قطعی اینترنت چه بر سر کسب و کارهای اینترنتی میاورد؟

قطعی اینترنت چه بر سر کسب و کارهای اینترنتی میاورد؟

در گذشته که بسیاری از مردم به کشاورزی و زراعت مشغول بودند ؛ قطعی آب نقش به سزا و چشم گیری در این کسب و کار داشت و اختلال زیادی را ایجاد میکرد. اینروزها با شدت استفاده از اینترنت و وابستگی ای که مشاغل به آن دارند قطعی اینترنت نقش زیادی در مختل شدن کار اینگونه مشاغل خواهد داشت. اختلال قطعی اینترنت برخی از این مشاغل را به سمت پیامک برده تا بتوانند با کاربران خود ارتباط برقرار کرده و اعلام امادگی برای ارائه خدمات با روشی جایگزین نمایند. اختلال اینترنت بسیاری از مشاغل را فلج کرده و انها را به سمت پیدا کردن یک راه حل جایگزین و مناسب داخلی برای برقراری ارتباط مجدد میببرد.

قطع اینترنت در ایران

کسب و کارهای اسبیب دیده در اثر قطعی اینترنت

یکی از گروه هایی که میتوان به عنوان تاثیر پذیران قطعی اینترنت به انها اشاره کرد، افرادی است که به صورت دورکاری و فریلنسری کار میکردند. به ویژه اگر این افراد با کشورهای خارجی ارتباط داشته و کار میکردند.

همچنین باید گفت بسیاری از مردم عادی نمیدانند سرویس های در دسترس داخلی قابلیت استفاده داشته و برای همین این افراد به سراغ ارسال پیامک به کاربران رفته اند تا در دسترس بودن خود را اطلاع دهند.

کسب و کارهای اینترنتی و قطع اینترنت

یکی دیگر از اسیب پذیران اختلال اینترنت ، افرادی است که کاربران انها از طریق سرچ در موتورهای جستجو انها را پیدا میکردند. این افراد با هزینه سئو و بهینه سازی سایت ، سعی کردند از نتایج اولیه موتور جستجو برای کاربر باشند اما با این اتفاق دیگر افراد برای رفع نیاز خود نمیتوانند در گوگل سرچ کرده و در نتیجه به این سایت ها وارد شوند. این مساله ضعف زیاد در عدم وجود موتور جستجو داخلی را به وضوح نشان میدهد چرا که کمتر کسی است که ادرس سایت مورد استفاده خود را بخاطر سپرده باشد و این یعنی ریزش بالای کاربرانی که میتوانستند مشتریان خوبی باشند.

ضرر قطع اینترنت به کسب و کار اینترنتی

لزوم بستر جایگزین داخلی برای فعالیت اینترنتی

در حال حاضر در حدود 50 هزار نماد الکتریکی برای کسب و کارها تعریف شده و انها با طراحی سایت فروشگاهی به دنبال فروش اینترنتی بوده اند ، اما این مشکل میتواند موجب متضرر شدن بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی شود و باید برای انها بستری جایگزین و داخلی قرار میگرفت. بنابراین راه حلی که میتوان ارائه داد اینست که سرویس های خود را به داخل ایران انتقال دهید تا در صورت بروز چنین مشکلاتی ، قدرت مانور بیشتری داشته باشید.

اسیب قطع اینترنت به کسب و کار اینترنتی

همچنین برخی از تکنولوژی های استفاده شده در کسب و کارهای داخلی بر پایه فناوری هاییست که برای مثال توسط گوگل توسعه پیدا کرده است و قطع شدن اینترنت منجر به از کار افتادن سرویس های این مشاغل میگردد.

بنابراین ضروری است هزینه های انتقال سرور به داخل ایران کم شده وافراد با دانش فنی مربوط به آن فعالیت کنند. همچنین ایجاد بستری مناسب برای فعالیت در ایران و وجود موتور جستجو داخلی مناسب کاملا حس شده و لازم است برای جلوگیری از اسیب به کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه ساز های انلاین ، تصمیم درستی توسط دولت گرفته شود.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست