ریگ ماینینگ چیست و چگونه کار میکند؟

ریگ ماینر

ریگ ماینینگ چیست و چگونه کار میکند؟

در این ساعت از سایت یاری رسان عصر جدید در خدمت شما هستیم تا با هم ببینیم ریگ ماینینگ چیست و چگونه کار میکند؟

امروزه استخراج رمز ارزها مرسوم شده است و ماین کردین ارزهای دیجیتال به شغل پر درامدی تبدیل شده است. از دلایلی که علاقمندان به ماینینگ از ریگ ماینینگ می توان به مصرف کم انرژی ، فروش راحت تر قطعات و عمر بیشتر قطعات اشاره نمود.

ریگ ماینینگ چیست؟

ریگ ماینر

ریگ ماینینگ مجموعه ای از سخت افزارها است که با آن به استخراج ارزهای دیجیتال می‌پردازند. حال این که این مجموعه اختصاصا برای ماینینگ استفاده میشود یا به صورت پاره وقت با آن ماین (استخراج) انجام می‌شود فرقی ندارد و جفت آن ریگ ماینینگ تلقی می‌شود.

منظور از استخراج ارز دیجیتال عملیات تایید تراکنش ها با استفاده از عملیات ریاضی میباشد که توسط دستگاه های ماینر یا ریگ ماینینگ ها انجام می‌شود. که این الگوریتم ها در ارزهای مختلف متفاوت هستند. به طور مثال ارز دیجیتال اتریوم (ETH) از الگوریتم ETHASH استفاده میکند که برای قدرت آن به طور معمول از مقیاس مگاهش (MH) استنفاده میکنند.

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

کارت گرافیک

شما می توانید با استفاده از پردازنده های گرافیکی به استراخ رمز ارز بپردازید به این دلیل که کارت های گرافیک برای انجام معادلات ریاضی سنگین مناسب می باشد و تعداد معادلات بیشتری را به نسبت واحد پردازش مرکزی حل کند و برای استخراج رمز ارز مناسب است.

استخراج بعضی از ارزها با استفاده از کارت گرافیک به صرفه نیست ولی مزیت هایی دارد که از جمله آن می توان به این اشاره کرد که تعداد زیادی از رمز ارزها را می توان با استفاده از کارت گرافیک ماین کرد.

ساخت ریگ ماینر با کارت گرافیک و تنظیمات آن

ریگ ماینر

بیایید با هم ببنییم که چگونه می توانیم یک ریگ ماینر اتریوم راه اندازی کنیم.

اجزای تشکیل دهنده ریگ ماینر

  1. شاسی ریگ
  2. مادربرد
  3. پردازنده مرکزی (CPU)
  4. حافظه موقت (RAM)
  5. هارد دیسک
  6. کارت گرافیک
  7. رایزر (رابط اتصال کارت گرافیک به مادربرد)
  8. منبع تغذیه (پاور)
  9. فن

شاسی یا قاب ریگ ماینر

شاسی ریگ

شاسی را برای سوار کردن قطعات ریگ روی آن نیاز دارد. شما می توانید شاسی را به صورت آماده تهیه کنید و یا خودتان اقدام به ساخت آن کنید. شاسی باید به گونه ای باشد که قطعات، مخصوصا کارت‌های گرافیک به خوبی روی آن پیچ شوند و نامتعادل نباشند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که از قاب آلومینیومی استفاده کنید، چرا که در مقایسه با چوب محکم‌تر و سبک تر است و قابل اشتعال نیست.

مادربرد

asus b250 expert mining

برای ساخت ریگ ماینر باید از مادربردی استفاده کنید که پورت های PCI-E به تعداد مناسب داشته باشد که بتوانیم کارت گرافیک های بیشتری روی آن نصب کنیم. یکی از معروف ترین ماردبرد ها می توان به ASUS B250 MINING EXPERT اشاره کرد که می توان 18 کارت روی آن نصب کرد ولی قیمت بالایی دارد. گزینه ی اقتصادی تر آن ASrock h110m-btc نام دارد.

پردازنده مرکزی (CPU)

cpu

برای استخراج با کارت های گرافیک نیاز به پردازنده و یا CPU خیلی قدرتمندی ندارید. یک CPU کاملا معمولی با قدرت متوسط که با مادربرد شما سازگار باشد کافی‌ است.

می‌توان یک پیکربندی اینتل (Intel) مبتنی بر Z۲۷۰ را با یک پردازنده (Celeron G۳۹۰۰ (G3930) و Core ۲ Duo E۷۳۰۰ برای ریگ‌های ماینینگ مبتنی بر مجموعه تراشه P۴۵، P۴۳ و P۳۵ با هم مونتاژ کرد. پردازنده‌ Athlon X۳ ۴۴۵ برای پلتفرم‌های AMD با مجموعه تراشه ۹۷۰A مناسب‌اند.

 

حافظه موقت (RAM)

رم

می توانید از رم های DDR3 بنا به پردازنده خود استفاده کنید. حداق 4 گیگابایت برای ریگ ماینینگ توصیه میشود

 

هارد دیسک

lexar ns100

شما وقتی که ریک ماینینگ خود را راه اندازی می کنید نیاز دارید سیستم عاملی رو بر روی آن نصب کنید که روی هارد دیسک ذخیره می شود. پیشنهاد می شود از هارد های پر سرعت (SSD) استفاده کنید و گزینه ی پیشنهادی ما به شما LEXAR NS100 128 GB هست. البته به این دلیل که سیستم عاملی که روی ریگ ماینر نصب می شود حجم کمی دارد از فلش مموری نسل 3 هم استفاده میشود کرد.

 

کارت گرافیک

asus rog strix 5700

مهم ترین قسمت ریگ ماینر کارت گرافیک آن است که باید با دقت انتخاب شود و انتخاب درست آن می تواند به سوددهی شما کمک کند. به طور معمول میتوان گفت به صورت تقریبی که هزینه ای که شما برای ریگ ماینینگ می کنید به صورت ماهانه 10 درصد آن به شما برمیگردد.

کارت های گرافیک پیشنهادی ما به شما
  • XFX AMD Radeon RX580
  • Asus AMD Radeon RX5700 Rog Strix
  • Asus Nvidia Geforce 1080 Ti

رایزر

رایزر

 

برای اتصالات مختلف در ریگ ماینینگ به کابل های مناسب نیاز دارید که در بازار فراوان است. کابل های PCI Express USB برای ایجاد اتصال بین گرافیک ها و مادربرد حتما مورد نیاز است.

منبع تغذیه (Power Consumption)

منبع تغذیهیکی دیگر از قسمت های مهم ریگ ماینینگ پاور آن هست که باید آن را خیلی جدی بگیرید. برای سیستم های خانگی یک منبع تغذیه ۳۰۰-۵۰۰ وات کفایت می‌کند. اما برای چند کارت گرافیک نیاز به پاور یا پاورهای قدرتمندی دارید. مثلا برای شش گرافیک قدرتمند پاوری با ۱۲۰۰ وات به بالا در مدل‌ PlusGold نیاز است.

همچنین توصیه می شود که انرژی مورد نیاز مادربرد و پردازنده مرکزی را با استفاده از پاورهای مخصوص کامپیوتر تامین کتید و برق کارت های گرافیک را بصورت جداگانه از پاورهای سروری استفاده کنید که با یک تبدیل به اسم Breakout به کارت های گرافیک متصل می شود.

 

فن (FAN)

وقتی که ریگ ماینینگ شما شروع به کار می کند از بیشترین توان کارت های گرافیک استفاده می شود که به اصطلاح به آن اورکلاک (Overclocking) گفته می شود و گرمای بیشتری تولید می کند و برای اینکه از حداکثر توان فن های خود کارت گرافیک استفاده نکنیم از فن های 12×12 استفاده میکنیم که بطور معمول به تعداد کارت های گرافیک در ریگ ماینر خود قرار می دهیم تا به حنک سازی سیستم کمک شایانی می کند.

 

توضیحات بیشتر را در ویدئوی زیر ببینید

سیستم عامل ماینینگ

برای اینکه بصورت بهینه شده از ریگ ماینر استفاده کنیم میتوانیم از سیستم عامل Hive OS استفاده کنیم که بر پایه لینوکس است. که خدماتی از قبیل کنترل از راه دور، اورکلاک سیستم،مدیریت فن ها و … را می توانیم داشته باشیم.

یکی دیگر از مزایای Hive OS این است که حجم کمی دارد و می توان آن را حتی روی یک حافظه فلش نصب کرد و با حذف هارد دیسک هزینه ها را کاهش داد

 

محتوای مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست