تست A/B چه کاربردی دارد؟

این تست زمانی استفاده میشود که ما قصد داریم بین دو گزینه تشخیص دهیم کدام یک عملکرد بهتری داشته و مناسبتر است. مثلا بین دو لندینگ پیج ، دو نوشتار ، دو رنگ و… تشخیص دهیم که کدامیک بهتر عمل میکنند و این موضوع از طریق تست A/B اتفاق میافتد.
شما به عنوان دیجیتال مارکتر نیازست بتوانید تحلیل درستی از المان ها و داده ها داشته باشید و با استفاده از نتایج تحلیل مطابق علاقه مندی های کاربر استراتژی خود را تعیین نمایید.

تست A/B برای تحلیل سایت

در این تست دو صفحه از سایت در شرایط یکسان با یکدیگر مقایسه میشود. بازدیدکنندگان یکسانی را در بازه ی زمانی یکسان تعریف کرده و به سایت هدایت میکنیم. سپس نرخ تبدیل کاربر به مشتری سنجیده شده و هرکدام بالاتر باشد ، برنده ی این تست میباشد.

تست A/B چه کمکی میکند؟

شما با استفاده از این تست میتوانید به شناسایی بیشتری از مخاطبان خود دست یابید. با استفاده از این قابلیت ، شما میتوانید به افزایش time on site و time on page کمک کنید. توجه به مواردی که سبب رضایت کاربر و افزایش بهبود تجربه کاربری میشود کمک میکند تا شما شانس بیشتری برای تبدیل کاربر به مشتری داشته و به فروش بیشتری دستیابید.

کاربردهای تست A/B

برای انجام تست A/B لازمست مدتی زمانی گذشته باشد تا اطلاعات و داده های لازم بدست امده و تحلیل بر روی انها اتفاق بیفتد. با استفاده از این تست رفتار کاربر به نسبت محتوایی که تولید شده بررسی میگردد ، تا علاقه مندی های آن کشف شده و تمرکز را بر روی علاقه مندی ها بگذاریم تا منجر به فروش بیشتری شود.

به عنوان مثال یکی از کاربردهایی که میتوان برای این تست نام برد اینست که شما متوجه میشوید کدامیک از دکمه های به کار رفته در لندینگ پیج ، منجر به کلیک بیشتر میگردد. دکمه آبی بیشتر توسط کاربر کلیک میشود و یا دکمه ی سبز تاثیر بیشتری روی کاربر خواهد داشت.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست