پارک دامین چیست و چگونه آنرا باید فعال کرد؟

ممکن است  یک وبسایت را طراحی کرده و هاست و  دامنه برای آن در نظر گرفته باشید ( به عنوان مثال example.com) ، حال بخواهید آن وبسایت را با دامنه ی example.net نیز بالا اورده و امکان دسترسی به آن ایجاد شود، برای این منظور لازم است ابتدا دامنه ای که مدنظرتان هست را ثبت کرده و سپس دامنه ی جدید را به هاست متصل نمایید. به این فرایند به صورت کلی پارک دامین میگویند. در این مقاله یاد میگیرد که ” پارک دامین چیست و چگونه آنرا باید فعال کرد؟

پارک دامین چیست و چگونه آنرا باید فعال کرد؟

پارک دامین چه کاربردی دارد؟

یکی از مباحث مطرح در حوزه ی سئو و بهینه سازی سایت اینست که شما تمام تلاش خود را کنید که کاربران به درستی وارد وبسایت شما شده و بدون هیچ خطایی محتویات آنرا مشاهده نمایند. اما همانطور که برای همه ی ما پیش امده ، ممکن است کاربر در هنگام وارد کردن ادرس وبسایت ، با خطای تایپی مواجه شده و دامنه را به اشتباه وارد کند. اگر میخواهیداین کاربران را از دست ندهید و روی سئوی سایت خود به صورت حرفه ای کار کنید ، میتوانید از روش پارک دامین استفاده کرده و دامنه هایی که به اشتباه به جای دامنه ی اصلی شما وارد میشوند را نیز تحت اختیار گرفته و از انها ورودی دریافت کنید.

قیمت سئو و بهینه سازی سایت

همچنین از این موضوع میتوان برای ایجاد دامنه های جانشین استفاده کرد. اگر شما شرکتی هستید با مجموعه ای از خدمات و محصولات ،میتوانید برای هریک از انها یک دامنه تعریف کرده و به عنوان پارک دامین استفاده کنید. بدین شکل از هرگونه ریزش کاربر جلوگیری کرده و رتبه ی سئو سایت شما به شدت افزایش می یابد. اینها از مجموعه نکاتی است که لازم است هر سئوکار حرفه ای برای ارتقا رنکینگ سایت و تحقق اهداف طراحی سایت ارزان بداند و در مواقع لازم در استراتژی های خود پیاده سازی نماید.

چگونه پارک دامین را فعال کنیم؟

برای انکه از این قابلیت استفاده کنید ، لازم است در سی پنل به قسمت Parked Domains ( یا Aliases ) رفته و سپس از گزینه ی Create a New Parked Domain برای ایجاد پارک دامین استفاده کنید و  دامنه ی جدید را  در آن وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه ی Add Domain کلیک نمایید. در اینصورت میتوانید از قابلیت پارک دامین برای استفاده بهتر از فضای طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ( سئو و بهینه سازی سایت ) کمک بگیرید.

پارک دامین چیست

نکات مهم در هنگام ایجاد قابلیت پارک دامنه

  • اگر دامنه ای که قصد دارید آن را پارک کنید ، از نوع ir میباشد ، بهترست اینکار تا چند ساعت پس از ثبت dns انجام داده و سپس اقدام کنید.
  • در هنگام تنظیم dns ، توجه داشته باشید که این تنظیمات را مطابق با تنظیمات هاست خود انجام داده تا به مشکل برنخورید.
  • بعد از انکه عملیات پارک دامین را انجام دادید، صفحه ی سایت را در حالت دیفالت مشاهده کرده که این امر جای نگرانی ندارد و طبیعیست و بعد از گذشت مدت زمانی رفع میگردد.

محتوای مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست