو سایت استفاده کنید.

چرا به متا تگ ها نیاز داریم؟

سئو و بهینه سازی سایت ، روندی است که دائم در حال تغییر میباشد و شما باید دائما در حال اموزش و یادگیری باشید تا بتوانید از این طریق در کلمه کلیدی مدنظر رتبه خوبی پیدا کرده و موفق باشید. متا تگ به عنوان بخشی از فرایند سئو و بهینه سازی سایت میباشد ، که باید مهم تلقی شده و مورد توجه قرار گیرد. برای انکه ببنید در یک وبسایت از چه مت تگهایی استفاده شده است ، میتوانید بر روی آن صفحه کلیک کرده و با انتخاب گزینه ی View Page Source به تمام کدهای آن صفحه دسترسی داشته باشید.  از قسمت head کدهای موجود در سایت ، میتوانید به تمامی تگ های متا دسترسی داشته باشید. متا تگ ها دقیقا در نتایج جست جو نمایش داده میشوند و به این خاطر اهمیت دارند.

انواع متا تگ

انواع متا تگ ها چیست؟

از میان تعداد زیادی از متا تگ ها که در کدهای html وجود دارند ، همه ی آنها در اصول سئو تاثیر گذار نیستند ، بلکه تعدادی از انها می توانند بر فرایند سئو سایت وردپرسی تاثیر گذار باشد که لازم است با انها اشنا شوید و بدانید چه تگ هایی تاثیر بر روی سئو سایت خواهد شد.

متا تگ های معروف عبارتند از:

1– عنوان تگ Title :

از این تگ به منظور توصیف محتوای انچه که در سایت بارگذاری کرده ایم استفاده میکنیم. هرانچیزی که این تگ نمایش میدهد ، در نتایج جستجو دیده میشود. سعی کنید از کلمات کلیدی در این قسمت استفاده کنید تا بتوانید بهتر امتیاز بگیرید و با این روش به افزایش نرخ کلیک در وب سایت خود کمک کنید. سعی کنید عنوان صفحه را موضوعی مرتبط قرار دهید و به این بی اندیشید چه چیزی کاربر را کجاب میکند تا وارد سایت شما شود و سپس بهترین عنوان را برای افزایش رنک سایت خود انتخاب کنید.

2- متا دیسکریپشن :

این قسمت برای ارائه توضیحی کوتاه از صفحه میباشد که کمک میکند تا کاربر بتواند با مطالبی که در آن مقاله بارگذاری میشود اشنا شده و ترغیب شوند تا وارد شوند. متا دیسکریپشن به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو میباشد که نقش زیادی در افزایش نرخ کلیک میباشد.

3- متا تگ Content Type :

این تگ را فراموش نکنید. از این تگ برای بیان نوع کاراکترهای سایت استفاده کرد. اگر این تگ خالی بماند ، میتواند موجب اشکال در رندر سایت شود.

متا تگ چیست؟

4- متا تگ کش سیستم :

از این متا تگ برای زمانی که میخواهیم نتایج سرچ صفحاتی که از انها بازدید بیشتری داریم را با سرعت بالاتر ببنیم استفاده میکنند. این متا تگ اولین بار که صفحه ای را سرچ میکنید اطلاعات آنرا ثبت کرده و در دفعات بعدی مورد استفاده قرار میدهد.

5- خاصیت alt تصاویر :

استفاده از یک متن جایگزین برای زمانیکه به هر دلیلی عکس ها باز نشد مناسب است. این متن باید به محتوای عکس اشاره داشته باشد و از این طریق کمک کند تا موتورهای جستجو درک و تفسیر بیشتری نسبت به آن عکس داشته باشند. این متن باید شامل کلمه کلیدی باشد و به این شکل در سئو و بهینه سازی سایت موثر واقع گردد.

7- متا تگ nofollow :

از طریق این لینک شما قادر خواهید بود تا به موتورهای جستجو اعلام کنید که تمایل ندارید چه لینک هایی را مورد پیمایش قرار دهد. این تگ برای زمانیکه مایل نیستیم رنک سایت خود را به سایتی دیگر انتقال دهیم توصیه میشود.

8-متا تگ  publisher:

از طریق این تگ شما میتوانید وبسایت خود را به موتورهای جست جوی گوگل نمایش داده و معرفی نمایید. این تگ به صورت مستقیم بر روی سئوی سایت شما اثر گذار نخواهد بود ، اما بر روی Knowledge Graph  موثر واقع میگردد.

سئو و بهینه سازی سایت

9- متا تگ noindex :

اگر به هر دلیلی تصمیم دارید صفحه ای از سایت شما فعلا توسط موتور جستجوی گوگل ایندکس نشود ، استفاده از این تگ کاربردی خواهد بود.با استفاده از نوایندکس شما میتوانید صفحات خود را از میان نتایج گوگل برداشته و پنهان نگاه دارید.

10- لینک کانونیکال :

زمانی که یک محتوا را در چندین url مختلف قرار داده ایم و میخواهیم به گوگل اعلام کنیم که این محتواها را تکراری در نظر نگرفته و از میان آنها کدام یک را نمایش دهد ، میتوانیم از تگ لینک کانونیکال بهره گیریم.

11- تگ robots :

از این تگ برای زمانیکه میخواهیم موتورهای جستجو را برای پیمایش در سایت راهنمایی بیشتری کنیم استفاده میکنیم و به موتورهای جستجو اعلام میداریم در هنگام پیمایش وب سایت چه مسیرهایی را طی کرده و چه رفتاری را از خود نشان بدهند تا ما به صفحه اول گوگل بر اساس الگورتیم های جدید گوگل ( الگوریتم فلوریدا ) دست یابیم.

10- متا تگ کیورد :

از طریق متا تگ  keywords شما قادر خواهید بود کلمه کلیدی اصلی و هدفتان را به موتورهای جستجو اعلام دارید و از این طریق به فرایند سئو و بهینه سازی سایت خود کمک کنید.

11- متا تگ Viewport  :

از این تگ زمانی که میخواهیم مشخص کنیم در هر سایت ، صفحات چگونه نمایش داده میشوند استفاده میکنیم و از این طریق میتوان تنظیمات آن را تعیین نمود. این تگ به صورت مستقیم بر روی سئو و بهینه سازی سایت تاثیر نخواهد داشت بلکه با ایجاد تجربه کاربری مناسب میتواند تاثیری غیر مستقیم بر روی ورود و بازدید سایت داشته باشد و موجب افزایش رنک سایت گردد.

خدمات سئو وردپرس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید:

الگوریتم فرد چیست و چه تاثیری دارد؟

چگونه از هک شدن سایت خود جلوگیری کنیم؟

15 تکنیک دیجیتال مارکتینگ

سئو وب سایت چند زبانه

روش های کاهش نرخ پرش از سایت   

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست