استفاده از فناوری بلاک چین در ساخت باتری ولوو

فناوری بلاک چین

استفاده از فناوری بلاک چین در ساخت باتری ولوو

ولوو به دلیل افزایش نیاز به ماده ی کبالت در زمانیکه برای ساخت باتری خودرو الکتریکی اقدام میشود، تصمیم به استفاده از فناوری بلاک چین گرفت تا بدینوسیله کنترل و نظارت بیشتری بر روند تولید آن داشته باشد.

ولوو خودروییست که از باتری های مخصوص استفاده کرده و در آن از کبالت بهره گرفته میشود. در حدود دو سوم از نیاز به این ماده توسط کشور کنگو انجام میشود اما با این وجود مشکلات فراوانی برای تولید باتری وجود دارد.

مشکلات برای استخراج ماده کبالت به قدریست که در کشور کنگو از کودکان نیز برای استخراج این ماده کمک گرفته و به آن روی اورده اند. این موضوع میتواند ناراحت کننده باشد و از نقض قوانین و حقوق کودکان برشمار اید.

بسیاری از سازمان ها در جهت حمایت از این کودکان برخواسته و معترض شده اند و بدین شکل شرکت های فعال در زمینه ی خودرو سازی با مشکلات عدیده ای رو به رو هستد. شرکت خودرو سازی ولوو اما در این میان تلاش خود را متوقف نکرده و در پی یافتن راهی برای حل این موضوع فعالیت کرده است. این شرکت با استفاده از فناوری های نوین مطرح شده سعی به حل این موضوع دارد.

استفاده شرکت ولوو از فناوری بلاک چین

شرکت ولوو با کمک گرفتن از فناوری بلاک چین بر روند تولید کبالت نظارت داشته و همچنین با بازیافت کبالت های قبلی ، از یک منبع دیگر برای تولید باتری خودرو کمک گرفته است.

فناوری بلاک چین چه کمکی به تولید کبالت میکند؟

این فناوری با اعتبار سنجی منابع کبالت بر میزان انها نظارت داشته و سعی میکند با استفاده از تکنولوژی این مسیر را اسانتر کند. بلاک چین در حقیقت میزان کبالت استخراج شده از کارخانه های بازیافت چین تا خط تولید را  تشخیص داده و شناسایی میکند.

استفاده ولوو از فناوری بلاک چین

با اینکار شفافیت و ردیابی روی منابع کبالت اتفاق افتاده و منابع داده ای ایمن ، شفاف و ثابت را ارائه میکند. خوشبختانه دامنه ی کاری بلاک چین گسترده میباشد و در همه ابعاد پزشکی ، مدیریت ، شناسایی مواد معدنی و …. قابلیت توسعه و گسترش را دارد.

با استفاده از این تکنولوژی توسط ولوو ، تعدادی از شرکت های دیگر به این سمت متمایل شده و سعی دارند با کنترل زنجیره ی تامین کبالت ، به تولید باتری خودرو خود بپردازند.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست