سئو و بهینه سازی سایت چیست؟ | انواع سئو

سئو به مجموعه فرایندهایی میگویند که بر روی دیده شدن صفحات یک وبسایت در نتایج غیر پولی جستجو تاثیر گذار میباشد. در حقیقت سئو و بهینه سازی سایت به  فرایند بهینه سازی محتوای آنلاین گفته می شود به گونه ای که موجب افزایش جذابیت آنها برای موتورهای جستجو شده و در نتیجه، آن محتوا در هنگام جستجوی عبارتی به خصوص، در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو کلا سفید و سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سیاه : این نوع سئو تنها بر روی موتورهای جستجو متمرکز بوده و کاربران حقیقی را در نظر نمی گیرد. روش هایی برای شکستن قوانین وجود دارند که می توان تنها با خرج کردن مقداری پول، به افزایش سریع رتبه سایت دست یافت.

عاقبت این گونه فعالیت های اسپم ، پس از کسب نتایج غیر طبیعی، جریمه شدن سایت میباشد. این گونه فعالیت ها برای کسب و کارهایی که آینده ای را برای خود تصور می کنند، مناسب نمیباشد.

در این گونه فعالیت ها معمولا بایست هزینه هایی را متقبل شوید و از آنجا که موتورهای جستجو همواره در حال به روز رسانی هایی برای مقابله با این گونه فعالیت ها هستند، همیشه می بایست به دنبال راهی برای دور زدن قوانین جدید باشید.

سئو کلاه سفید: این سئو روشی برای ساختن یک کسب و کار آنلاین پایدار می باشد. اگر مشغول سئو با این روش ها هستید، مطمئنا تمرکز شما بر روی کاربران خواهد بود. سعی شما همواره مبتنی بر ارائه بهترین محتوا و در دسترس قرار دادن آن به شکلی است که مورد پسند موتورهای جستجو نیز هست.

سئو کلاه خاکستری: همانطور که متوجه شدید، پیاده سازی سئو کلاه سفید کار آسان نیست. در سئو کلاه خاکستری سعی می شود بدون آنکه سعی در فریب دادن شخص یا به بازی گرفتن الگوریتم های جستجو شود به افزایش رتبه در زمانی کمتر دست یافت.

سئو چیست

سئو داخلی و سئو خارجی

سئو داخلی

سئو داخلی سایت یا بهینه سازی on page  یا on page seo مجموعه کارها  و اقداماتی است که درون سایت برای به دست آوردن نتایج سرچ بیشتر انجام می شود . منظور از سئو داخلی ، محتوا ، کدهای html و مجموعه ای از استاندارد ها است که درون سایت انجام می گردد.

به مجموعه ای از قوانین و کارها در خارج از سایت برای بهبود رنک سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود سئو خارجی  ( سئو off page ) گفته می شود. در این روش شما کاری در داخل سایت ندارید و تمام کارها در بیرون از سایت و پنل مدیریت انجام می شود.

بهینه بودن کدهای سایت، استفاده از افزونه‌های سئو، ظاهر بصری، معماری سایت، محتوای بصری و متنی و… همگی در این دسته از سئو قرار می‌گیرند

سئو خارجی

به مجموعه ای از قوانین و کارها در خارج از سایت برای بهبود رنک سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود سئو خارجی  ( سئو off page ) گفته می شود. در این روش شما کاری در داخل سایت ندارید و تمام کارها در بیرون از سایت و پنل مدیریت انجام می شود. در این دسته از سئو بیشتر لینک‌های ارائه شده مهم هستند و باید بر روی لینک‌های داخلی یا خارجی سایت خود تمرکز کنید. در این بخش نیز موارد زیادی اهمیت دارند و به میدان می‌آیند؛ به طور مثال یکی از مواردی که در این بخش اهمیت زیادی دارد، شبکه‌های اجتماعی و محتوای تولید شده شما در این شبکه‌ ها هستند. به این موارد اصطلاحا لینک‌ بیلدینگ گفته می‌شود که تنها به شبکه‌های اجتماعی مربوط نمی‌شود.

سئو و کاربرد آن

کاربرد سئو چیست؟

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.
  • از رقبا پیشی بگیرید.
  • در صدر نتایج گوگل دیده شوید.
  • مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.
  • فروش خود را چند برابر کنید.
  • هزینه ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می باشد.
  • هزینه ی سئو قیمت کمتری نسبت به تبلیغات گوگل دارد.
  • الکسا پایین می آید.
  • اعضای سایت شما بسیار بالا می رود.

شرکت طراحی سایت یارس

شرکت یارس در زمینه طراحی سایت فروشگاهی ،  طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت سازمانی و طراحی سایت مهندسی ، طراحی وب سایت پزشکی و طراحی سایت با وردپرس و  … به صورت سایت ریسپانسیو  فعالیت میکند. همچنین این شرکت اماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت با قیمت ارزان و به صورت تضمینی میباشد. برای ارتباط با مشاورین شرکت یارس با ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان طراحی و بهینه سازی سایت استفاده نمایید. شرکت یارس اماده ارائه خدمات طراحی سایت در تهران و تمامی شهرها میباشد.

با مشاورین ما در شرکت یارس در ارتباط باشید و از قیمت طراحی سایت اطلاع یابید.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست