کاهش نرخ پرش | آموزش تکنیک های سئو

کاهش نرخ پرش ، این سوالیست که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. پرش از سایت به عنوان یکی از دغدغه ها و نگرانی های هریک از مدیران وبسایت است که باید کنترل شود. این مهم میتواند موفقیت یا عدم موفقیت را برای یک وبسایت رقم بزند. در اینجا به تفصیل در مورد   چگونه نرخ پرش سایت یا Bounce Rate را کاهش دهیم؟ صحبت خواهیم کرد.

Bounce Rate به چه معناست؟

Bounce Rate یا نرخ پرش از وبسایت در حقیقت به این معناست که چه تعداد از کاربران بعد از انکه به سایتتان وارد میشوند ، بدون انکه از هیچ یک از صفحات آن بازدید کنند ، خارج میشوند و به این درصد خروج از سایت Bounce Rate میگویند.

اگر شما یک وبسایت طراحی کرده اید ، حساسیت خاصی بر روی طراحی گرافیکی و ظاهر سایت به خرج داده اید ، و در نهایت برای انکه فروش خوبی داشته باشید به سئو و بهینه سازی سایت تان اندیشیده اید پس احتمالا در حال حاضر روزانه کاربران زیادی وارد وبسایت شما میشوند اما نکته ای که مهم است این میباشد که بعد از تمامی این مراحل و ورود کاربر شما توانسته اید بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید یا خیر؟ و این یعنی کاهش نرخ پرش تحت کنترل مباشد و یا بی اهمیت رها شده است.

سئو و دید افزایش فروش

انچه که در این قسمت از سئو و بهینه سازی سایت مهم میباشد اینست که سئوکار و یا مدیر سایت به تحلیل و انالیز رفتار کاربر در سایت هم اندیشیده است یا خیر؟ پارامترهایی نظیر اینکه هر کاربر به چه میزان در سایت باقی مانده است؟ از چه صفحاتی دیدن کرده و به سراغ چه صفحاتی نرفته است باید مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه گرفته شود که سایت و محتوای آن تا چه میزان نیاز کاربر را مرتفع کرده و او را به سمت هدف هدایت میکند.

چگونه Bounce Rate رو چک کنیم!

خب اگر میخواهید پارامترهایی که ذکر شد را تحلیل کنید تا بتوانید به کاهش نرخ پرش سایت دستیابید ، استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل وب مستر تولز توصیه میشود که با استفاده از آمارهایی که میدهد کمک میکند تا وضعیت نرخ پرش سایت را بررسی نمایید. هرچه این عدد که از ابزار گوگل وب مستر تولز بدست آورده اید ، کوچکتر باشد به این معناست که شرایط بهتری در سایت شما برقرار است و شما همواره بر این تمرکز داشته باشید که چگونه و با چه روش هایی این عدد را کاهش داده و کاربر را به مشتری تبدیل نمایید.

انچه که در فرایند سئو بسیار اهمیت دارد و لازم است در ابتدا و قبل از شروع فرایند سئو توسط سئوکار بررسی شود اینست که هدف از سایت چیست؟ آیا به دنبال بازدید بیشتر برای سایت هستید و یا اینکه میخواید در نهایت به فروش دستیابید که همه ی اینها باید در استراتژی ای که برای دستیابی به آن هدف طرحی میشود مدنظر قرار بگیرد.

پارامترهای موثر در کاهش نرخ پرش سایت

زمان لود سایت

سرعت لود شدن وب سایت و عکس های آن ، یکی از اصلی ترین دلایلی است که ممکن است کاربر را منصرف کند تا از سایت شما خارج شود. بهینه سازی سایت کمک میکند تا سرعت سایت افزایش یافته و حس خوب تجربه ی کاربری برای بازدیدکنندگان سایت باقی بگذارد.

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو

امروزه برخلاف گذشته تعداد افراد زیادی هستند که از موبایل و تبلت برای سرچ در موتورهای جستجو و گوگل استفاده میکنند. نتایج حاصل از وب مستر تولز نیز بر این حقیقت اذعان دارد. پس در این شرایط هر کاربر باید بعد از انکه سایت را با گوشی تلفن باز میکند ، با قالبی به هم ریخته و سایتی نا مرتب روبه رو نشده و وب سایت باتوجه به ابعاد گوشی تغییر سایز داده و نمایش داده شود، که این مهم در نگهداری کاربر در سایت و کاهش نرخ پرش قطعا موثر است.

طراحی وب سایت ارزان

موسیقی، تاثیر معکوس بر روی کاربر

کاربر وقتی وارد سایت شما میشود انتظار پخش یک موسیقی را ندارد پس احتمالا جامیخورد و اگر موسیقی دلخراش هم باشد ، میتواند تاثیر معکوسی بر روی کاربر باقی بگذارد و باعث خروج فوری کاربر از سایت شود. البته این موضوع امروزه کمتر مورد استفاده در سایت قرار میگیرد.

قالب مناسب

طراحی قالب باید به صورت کاملا کاربر پسند و زیبا باشد تا کاربر به راحتی با آن ارتباط بگیرد و هرانچه که به منظور دستیابی به آن واردش شده است ، را پیدا کند. طراحی قالب باید به شکلی اتفاق بیفتد که کاربر را مجذوب کرده و حس زیبایی ، اعتماد و حرفه ای بودن را به کاربر انتقال دهد.

تصاویر مناسب و کاربر پسند

استفاده از تصاویر مرتبط ، با کیفیت ، جذاب و دلربا کمک میکند تا متن شما گیرایی بیشتری داشته باشد و در انتقال مفهوم به کاربر موثر است. همچنین استفاده از تصاویر کمک میکند متن برای کاربر یکنواخت و خسته کننه نبوده و به مطالعه ی آن ترغیب شود.

ماژول جستجو را فراموش نکنید!

کادر جست جو که عموما در بالای سایت قرار میگیرد ، کمک میکند کاربر به راحتی هرانچه که مورد نیاز است و در سایت پیدا نکرده است را بیابد. که این مساله در کاهش نرخ پرش سایت موثر واقع میگردد.

طراحی سایت ارزان

استایل مناسب مطالب

همه ی آنچه که به عنوان استایل سایت نامیده میشود ، نظیر فونت ، سایز ، رنگ و …. کمک میکند تا سایت شما ظاهری شکیل تر و بهتر داشته باشد و کارر از زمانی که در سایت شما میگذراند لذت ببرد.

کاربر را گول نزنید!

از جمله دلایلی که کمک میکند کاربر به سرعت از سایت خارج شود اینست که شما با عنوانی کاربر را به سایت جذب کنید ، که پاسخی مرتبط و مناسب برای آن در سایت قرار نداده اید و به این ترتیب کاربر سریعا خارج میشود. به عنوان مثال کاربر کلمه ی قیمت طراحی سایت را سرچ کند اما در محتوای تولید شده در سایت شما ، مطلبی مرتبط با قیمت طراحی سایت ارزان وجود نداشته باشد که این موضوع باعث دلخوری و خروج فوری کاربر از سایت میشود.

استفاده از عناوین جذاب ، مرتبط و کاربر پسند

سعی کنید از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را متقاعد کند تا مطلبتان را تا به انتها دنبال کند و قانع شود که این عنوان دقیقا برطرف کننده نیازاوست و پاسخ مطلوب را خواهد یافت. هرچقدر عنوان شما مرتبط تر و جذاب تر باشد بهتر است. چراکه گام بعدی اینست که کاربر متن را خوانده و اگر راضی باشد، نگاهی به مطالب مرتبط در سایت میکند و از آنها نیز استفاده میکند. به عنوان مثال اگر متن شما در رابطه با طراحی سایت است ، عنوان طراحی سایت ارزان میتواند کاربر را جذب کند که متن را مطالعه کند و سپس اگر عناوین مرتبط دیگری نظیر چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟ هم داشته باشید ، کاربر به دلیل تجربه ی رضایت بخشی که از سایت شما داشته است متقاعد میشود این متن را نیز تا به انتهها دنبال کند و باور دارد از سایت شما دست پر خارج میشود و منجر به کاهش نرخ پرش سایت شود.

 

دسترسی اسان به سایت

همانطور که قبلا هم اشاره شد، اگر کاربر به راحتی و حداکثر با سه کلیک به هدف خود دستیابد ، میتواند زمان بیشتری در سایت باقی بماند. پروسه هایی نظیر ثبت نام ، ورود ، ثبت سفارش ، مطالعه مقالات و …. باید به راحتی در سایت اتفاق بیفتد و کاربر را سردرگم نکند. همچنین استفاده از پشتیبان انلاین هم میتواند به عنوان گزینه ای برای راهنمایی بیشتر کاربر مطرح گردد.

اجبار به کاربر ممنوع!

اگر به هر دلیلی نیاز به اطلاعات کاربر دارید و برای انجام فرایندی در سایت ، کاربر را مجبور به ثبت نام کنید و یا اگر میخواهید کاربر را ملزم به نصب نرم افزار خاصی کنید ، ضریب پرش از سایت خود را به شدت افزایش میدهید. پس سعی کنید هیچ چیز را به کاربر اجبار نکنید و او را به سمتی هدایت کنید که خودش مایل به ارتباط بیشتر با سایت و خدمات شما داشته باشد و این به معنای کاهش نرخ پرش سایت میباشد

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست