معرفی گوگل آنالیتیکس

معرفی گوگل آنالیتیکس

گوگل انالیتیکس یا گوگل آنالیتیک به عنوان یک ابزار مناسب برای تحلیل وبسایت میباشد که توسط شرکت گوگل ارائه شده و اطلاعاتی راجع به ترافیک ورودی سایت در اختیار مدیر سایت و وب مستر قرار میدهد. مطالعه و تحلیل این اطلاعات توسط وب مستر کمک میکند تا از روش های درستی برای سئو و بهینه سازی سایت استفاده کند.
محیط گوگل انالیتیکس بسیار ساده و کاربرپسند میباشد و هرکس به راحتی میتواند از آن استفاده کند. ابزار گوگل آنالیز بصورت رایگان بوده و گزینه ی مناسبی برای تحلیل سایت میباشد. با ما همراه باشید و از آموزش گوگل انالیتیکس استفاده کنید.

گوگل انالیتیکس

چرا به گوگل انالیتیکس نیاز داریم؟

این ابزار برای همه کسانی که صاحب وبلاگ ، وبسایت میباشد ، ضروری است. ابزار گوگل انالیتیکس کمک میکند تا شما بتوانید میزان ورودی سایت خود را کنترل و نظارت کرده و با تحلیل اطلاعاتی که بدست اورده اید، بهترین استراتژی را برای افزایش رتبه سایت خود به خرج دهید. شما با تحلیل گوگل انالیز میتوانید به این اطلاعات دستیابید:

  • تعداد بازدید از سایت
  • زمان بازدید هر کاربر از سایت
  • میزان علاقه کاربر به مطالب سایت
  • موضوعات مورد پسند کاربر از سایت
  • موقعیت جغرافیایی هر کاربر سایت
  • اهمیت ریسپانسیو بودن سایت
  • صفحات پر بازدید سایت
  • میزان تبدیل کاربر به مشتری
  • ویژگی های جامعه مخاطبین و مشتریان سایت
  • راه های افزایش سرعت سایت

با استفاده از مجموعه اطلاعاتی که میتوان از گوگل انالیتیکس بدست اورد ، میتوان گفت این ابزار به عنوان یک ابزار قدرتمند بوده که کمک میکند از امار آن برای تحلیل سایت استفاده کنیم. نسخه اندروید گوگل انالیتیکس موجود بوده و شما میتوانید انرا بر روی تلفنن همراه خود نصب نمایید.

چگونه گوگل انالیتیکس را برروی سایت خود نصب کنیم؟

نصب و راه اندازی گوگل انالیتیکس راحت بوده و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. شما میتوانید با انجام چندین تنظیمات گوگل انالیتیکس وبسایت خود را راه اندازی کنید.

اموزش گوگل انالیتیکس

بر روی گزینه  sign up کلیک کرده و با وارد کردن نام مناسب برای حساب انالیز ، نام و دامنه ی وبسایت خود میتوانید اقدام به نصب گوگل انالیتیکس کنید. همچنین با وارد کردن زمینه فعالیت ، کشور و محدوده زمانی مورد نظرتان ، نصب گوگل انالیتیکس را کامل کنید.

یکی از مزایای گوگل انالیتیکس اینست که شما میتوانید چند وبسایت را با یک حساب کاربری بالا بیاورید و تحلیل کنید و نیازی به ایجاد حساب گوگل انالیتیکس جداگانه نخواهدبود.

اصطلاحات مهم در گوگل آنالیتیکس

Dimensions : منظور از این کلمه اینست که یکی از خصوصیات و ویژگی های بارز سایت مثل نوع مرورگر ، صفحۀ خروج کاربر، صفحات پر بازدید و زمان حضور کاربر در وب‌سایت و … میتواند اندازه گیری گرفته شود.

Metrics: مجموعه پارامترهایی که به صورت نرخ یا درصد بیان میشود نظیر تعداد بازدید از صفحه را میتوان با این خصوصیت بیان کرد.

Sessions : دوره در حقیقت مدت زمانیست که کاربر حضور فعال در سایت دارد و بعد از گذشت 30 دقیقه عدم تعامل کاربر با سایت ، بسته میگردد.

Users: کاربرانی که حداقل در یک Sessions فعالیت داشته و در سایت حضور فعال دارند.

Visitors : این اصطلاح برای بازدید کنندگان تعریف میشود. بازدیدکننده به دو دسته جدید و تکراری تقسیم میشود که بازدید کننده جدید اولین بار است که داخل سایت شده اما بازدید کننده تکراری قبلا سابقه ی حضور و فعالیت در سایت را داشته است.

Pageviews : این اصطلاح به تعداد کل بازدیدهایی که از یک صفحه سایت میشود اشاره دارد . این پارامتر تعداد کل بازدیدهایی که توسط یک کاربر تکراری انجام میشود را نیز برمیشمارد.

نصب گوگل انالیتیکس

Pages/Sessions : این پارامتر که نسبت دو پارامتر است ، در حقیقت به میانگین صفحاتی که در یک دوره دیده میشود اشاره دارد.

Avg. Session Duration: میانگین زمانی که دوره های کاربران طول کشیده است را با این اصطلاح تعریف میکنند.

Bounce Rate: این کمیت بسیار مهم بوده و نشان دهنده ی اینست که چه تعداد افراد بعد از ورود به سایت فقط یک صفحه را مشاهده کرده و از سایت خارج میشوند. این عدد هر چه کوچکتر باشد نشان دهنده اینست که سایت شما از نظر کاربر موردپسند بوده و شما درست عمل کرده اید.

Goals : این امکان در گوگل انالیتیکس تعریف شده که شما بتوانید اهداف خود را وارد کرده و درصد موفقیت و پیشرفت خود را اندازه گیری نمایید.

در پایان باید گفت ما در اینجا سعی داشتیم با معرفی گوگل انالیتیکس شما را به اهمیت استفاده از این ابزار اشنا کرده و امید است در مقالات بعدی به اموزش بخش های مختلف این ابزار قدرتمند بپردازیم و شما را به عنوان سئوکار و وب مستر با این ابزار تحلیل گر اشنا سازیم.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست