ایا نیاز است که از وبسایت خود بک اپ بگیریم؟

چگونه بک اپ بگیریم؟

ایا نیاز است که از وبسایت خود بک اپ بگیریم؟

ممکن است شما ماه ها برای ساخت و سئو سایت تلاش کرده باشید و در اثر یک اشتباه ، یک تهدید و یا هر مسئله ی دیگری این اطلاعات را از دست بدهید و این برای شما قطعا عذاب اور خواهد بود چراکه نتیجه تمام تلاشهایتان از بین خواهد رفت. با وجود حملات بالا و تهدیدهای فراوانی که برای وبسایت ها میشود ، لازم است به این فکر کنیم چگونه از اطلاعات وبسایت خود مراقبت کنیم؟ ما در اینجا سعی داریم در قالب مقاله ای به شما اهمیت بک اپ گیری را بیاموزیم و به این سوال پاسخ دهیم که ” ایا نیاز است که از وبسایت خود بک اپ بگیریم؟

روش های بک اپ گیری

دلایل اهمیت بک اپ گیری از سایت

شما میتوانید با استفاده از روش بک اپ گیری ، وبسایت خود را ایمن ساخته و یک راه حل برای زمانی که به بن بست رسیده اید ، ایجاد نمایید. گاهی ممکن است یک کد یا دستور را اشتباه وارد کنید و تغییرات اشتباهی روی سایت پیاده شده باشد ، اما با این روش میتوانید یک راه بازگشت به حالت قبل ایجاد کرده و اشتباهتان را جبران نمایید.

اگر در سرور سایت شما مشکلی ایجاد گردد ، ممکن است سایت بالا نیاید ، اما شما با استفاده از روش بک اپ گیری میتوانید سایت را دوباره فعال کرده و از این خطا جلوگیری نمایید. همچنین اگر از آن دست افرادی هستید که به دنبال استفاده از پلاگین ها ، افزونه ها و اسکریپت های نامعتبر بعضا رایگان میباشید ، پس بدانید ممکن است مورد حمله ویروس ها قرار گرفته شوید. این ویروس ها وارد سایت شما شده و همه چیز را به هم میزنند. پس بهترست ریسک نکنید و بک اپ گیری را جدی بگیرید.

چگونه بک اپ بگیریم؟

از جمله ایراداتی که میتوان به برنامه نویسی ضعیف گرفت اینست که اگر حفره هایی در میان کدها برجای مانده باشد و مورد توجه هکرها قرار بگیرد ، احتمال هک شدن سایت چندین برابر افزایش یافته و این موضوع خطر افرین است. گاهی با ورود به هاست شما ، کدهایی در میان سایر کدها اضافه میگردد که شما هرگز پی به وجودشان نحواهید برد و در اینصورت به انجام اعمالی مثل ارسال ایمیل های اسپم میپردازد و به همین راحتی سایت شما هک میگردد .در این شرایط تنها راه بازگشت میتواند استفاده از اطلاعاتی باشد که قبلا از انها بک اپ گرفته اید.

یکی دیگر از مواردی که میتوانید از بک اپ گیری استفاده کنید ، زمانیست که پلاگین ها و افزونه هایی را در سایت به روز رسانی کرده اید اما ساختار انها به شکلیست که با قالب شما همخوانی ندارد. در اینصورت شما میتوانید از اطلاعاتی که قبلا بک اپ گرفته شده است ، استفاده کرده و سایت را به حالت قبل بازگردانید.

چگونه از سایت خود بک آپ بگیریم؟

برای انجام فرایند بک اپ گیری در سایت وردپرس یا دیگر وبسایت ها ، شما میتوانید از سرویس های ارائه شده در هاست خود استفاده کرده و به صورت کامل از تمامی اطلاعات هاست خود ، بک اپ بگیرید. اینکار بسیار ساده میباشد و پیچیدگی خاصی نخواهد داشت. همچنین میتوانید از افزونه های ارائه شده در وردپرس یا سایر پلاگین ها استفاده کرده و به صورت خودکار اقدام به بک اپ گیری از سایت خود نمایید. همچنین این قابلیت وجود دارد که فایل بک اپ بصورت خودکار بر روی سرورهایی که انلاین هستند نظیر دراپ باکس یا گوگل درایو قرار گرفته و ذخیره گردد.

چرا به بک اپ نیاز داریم؟

مراحل بک اپ گیری در سایت وردپرسی

  1. در مرحله ی اول لازم است از تمامی فایل ها و پوشه های وردپرسی که در public_html قرار گرفته است ، یک فایل به صورت فشرده ZIP تهیه کرده و انرا نگهداری کنید.
  2. در مرحله ی بعد از قسمت phpmyadmin وارد شده و یک نسخه ی خروجی ( به کمک بخش Export ) از دیتابیس سایت وردپرسی دریافت نمایید.
  3. سپس فایل ZIP را در پوشه ی public_html قرار داده و انرا اپلود نمایید.
  4. در مرحله ی بعدی باید به  ایجاد یک دیتابیس اقدام نمایید.
  5. سپس از قسمت phpmyadmin وارد شده و از بخش Import میتوانید فایل sql را درون دیتابیبس خود قرار دهید.
  6. در پایان میتوانید اطلاعاتی از دیتابیس جدید که با قبلی متفاوت است را به حالت قبل تغییر دهید.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست