چگونه جستجوی Google کار می کند

چگونه جستجوی Google کار می کند ؟ این سوالیست که در این مقاله به صورت جامع به آن پاسخ میدهیم. وقتی شما در موتور جست جوی گوگل سرچ میکنید،  اطلاعاتی که در هنگام سرچ کاربر به کاربر نشان میدهد از منابع زیر دریافت و به کاربر نشان میدهد. این منابع عبارتند از :

  • صفحات وب
  • محتوای بارگذاری شده توسط کاربر همچون مپ ، google my bisuness و …
  • اسکن کتاب
  • بانک اطلاعات عمومی در اینترنت

روند ایجاد نتایج در گوگل شامل سه مرحله است:

اسکن : گوگل دائما در حال جستجوی صفحات جدید است تا بتواند انها را به لیست صفحات شناخته شده خود بیافزاید. در حقیقت هیچ مکانیزمی برای ثبت صفحات جدید توسط صاحب سایت در گوگل وجود نداشته و این موضوع توسط خود گوگل انجام میشود.  هنگامی که صاحب وبسایت ، سایت خود را در نقشه ثبت میکند صفحات سایت مورد بازبینی خزنده های گوگل قرار میگیرد و با استفاده از لینک های داخلی درج شده در صفحات سایت ، صفحه های جدید نیز شناخته میشوند.

شما بعنوان یک سئوکار حرفه ای لازم است بدانید با لینک دادن صفحات داخلی به صفحاتی که گوگل از قبل انها را میشناسد ؛ کمک کنید فرایند ایندکس کردن سریع تر و بهتر انجام شود و صفحات جدیدتر بهتر رتبه بگیرند.

خزنده های گوگل

چه صفحاتی توسط خزنده های گوگل دنبال نمیشوند؟

  1. پیوندهای موجود در تبلیغات
  2. پیوندهای موجود در سایت های دیگر
  3. پیوندهای موجود در نظرات و کامنت ها

چگونگی بهبود خزیدن سایتها

اگر از گوگل میخواهید یک صفحه را اسکن کند، بهترست انرا بعنوان صفحه اصلی تنظیم کنید. چراکه صفحه اصلی مهمترین صفحه سایت در google است. همچنین با استفاده از منو و هدر در صفحه اصلی، دسترسی و لینک دهی به مطالب را ایجاد کرده و به خزیدن ربات ها کمک کنید.

گوگل برای افزایش رتبه سایت ها یا اسکن یک سایت ، هیچ مبلغ پرداختی را قبول نکرده و هر ادعایی در این زمینه را کذب میکند.

چگونه جستجوی Google کار می کند

فرایندindexing چگونه است؟

بعد از انکه یک صفحه توسط گوگل کشف و شناخته شد، نوبت به آن میرسد که گوگل همه ی آنچرا که کشف کرده است درک کند. به این فرایند در حقیقت ایندکسینگ ( indexing ) میگویند. ایندکس کردن گوگل به این شکلست که محتویات ، تصاویر و فایل های ویدیویی موجود در سایت مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد و اطلاعات بدست امده را در گوگل ایندکس ذخیره کند.

برای بهبود فرایند ایندکس چه کاری باید انجام شود؟

  • از عناوین کوتاه و معنی دار استفاده شود.
  • در هنگام انتخاب عنوان صفحه یا هدر ، دقت کنید به شکلی انتخاب شود که موضوع به درستی انتقال یابد.
  • گوگل در درک متن از تصاویر و فیلم ها بهتر عمل کرده و بنابراین سعی کنید تمرکز اصلی را بروی محتوا بگذارید. در عین حال با استفاده از متن جایگزین یا alt ، گوگل را برای درک بهتر تصاویر و فیلم ها همراهی کنید.

خدمات سئو وردپرس

نتایج نشان داده شده در گوگل

وقتی یک کاربر یک عبارت را سرچ میکند، موتور جستجوی گوگل براساس فاکتورها و ویژگی هایی که دارد سعی میکند مناسب ترین و مرتبط ترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد. از جمله ی این فاکتورها  میتوان به ” منطقه جغرافیایی ” ، ” زبان” ، ” دستگاه کاربر نظیر موبایل ، تبلت ، لب تاب و … ” اشاره کرد. مثلا وقتی یک کاربر در پاریس سرچ میکند « تعمیرگاه خودرو » ، با نتایجی که یک کاربر در هنگ کنگ میبیند متفاوت است.

برای بهبود نتایج و رتبه بندی چه باید کرد؟

سعی کنید برای کاربرانی که با دستگاه تلفن همراه وارد میشوند، مطالب سایت را بروزرسانی و بهینه سازی کنید. همچنین از مطالب مفید در سایت استفاده کنید.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست